راهنمای خرید مک بوک؛ کدام لپ تاپ اپل مناسب شماست؟

به گزارش آوای وحش، اپل مدتی قبل از نسل نو مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو رونمایی کرد و حالا در کنار مک بوک ایر و مدل 13 اینچی مک بوک پرو، در قفسه فروشگاه ها قرار گرفته اند. باید خاطرنشان کنیم تمام این مدل ها مبتنی بر چیپست های اختصاصی اپل هستند و از نظر ویژگی هایی مانند ظرفیت رم و حافظه داخلی هم می توانید دست به انتخاب بزنید. در این میان سؤالی که مطرح می شود این است که اگر در پی خرید مک بوک هستید، کدام یک از این مدل ها مناسب شما است؟

راهنمای خرید مک بوک؛ کدام لپ تاپ اپل مناسب شماست؟

مدل های تازه مک بوک پرو طبیعتا از نظر امکانات مختلف حرف بیشتری برای گفتن دارند و البته قیمت آن ها هم بالاتر از مک بوک ایر و مک بوک پرو 13 اینچی است. با توجه به اختلاف قیمت زیاد بین این مدل ها، باید تصمیم بگیرید که آیا این تفاوت قیمت هنگفت ارزشش را دارد یا نه و اگر از جمله افرادی هستید که به طور مرتب فشار خیلی زیادی به لپ تاپ وارد نمی کنید، احتمالا مدل های تازه مک بوک پرو مناسب شما نخواهند بود. از طرف دیگر بر اساس گزارش های منتشر شده، به نظر می رسد در سال 2022 مدل تازه مک بوک ایر راهی بازار می گردد.

در ادامه به مهم ترین تفاوت های کلیدی این لپ تاپ ها می پردازیم تا در صورت تمایل به خرید مک بوک تازه، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

مک بوک ایر 2020

اپل سال گذشته از نسل تازه مک بوک ایر رونمایی کرد که همراه با چیپست اختصاصی M1 راهی بازار شد. طبق اعلام اپل، پردازنده 8 هسته ای این چیپست حدود 3.5 برابر سریع تر از نسل قبلی مک بوک ایر مبتنی بر تراشه اینتل است. همچنین با توجه به پیکربندی که انتخاب می کنید، پردازنده گرافیکی دارای 7 یا 8 هسته پردازشی نصیبتان می گردد. در ضمنً باید به موتور عصبی 16 هسته ای هم اشاره کنیم.

مک بوک ایر در حال حاضر باریک ترین و کوچک ترین لپ تاپی است که اپل تولید می کند. این لپ تاپ از نمایشگر 13.3 اینچی، رزولوشن 2560 در 1600 با حداکثر روشنایی 400 نیت بهره می برد. وزن آن هم به 1.3 کیلوگرم می رسد.

در بدنه آن جک هدفون و دو پورت تاندربولت 3 تعبیه شده و همین کمبود تعداد پورت، چالش هایی را برای کاربران به وجود می آورد. بعد از خرید مک بوک ایر می توانید آن را به یک مانیتور 6K با رفرش ریت 60 هرتز وصل کنید. از نظر صدا هم باید به تعبیه دو اسپیکر استریو با پشتیبانی از Dolby Atmos اشاره کنیم.

مک بوک ایر از وای فای 6 پشتیبانی می کند و در حاشیه نمایشگر هم وب کم 720p قرار گرفته است. اپل مدعی شده که در صورت استفاده معمولی، باتری آن تا 18 ساعت دوام می آورد و طی بررسی های انجام شده، باتری این لپ تاپ حرف زیادی برای گفتن دارد. از نظر رنگ های بدنه هم باید به رنگ های خاکستری، نقره ای و طلایی اشاره کنیم که رنگ آخر مختص مک بوک ایر است.

ارزان ترین مدل این لپ تاپ 999 دلار قیمت دارد که با پرداخت این مبلغ، مک بوک ایر مبتنی بر پردازنده گرافیکی 7 هسته ای، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD در دستان شما قرار می گیرد. در صورت انتخاب 16 گیگابایت رم باید 200 دلار بیشتر بپردازید. گران ترین مدل این لپ تاپ از 16 گیگابایت رم و 2 ترابایت حافظه SSD بهره می برد و با قیمت 2049 دلار راهی بازار شده است.

مک بوک پرو 13 اینچی 2020

سال گذشته مک بوک 13 اینچی در کنار مک بوک ایر رونمایی شد که در حال حاضر در مقایسه با مدل های 14 و 16 اینچی جذابیت چندانی ندارد. در این لپ تاپ هم چیپست M1 قرار گرفته است که از پردازنده 8 هسته ای، پردازنده گرافیکی 8 هسته ای و موتور عصبی مبتنی بر 16 هسته تشکیل شده است. باید خاطرنشان کنیم برخلاف مک بوک ایر، این لپ تاپ دارای فن است و به همین علت می تواند عملکرد بهتری ارائه کند.

نمایشگر این لپ تاپ دقیقا مانند مک بوک ایر است و در نتیجه بار دیگر با میزان 13.3 اینچی و رزولوشن 2560 در 1600 سروکار داریم. با این حال حداکثر روشنایی آن به 500 نیت می رسد و وزن آن هم 1.4 کیلوگرم است. از نظر تعداد پورت و امکان اتصال به مانیتور اکسترنال هم تفاوتی با مک بوک ایر ندارد. در بخش فوقانی کیبورد شاهد تاچ بار هستیم که به نظر می رسد آخرین مدل مبتنی بر این مشخصه محسوب می گردد.

اپل می گوید حداکثر عمر باتری آن به 20 ساعت می رسد و مانند تمام مدل های مک بوک پرو، برای خرید آن باید بین رنگ های خاکستری و نقره ای دست به انتخاب بزنید. مدل مجهز به 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه 1299 دلار قیمت دارد و با پرداخت 1499 دلار می توانید از 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه بهره ببرید. گران ترین مدل مک بوک پرو 13 اینچی هم با قیمت 2299 دلار راهی بازار شده است.

مک بوک پرو 14 اینچی 2021

اپل برای نسل تازه مک بوک پرو از طراحی تازهی استفاده کرده است. هر دو مدل از نظر طراحی و مشخصات سخت افزاری تفاوت خاصی با هم ندارند و مهم ترین تفاوت آن ها به ظرفیت باتری و میزان نمایشگر برمی گردد. برای خرید این لپ تاپ می توانید از بین چیپست M1 پرو (مجهز به پردازنده 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 16 هسته ای) یا M1 مکس (مجهز به پردازنده 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 32 هسته ای) دست به انتخاب بزنید.

این مک بوک نمایشگر 14.2 اینچی با رزولوشن 3024 در 1964 دارد که بر مبنای فناوری mini-LED ساخته شده و حداکثر روشنایی آن به 1600 نیت می رسد. مک بوک 14 اینچی 2021 کمی سنگین تر از مدل 13 اینچی است و حدود 1.6 کیلوگرم وزن دارد.

در این مدل شاهد تعداد زیادی پورت هستیم و می توانیم به پورت HDMI، درگاه کارت SD، پورت شارژ مگ سیف و همچنین سه پورت تاندربولت 4 اشاره کنیم. مدل با چیپست M1 پرو می تواند به 2 مانیتور اکسترنال 6K با رفرش ریت 60 هرتز وصل گردد و مدل دارای M1 مکس از پس اتصال به 3 مانیتور 6K با رفرش ریت 60 هرتز در کنار یک مانیتور 4K با همین رفرش ریت برمی آید. همچنین نباید وجود 6 اسپیکر استریو در بدنه این لپ تاپ را از قلم بیندازیم.

همان طور که گفتیم، اپل بالاخره تاچ بار را از بخش فوقانی کیبورد حذف کرده و درون ناچ نمایشگر هم یک وب کم 1080p تعبیه شده است. اپل اعلام کرده که حداکثر عمر باتری این لپ تاپ به 17 ساعت می رسد.

ارزان ترین مدل مک بوک پرو 14 اینچی 1999 دلار قیمت دارد که از 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD بهره می برد. با توجه به بهره گیری از دو چیپست و حداکثر رم 64 گیگابایتی، برای خرید این لپ تاپ از بین گزینه های متعدد می توانید دست به انتخاب بزنید. برای خرید گران ترین مدل مک بوک پرو 14 اینچی هم باید مبلغ 5899 دلار بپردازید.

مک بوک پرو 16 اینچی 2021

در نهایت باید به بزرگ ترین مدل مک بوک پرو بپردازیم که از نظر ویژگی های سخت افزاری به غیر از نمایشگر و باتری تفاوتی با مدل 14 اینچی ندارد. این لپ تاپ از نمایشگر 16.2 اینچی با رزولوشن 3456 در 2334 بهره می برد و حداکثر روشنایی آن هم به 1600 نیت می رسد. نسبت به دیگر مک بوک ها، این لپ تاپ بسیار سنگین تر است و حداکثر وزن آن به 2.2 کیلوگرم می رسد.

اپل مدعی شده که کاربران با خرید مک بوک پرو 16 اینچی می توانند از حداکثر عمر باتری 21 ساعته بهره مند شوند که بدون شک این ویژگی جالب توجه کاربران زیادی قرار می گیرد.

همان طور که گفتیم، کاربران برای خرید مک بوک پرو 16 اینچی مانند مدل کوچک تر می توانند بین چیپست های M1 پرو و M1 مکس دست به انتخاب بزنند. ارزان ترین مدل از M1 پرو، 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD بهره می برد و با قیمت 2499 دلار راهی بازار شده است. گران ترین مدل آن هم 6099 دلار قیمت دارد.

همان طور که می بینید، مک بوک ایر با توجه به قیمتی که دارد، برای بیشتر کاربران بهترین گزینه محسوب می گردد. از طرف دیگر مک بوک پرو 13 اینچی هم در مقایسه با مدل ایر مزایای چندانی را ارائه نمی دهد. اما در این میان، مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو بسیار قدرتمند هستند که البته با توجه به قیمت بسیار بالایی که دارند، بیشتر توجه کاربران حرفه ای را جلب می کنند. چنین کاربرانی برای انجام کارهای خود تا حد زیادی به سیستم فشار وارد می کنند و در نتیجه می توانند از تمام پتانسیل سخت افزار این دو مدل بهره مند شوند.

منبع: Gizmodo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1221

به "راهنمای خرید مک بوک؛ کدام لپ تاپ اپل مناسب شماست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید مک بوک؛ کدام لپ تاپ اپل مناسب شماست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید