بریتانیا بامزه ترین سکه خود را ضرب کرد

به گزارش آوای وحش، ضراب خانه سلطنتی بریتانیا در ماه جاری، یکی از بامزه ترین سکه های خود را با تصویر خرس پدینگتون وارد بازار نموده است که این خرس پشمالو را در ماجراجویی هایش در جاهای دیدنی لندن نشان می دهد.

بریتانیا بامزه ترین سکه خود را ضرب کرد

ضراب خانه سلطنتی به عنوان یک نهاد مجاز برای ضرب سکه در بریتانیا فعالیت می نماید و با فراوری یک مدعی جدی برای بامزه ترین سکه های موجود، به گردشگران علت خوبی داده است تا حتی تعدادی از آن ها را برای سوغاتی تهیه نمایند. از ماه جاری، سکه های پنجاه پنسی وارد بازار می گردد که روی آن تصویر خرس پدینگتون در ماجراجویی هایی به دور لندن ترسیم شده است. روی سکه های تازه، این مهاجر پشمالوی اهل پرو، در حال بازدید از برج لندن (محل سابق ضراب خانه سلطنتی) و کلیسای سنت پل است.

سکه های تازه ضراب خانه سلطنتی به تازگی وارد بازار شده اند، اما اگر نمی خواهید شانس خرید آن ها را از دست بدهید، می توانید دو عدد سکه که وارد گردش نشده اند را به صورت آنلاین و با پرداخت 10 پوند برای هریک بخرید. تعداد محدودی سکه نیز با تصاویر رنگارنگ خرس پدینگتون وجود دارد که مجموعه دارهای حرفه ای تر می توانند برای خرید هر یک از آن ها، 65 پوند بپردازند. علاقه مندان باید سریع وارد عمل شوند، چراکه از موجودی 25 هزارتایی این سکه ها، 60 درصدشان فروش رفته است.

این اولین باری نیست که خرس پدینگتون روی پول انگلیس ظاهر شده است. سال گذشته مصادف با شصتمین سالگرد این نوع سکه ها بود و برای گرامی داشت این واقعه، تصویر خرس پدینگتون با پس زمینه ای از ایستگاه پدینگتون (Paddington Station) و کاخ باکینگهام ضرب شد. نیکولا هاول از ضراب خانه سلطنتی گفته است:

در پی محبوبیت زیاد سکه های این خرس بسیار دوست داشتنی در سال گذشته، فکر کردیم که ادامه ماجراجویی های او به اطراف لندن را روی سکه ها به تصویر بکشیم. خرس پدینگتون، بخش عظیمی از فرهنگ عامه پسند انگلیس به شمار می رود که بین همه گروه های سنی پرطرفدار است و ما مطمئن هستیم که این هواداران همه تغییرات او در سکه ها را پیگیری می نمایند.

گردشگران احتمالاً نخستین کسانی هستند که صاحب سکه های تازه خرس پدینگتون می شوند، چراکه اولین سکه ها به وسیله صندوق های موجود در تجربه ضراب خانه سلطنتی (Royal Mint Experience) در ولز جنوبی وارد گردش می شوند، جالب است بدانید که این جاذبه گردشگری به آنالیز تاریخچه مؤسسه مذکور می پردازد.

برای رفتن به این شهر زیبا و بازدید از جاهای دیدنی لندن می توانید برترین و مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما را در خبرنگاران جستجو نموده و تهیه کنید، چرا که جستجوی آسان و تنوع قیمت بلیط ها از ده ها فروشنده معتبر، به شما این امکان را می دهد تا مقرون به صرفه ترین بلیط به مقصد مورنظرتان را پیدا کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1290

به "بریتانیا بامزه ترین سکه خود را ضرب کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بریتانیا بامزه ترین سکه خود را ضرب کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید