تور ارزان ایتالیا: درگیری پلیس ایتالیا با معترضان در حاشیه اجلاس گروه 20

به گزارش آوای وحش، پلیس رم در حاشیه اجلاس گروه 20 با معترضان فعال محیط زیست درگیر شد.

تور ارزان ایتالیا: درگیری پلیس ایتالیا با معترضان در حاشیه اجلاس گروه 20

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، رسانه های ایتالیایی امروز (شنبه) از درگیری بین پلیس رم و معترضان فعال محیط زیست در حاشیه اجلاس گروه 20 اطلاع داد.

رسانه های ایتالیایی گزارش دادند که پلیس ایتالیا، فعالان محیط زیست را مجبور کرد تا از خیابانی که منتهی به محل اجلاس گروه 20 می شد به علت ایجاد ترافیک، دور شوند.

به گزارش منابع محلی در این اعتراضات حدود 50 نفر شرکت داشتند. این معترضان در وسط خیابان نشسته و خواهان اقدامی فوری در خصوص محیط زیست و تغییرات آب و هوایی شدند. یگان های ویژه پلیس بلافاصله در محل حاضر شدند و معترضان را مجبور به ترک راستا کردند.

بیش از 8000 افسر مجری قانون و ارتش ایتالیا امنیت اجلاس گروه بیست را تامین می نمایند. ایتالیا به منظور تامین امنیت این اجلاس، منطقه پرواز ممنوع و یک سیستم ویژه ضد پهپادی در آسمان رم ایجاد نموده است.

منطقه EUR (یک منطقه مسکونی و تجاری در رم که اجلاس های مهم در آنجا برگزار می گردد) به عنوان منطقه قرمز اعلام شده و از آدینه شب، ورود خودرو ها به این منطقه محدود شده و بسیاری از خیابان ها مسدود شده اند.

مقامات ایتالیایی نیز از قبل برای تظاهرات مختلفی که در رم به وسیله اتحادیه های کارگری، سازمان های جوانان و مخالفان واکسن در زمان اجلاس G20 در رم برگزار گردید، آماده شده اند. بعلاوه شماری از فعالان عضو سازمان های غیردولتی دیروز آدینه در رم تظاهرات کردند و از سران کشور های عضو گروه بیست خواستند با اتخاذ تصمیماتی جسورانه، واکسن در اختیار کشور های فقیر قرار دهند.

رهبران بزرگترین اقتصاد های جهانی از امروز در قالب نشست گروه 20 در رم تشکیل جلسه می دهند. این نشست تنها 24 ساعت پیش از برگزاری نشست آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به کوپ 26 (COP26) برگزار می گردد. مسئله آب و هوایی هم یکی از محور های اصلی نشست گروه 20 بود.

بر اساس پیش نویس بیانیه ای که در اختیار رویترز قرار گرفته است، سران کشور های ثروتمند عضو گروه 20 کوشش های خود را برای محدود کردن گرم شدن زمین در 1/5 درجه سانتیگراد افزایش خواهند داد.

این جدیدترین پیش نویس درباره ضرورت اقدام درباره آب و هوا نشان می دهد در شرایطی که سران با هدف تقویت تعهدات برای محدود کردن انتشار دی اکسید کربن برای نشست دو روزه رم گردهم می آیند، دیپلمات ها مذاکرات دشواری را در پیش دارند.

در این بیانیه بعلاوه آمده است که سران ارتباط کلیدی دستیابی به هدف معین شده برای به صفر رساندن انتشار دی اکسید کربن را تا نیمه همین قرن، هدفی که بعضی از کشور هایی که بیشترین اندازه فراوری آلودگی ها را در جهان دارند هنوز به آن متعهد نیستند، به رسمیت شناخته اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 آبان 1400 بروزرسانی: 28 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1182

به "تور ارزان ایتالیا: درگیری پلیس ایتالیا با معترضان در حاشیه اجلاس گروه 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان ایتالیا: درگیری پلیس ایتالیا با معترضان در حاشیه اجلاس گروه 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید