بازسازی آثار تاریخی شهر قدیم لار در قالب سه بعدی

به گزارش آوای وحش، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست رسیده، بازسازی آثار تاریخی شهر قدیم لار در قالب سه بعدی صورت می گیرد.

بازسازی آثار تاریخی شهر قدیم لار در قالب سه بعدی

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

قضیه چیست؟

اساس این پروژه مجازی طراحی آثار تاریخی، بر مبنای عکس هوایی گرفته شده از شهر قدیم لار در سال 1335 و قبل از وقوع زلزله و تخریب آثار باستانی در سال 1339 بوده است.

بعضی آثار و بناهای تاریخی که توسط جوانان نخبه مرکز فنی و حرفه ای لارستان در قالب تصاویر سه بعدی طراحی شده اند، شامل بازار قیصریه، کارونسرای نو و قلعه اژدها پیکر است که این آثار البته در عالم واقع به شدت مورد بی مهری واقع شده و پیکر نیمه جان آنها اکنون نیازمند توجه بیش از پیش متولیان امر است.

تبدیل رویا به واقعیت

رئیس مرکز فنی و حرفه ای لارستان در زمینه چاپ سه بعدی و پویانمایی این آثار و بناهای تاریخی گفت: هدف اصلی از این طرح ابتکاری استفاده از توان مهارتی کارآموزان این مرکز برای همکاری در پروژه های شهرستانی و ایجاد انگیزه بیشتر برای مسئولان و متولیان امر در احیا و بازسازی این آثار است.

حجت ایزدمهر اضافه نمود: جوانان نخبه و کارآموزان فنی و حرفه ای لارستان می توانند با هماهنگی و نظارت متولیان امر در طراحی و بازسازی نرم افزاری و مدلینگ این آثار با تکنولوزی روز، همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ساخت این پروژه به صورت گروهی و با شرکت بعضی از کاراموزان نخبه در مرکز آموزش فنی و حرفه ای لارستان اجرا شده، اضافه نمود: در این ایده توانستیم با یک همکاری بین رشته ای کار را به شکل تیمی ترسیم و عملیاتی کنیم.

ایزدمهر ادامه داد:در مرحله نخست به یاری نرم افزارهای پردازش و تصویر، گروهی از کارآموزان اطلاعات را به صورت دقیق از تصاویر استخراج کردند و سپس با اعزام تیم میدانی به محل استقرار آثار تاریخی، با استفاده از ابزارهای لیزری مختصات دقیقی از محل بدست آمد.

وی گفت: پس از دریافت مختصات از تیم میدانی توسط نرم افزار 2 بعدی سازی پلان های آثار باستانی ترسیم شد و در مرحله بعد نیز پلانهای ترسیم شده از آثار تاریخی با استفاده از نرم افزارهای سه بعدی حجم داده شدند.

مدیر مرکز فنی و حرفه ای لارستان گفت: در این مرحله نتیجه کار به صورت پویانمایی درآمده است، با استفاده از نورپردازی و قراردادن دوربین های درون نرم افزاری رندر - مدت زمانیکه طول می کشد تا یک صحنه سه بعدی از نرم افزار مورد نظر خروجی گرفته گردد- نهایی گرفته می گردد و آن را به شکل پویانمایی درمی آورند.

وی با اشاره به اینکه در مرحله آخر پروژه شهر مجازی لارستان با فناوری چاپ سه بعدی ماکتینگ شد که بخشی از فایل های پویانمایی آن هم در شبکه های اجتماعی اینستاگرام به آدرس @Larestan .TVTO برای علاقمندان قابل مشاهده است.

منبع: همگردی
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 447

به "بازسازی آثار تاریخی شهر قدیم لار در قالب سه بعدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی آثار تاریخی شهر قدیم لار در قالب سه بعدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید