آنچه از مسافرت با هواپیما نمی دانید، اینجاست!

به گزارش آوای وحش، مسافرت با هواپیما یکی از مجذوب کننده ترین تجربه هایی است که می توانید در طول زندگیتان داشته باشید. به خصوص اگر صندلی کنار پنجره را انتخاب نموده باشید در طول پرواز از تماشای منظره ها زمین و ابرهایی که در اطرافتان هستند لذت خواهید برد.

آنچه از مسافرت با هواپیما نمی دانید، اینجاست!

برای داشتن یک سفر هوایی بی دردسر و راحت باید به نکات خاصی توجه کنید که در ادامه به آن ها می پردازیم.

اولین قدم برای آغاز سفر هوایی با هواپیما

اولین قدم برای آغاز سفر هوایی با هواپیما، برنامه ریزی برای مسافرت و خرید بلیط هواپیما است. برای خرید بلیط می توانید به صورت حضوری یا اینترنتی اقدام کنید. قطعا خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین در وقت و هزینه شما صرفه جویی می نماید فقط باید توجه داشته باشید که بلیط را از جای مطمئن و معتبری مانند سایت الی گشت خریداری کنید تا بعدا دچار مشکل نشوید. در الی گشت می توانید انواع بلیط هواپیما را با برترین قیمت خریداری کنید و در هزینه هایتان صرفه جویی کنید. معمولا با نزدیک شدن به موعد پرواز با هواپیما، در صورت بروز تغییر، آژانس های مسافرتی آن را به وسیله پیامک یا ایمیل به مسافران خود اطلاع می دهند اما سعی کنید خودتان هم چند روز مانده به زمان پروازتان سایت شرکت را چک کنید.

بستن چمدان

با نزدیک شدن به زمان سفر، باید به فکر بستن چمدان باشید. همانطور که می دانید در مسافرت با هواپیما، مقدار بار مجاز به وسیله شرکت هواپیمایی معین می گردد و در صورتی که مسافران بار اضافه ای داشته باشند باید هزینه ای را برای آن بپردازند. بهتر است چمدان خود را پس از آماده کردن در خانه وزن کنید تا در فرودگاه مشمول جریمه نشوید.

حضور به موقع در فرودگاه برای مسافرت با هواپیما

حضور به موقع در فرودگاه برای مسافرت با هواپیما بسیار مهم است زیرا اگر به این مسئله اهمیت ندهید به احتمال زیاد از پرواز جا می مانید. معمولا طی کردن مراحل پرواز برای پروازهای داخلی، بین یک و نیم تا دو ساعت و برای پروازهای خارجی، بین دو و نیم تا سه ساعت زمان می برد. از طرف دیگر گیت پروازهای داخلی نیم ساعت تا 40 دقیقه و گیت پروازهای خارجی چهل دقیقه قبل از پرواز بسته می شوند. پس لازم است که در روز پرواز چند ساعت قبل در فرودگاه حضور داشته باشید تا به موقع بتوانید مقدمات پرواز را انجام داده و سوار هواپیما شوید.

طی کردن مقدمات پرواز با هواپیما در فرودگاه

همانطور که گفته شد برای طی کردن مقدمات پرواز با هواپیما در فرودگاه، باید چند ساعت زودتر به فرودگاه بروید. بعد از رسیدن به فروگاه و وارد شدن به سالن اصلی، گیت مربوط به پروازتان را از روی تابلوی پرواز پیدا نموده و در صف بایستید. هنگامی که نوبت شما رسید می توانید کارت پرواز خود را گرفته و چمدان یا دیگر اشیای همراهتان را تحویل دهید تا آنالیز شوند.

در پروازهای خارجی در زمان دریافت کارت پرواز، عوارض خروج از کشور را هم باید پرداخت کنید. مراحل دیگری که در پروازهای خارجی باید طی کنید شامل مطابقت دادن عکس موجود در پاسپورت با چهره شخص و عبور از دستگاه بادی اسکنر برای بازرسی بدنی هستند. بعد از این مراحل می توانید کارت پرواز خود را دریافت نموده و با استفاده از شماره پرواز، شرایط پروازتان را از روی تابلو اعلانات چک کنید.

نکته: کارت پرواز و مدارک هویتی خود را در دسترس قرار دهید تا در صورت احتیاج به راحتی بتوانید به آن ها دسترسی داشته باشید.

انتظار برای سوار شدن به هواپیما

بعد از این که مراحل دریافت کارت پرواز را انجام دادید باید در سالن انتظار بنشینید. در زمان انتظار می توانید چای بخورید، استراحت کنید و گوشی موبایل خود را شارژ کنید. حواستان باشد در صورت اعلام شماره پرواز، سوار اتوبوس شده و خودتان را به هواپیما برسانید. در بعضی موارد به وسیله یک پل اتصال مستقیما از گیت به هواپیما وارد خواهید شد.

نکات مهم حین پرواز با هواپیما

توجه به نکات مهم حین پرواز با هواپیما باعث می گردد سفر راحت تری را تجربه کنید. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • سعی کنید در طول پرواز از خواباندن صندلی به صورت ناگهانی بپرهیزید و قبل از این کار به نفر پشت سری اطلاع دهید.
  • بهتر است هنگام مسافرت با هواپیما از عطر و ادکلن زیادی استفاده نکنید چون ممکن است بعضی مسافران به این عطرها حساسیت داشته باشند.
  • بعد از نشستن روی صندلی هواپیما، بلافاصله با فرد کناری آغاز به صحبت نکنید زیرا ممکن است او تمایلی به صحبت نداشته باشد.
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 تیر 1402 بروزرسانی: 1 تیر 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1581

به "آنچه از مسافرت با هواپیما نمی دانید، اینجاست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه از مسافرت با هواپیما نمی دانید، اینجاست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید