رخ دادن 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین

به گزارش آوای وحش، ایسنا/ براساس سخنان سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین، رخ دادن 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین دیده شد.

رخ دادن 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین

جهت دریافت خدمات طراحی ویلای کردان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

قضیه چیست؟

قدیر موسی خانی توضیح داد: از ابتدای سال تا کنون 540 آتش سوزی در مراتع و علفزارهای قزوین داشتیم، علاوه بر آن 68 آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین و 11 آتش سوزی در مزارع گندم و جو رخ داد که توسط آتش نشانی اطفا شده است.

وی اضافه نمود: عامل اصلی 85 درصد این آتش سوزی ها انسانی بوده و عوامل طبیعی مانند رعدوبرق در آتش سوزی ها نقش بسزایی نداشتند، عوامل انسانی نیز عمدی و غیرعمدی است که اغلب بدلیل انداختن ته سیگار در باغستان، آتش زدن علف های هرز و علف های خشک توسط باغداران، رها کردن بطری و شیشه های مشابه در مزارع و باغستان که به عنوان کانون عمل می نمایند، برخورد اگزوز داغ خودرو یا موتورسیکلت با علفزارها باعث ایجاد آتش سوزی می گردد.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اظهار کرد: آتش سوزی عمدی به نحوی که خرابکارانه باشد در قزوین نداشتیم و اغلب آتش سوزی ها براثر بی احتیاطی و سهل انگاری رخ می دهد که اغلب بدلیل آتش زدن علف های هرز توسط باغداران و کشاورزان اتفاق می افتد.

وی بیان نمود: روز آدینه 30 خرداد دو آتش سوزی با مساحت بالا در دونقطه از باغستان سنتی قزوین رخ داد بطوریکه سه هکتار از باغستان در آتش سوخت، با توجه به اینکه هوا گرمتر می گردد، شاهد افزایش و گسترش آتش سوزی در سطح باغستان هستیم.

موسی خانی اظهار کرد: در این روز قسمتی از باغستان اطراف شرکت نفت در بلوار ابوترابی و قسمتی از باغستان نسیم شمال دچار حریق شده بود که 6 اکیپ آتش نشانی ظرف چهار ساعت توانستند آتش را مهار نمایند.

وی یادآور شد: از باغداران و کشاورزان می خواهیم برای جلوگیری از آتش سوزی قبل از اینکه علف ها خشک گردد حتما علف زنی انجام دهند؛ باغستان ملک شخصی است و شهرداری نمی تواند وارد آن گردد، بنابراین باغداران باید خودشان علف زنی نمایند.

سرپرست سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین اعلام کرد: در اغلب آتش سوزی ها باغاتی که علف زنی شده از آتش در امان مانده اگرچه تمام باغهای اطرافش طعمه حریق شده است، بیل زنی و علف زنی باغستان را در برابر آتش حفظ می نماید و اجازه نفوذ آتش به داخل باغستان را نمی دهد.

وی بیان نمود: کشاورزان باید زمین خود را با بیل و تراکتور شخم بزنند این امر در باغهایی که در راه های اصلی تردد مردم قرار دارند، اهمیت بیشتری دارد همچنین، در صورت آتش سوزی اگر داخل شهر باشد، می توانند با 125 تماس بگیرند و در صورتیکه آتش سوزی خارج از شهر اتفاق بیفتد، باید با منابع طبیعی با شماره 1504 تماس بگیرند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 306

به "رخ دادن 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رخ دادن 68 بار آتش سوزی در باغستان سنتی قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید