خانه ها با محصول ایران ساخت کارخانه فراوری برق شدند

به گزارش آوای وحش، نیروگاه های خورشیدی خانگی با محصول ایران ساخت یک شرکت دانش بنیان می توانند برق فراوری نمایند.

خانه ها با محصول ایران ساخت کارخانه فراوری برق شدند

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهور، اینورتر ها از اجزای اصلی نیروگاه های خورشیدی هستند. آن ها انرژی خورشید را از پنل ها دریافت و به شبکه برق تزریق می نمایند.

نیروگاه های فتوولتاییک متشکل از آرایه های خورشیدی و اینورتر متصل به شبکه است که آرایه های خورشیدی فراوری برق را انجام می دهد، اما این انرژی الکتریکی قابل استفاده در شبکه نیست. پس اینورتر متصل به شبکه مبدل پرقدرتی است که برق فراوری آرایه را مطابق الزامات شبکه به شبکه تزریق می نماید.

بهزاد سیاه کلاه مدیر عامل این شرکت دانش بنیان گفت: چند سالی است که در کشور توسعه نیروگاه های خورشیدی مورد توجه قرار گرفته است. با توجه به پاک بودن این انرژی سرمایه گذاری روی آن افزایش یافته است که خود عاملی برای توسعه فناوری های مرتبط با این حوزه است.

وی ادامه داد: در کشور ما نیز انرژی خورشیدی در دسترس ترین انرژی پاک است و توسعه فناوری های مرتبط با احداث نیروگاه های خورشیدی اهمیت زیادی دارد. با توجه به این نکته محصولی با عنوان اینورتر خورشیدی 5 کیلووات متصل به شبکه را بومی سازی کردیم. این محصول برای نیروگاه های خانگی کاربرد دارد. با توجه به اینکه وزارت نیرو برق فراوری شده در نیروگاه های خانگی را خریداری می نماید این محصول بسیار کاربردی است.

سیاه کلاه با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت فراوری هر تعداد از این محصول با توجه به احتیاج بازار وجود دارد، گفت: این محصول تاییدیه انطباق با استاندارد های فنی (6 استاندارد فنی) را دریافت نموده است و نخستین اینورتری است که امتیاز فناوری بومی از وزارت نیرو دریافت نموده است.

وی همچنین بیان نمود: این محصول برای نیروگاه های خانگی کاربرد دارد و طراحی آن به گونه ای است که حداکثر انرژی را به شبکه تزریق می نماید. همچنین در شرایطی که شبکه برق با افت فشار روبرو گردد. این محصول همچنان توانایی تزریق توان 5 کیلووات را دارد. در حالی که در محصولات خارجی توان با افت فشار کاهش می یابد.

سیاه کلاه از شروع طراحی اینورتر های با توان بالاتر اطلاع داد و گفت: طراحی را شروع کردیم و به زودی فراوری را انجام می دهیم تا برای مصارف دیگر مانند مزارع خورشیدی بتوان از این اینورتر استفاده کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 161

به "خانه ها با محصول ایران ساخت کارخانه فراوری برق شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ها با محصول ایران ساخت کارخانه فراوری برق شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید