خبرنگاران حضور بازی های ورزشی رایانه ای در جدول مدالی بازی های آسیایی چین

به گزارش آوای وحش، تهران- خبرنگاران- رشته های ای اسپورت Esport یا بازی های ورزشی رایانه ای برای نخستین بار در جدول مدالی بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین قرارخواهد گرفت.

خبرنگاران حضور بازی های ورزشی رایانه ای در جدول مدالی بازی های آسیایی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، پس از موافقت شورای المپیک آسیا طی نشست اخیر اجلاس شورای المپیک آسیا در مسقط عمان تصمیم گرفته شد که رشته بازی های ورزشی رایانه ای در جدول مدالی بازی های آسیایی گنجانده گردد.

بر این اساس 6 رشته ورزشی رایانه ای با هماهنگی و اعلام فدراسیون آسیایی بازی های رایانه ای ورزشی Asian Electronic Sport Federation حائز دریافت ردیف مدالی رسمی خواهند بود.

کنث فوک، رییس فدراسیون آسیایی بازی های ورزشی رایانه ای در این باره گفت: این فقط یک موفقیت برای فدراسیون آسیایی نیست، بلکه به طور کلی برای جامعه ورزش است. موفقیت های گذشته ما به حق جشن گرفته می گردد اما ما همواره چشم به دستاوردهای عظیمتر و بهتر داریم. دیدن بازگشت ورزش ها به بازی های آسیایی در سال 2012 یک نقطه عطف عظیم برای دستیابی به سال ها کوشش و تعهد است.

در بازی های آسیایی 2018، بازی های ورزشی رایانه ای بعنوان یک ورزش نمایشی حضور یافت و نخستین بار در یک رویداد او.سی.ای در برنامه بازی های داخل سالن آسیا 2007 ماکائو به عنوان یک ورزش مدالی ظاهر شد.

بازی های آسیایی 2022 چین شهریورماه سال 1401 در پکن برگزار خواهد شد. چین پیش از این 2 بار در سال های 1990 در پکن و 2010 در هانگژو میزبان بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 725

به "خبرنگاران حضور بازی های ورزشی رایانه ای در جدول مدالی بازی های آسیایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حضور بازی های ورزشی رایانه ای در جدول مدالی بازی های آسیایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید