احتمال تلف شدن یک میلیون پرنده دریایی به دلیل گرما

به گزارش آوای وحش، کارشناسان محیط زیست می گویند: ده ها هزار پرنده دریایی که لاشه آنها در سال های 2015-2016 میلادی در سواحل غربی آمریکا پیدا شد احتمالا در اثر موج بی سابقه گرما تلف شدند.

احتمال تلف شدن یک میلیون پرنده دریایی به دلیل گرما

به گزارش خبرنگاران، در آن دوره لاشه 62 هزار گیله مات نوک قلمی در سواحل اقیانوس آرام پیدا شد اما تصور می گردد در آن حادثه تا یک میلیون پرنده از بین رفته باشند.

کارشناسان گفتند که بالا رفتن دمای آب به کمبود ماهی هایی منجر شد که پرندگان از آنها تغذیه می نمایند. در همان دوره تلف شدن سایر ماهی ها، پرندگان و پستانداران گزارش شد.

این مطالعه که نتایج آن در نشریه علمی پلاس وان چاپ شده آشکار ساخت که این پرندگان دریایی احتمالا در اثر گرسنگی مردند که ناشی از گرمای بیش از حد آب در منطقه ای به طول 1600 کیلومتر در شمال شرقی اقیانوس آرام بین سال های 2013 تا 2016 بود.

افزایش دمای آب در این ناحیه بر منابع غذایی پرندگان تاثیر گذاشت، یعنی افت میزان پلانکتون به کاهش جمعیت ماهی های کوچکتر و افزایش رقابت از سوی سایر موجودات صیاد منجر شد.

بیش از سه چهارم گیله مات های تلف شده در خلیج آلاسکا کشف شدند اما شمار واقعی آنها احتمالا در حدود یک میلیون بوده چون معمولا فقط لاشه تعداد کمتری از پرندگان مرده در دریا به ساحل می رسد.

کارشناسان گفته اند که مرگ انبوه گیله مات ها به طور پراکنده اتفاق می افتد اما آنها ابعاد حادثه 2015 و 2016 را بی سابقه و حیرت انگیز توصیف می نمایند.

به گزارش بی بی سی، هیات تغییرات اقلیمی سازمان ملل سال پیش دریافت که موج های گرما در دریاها احتمالا در آینده به دفعات بیشتر خواهند بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 63

به "احتمال تلف شدن یک میلیون پرنده دریایی به دلیل گرما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال تلف شدن یک میلیون پرنده دریایی به دلیل گرما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید