تور لحظه آخری تایلند: برای تماشا یکی از جاذبه های بکر تایلند، فقط یک هفته زمان دارید

به گزارش آوای وحش، تپه ساحلی خائو لوم مواک، یکی از فوق العاده ترین منطقه ها کوهنوردی تایلند محسوب می گردد که هم اکنون به مدت یک هفته برای بازدید عموم، باز است.

تور لحظه آخری تایلند: برای تماشا یکی از جاذبه های بکر تایلند، فقط یک هفته زمان دارید

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

کوهنوردان از تاریخ یکم مارس (یکشنبه 11 اسفند) می توانند به تایلند بروند و یکی از دیدنیی ترین چشم میزانای کشور را دیدن نمایند؛ اما فرصت این کار، بسیار محدود است. با خبرنگاران در این سفر مجذوب کننده و دیدنی همراه باشید.

تپه ساحلی خائو لوم مواک (Khao Lom Muak) با 300 متر ارتفاع، در کرانه خلیج تایلند در استان پراچواپ خیری خان (Prachuap Khiri Khan) قرار گرفته است و مناظری رویایی از خط ساحلی نزدیک و خلیج هایش، جزایر کوچک، به علاوه خود شهر پراچواپ خیری خان را به بازدیدنمایندگان پیشکش می نماید.

خائو لوم مواک، یک منطقه طبیعی محافظت شده و از جاهای دیدنی تایلند است که زیستگاه لانگور تیره (میمون های لاغر اندام و دراز دم و ریش دار بومی هند و آسیای جنوب شرقی) و پایگاه هوایی نظامی وینگ فایو در پراچواپ به شمار میرود. این منطقه صرفا در زمان تعطیلات ملی و نمایشگاه های گردشگری بومی، به روی عموم باز می گردد و بازدیدنمایندگان فقط صبح ها اجازه کوهنوردی دارند؛ قبل از اینکه گرمای خورشید غیرقابل تحمل گردد.

در جریان باشید که ورود به خائو لوم مواک، با قیدوشرط هایی همراه است. کوهنوردان باید از ساعت 6 تا 10:30 صبح وارد پایگاه شوند و برای راستا خود، ثبت نام و فشار خونشان را میزان گیری نمایند. آن ها بعلاوه باید آب آشامیدنی موردنیاز، کفش راحتی و مناسب و یک جفت دستکش، همراه خود داشته باشند. تا نوک قله، حدود دو ساعت سربالایی است که به دو بخش تقسیم می گردد. در ابتدا یک راستا پله ای با 496 پله و شیبی ملایم در پیش رو دارید که با راه های کوهستانی طبیعی و برج های دیده بانی تعیین شده است؛ اما پس از این قسمت، راستا مشکل تر می گردد و باید به وسیله یک راستا طنابی به سمت قله آهکی، صعود کنید.

باید بدانید که در قله، فرصتی برای استراحت ندارید و تا ظهر، از همه بازدیدنمایندگان درخواست می گردد که به سطح دریا بازگردند. البته دامنه تپه با سواحل ماسه ای سفید آرامش بخش و بعلاوه یک موزه تاریخی کوچک نیز به روی عموم مردم باز هستند؛ این موزه بر زندگی اسطوره های بومی در جنگ جهانی دوم تمرکز دارد.

شهر آرام پراچواپ خیری خان در 300 کیلومتری جنوب بانکوک در آزادراه شماره چهار قرار گرفته است و تنها به میزان یک ساعت رانندگی از شهر هواهین و تفریحگاه های شلوغ آن فاصله دارد.

طبق گزارش آژانس خبری بانکوک پست، خائو لوم مواک، در زمان جشن سونگکران نیز مجددا به روی عموم باز می گردد؛ این جشن سال نوی تایلندی ها در ماه آوریل (25 تا 27 فروردین 1399) برگزار خواهد شد. برای اطلاع از جدول زمانی می توانید با شماره 031-611-032 تماس بگیرید یا به صفحه فیس بوک مقامات گردشگری پراچواپ (Prachuap Facebook page) سر بزنید.

اگر در حال برنامه ریزی سفر با تور تایلند هستید و در پی مناسب ترین پیشنهادهای تور می شد، در خبرنگاران با مشاهده تمامی آن ها می توانید پکیج موردنظرتان را با پایین ترین قیمت از فروشنده های معتبر مسافرتی به راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1301

به "تور لحظه آخری تایلند: برای تماشا یکی از جاذبه های بکر تایلند، فقط یک هفته زمان دارید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور لحظه آخری تایلند: برای تماشا یکی از جاذبه های بکر تایلند، فقط یک هفته زمان دارید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید