رشد بیشتر کرونا در محیط های مرطوب ، از دستگاه بخور استفاده نکنید

به گزارش آوای وحش، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از دستگاه بخور و قرار دادن ظرف آب بر روی بخاری به منظور مرطوب نگه داشتن فضا، مناسب نیست زیرا باعث رشد بیشتر ویروس کرونا می گردد.

رشد بیشتر کرونا در محیط های مرطوب ، از دستگاه بخور استفاده نکنید

به گزارش خبرنگاران مسعود ملکی در تبادل نظر با خبرنگار مهر در مورد مراقبت های پوستی با توجه به خشکی آب و هوای استان خراسان رضوی، به خصوص شهر مشهد گفت: به طور طبیعی در فصول سرد سال، پوست دچار خشکی می گردد و این مسئله در شهر مشهد با توجه به شرایط اقلیمی آن که شهر خشکی محسوب می گردد، محسوس تر است. برای حل این مسئله در شرایط عادی می توان میزان رطوبت اتاق یا منزل را با دستگاه بخور یا قرار دادن یک ظرف آب بدون در روی بخاری ها افزایش داد؛ اما اکنون که در شرایط شیوع ویروس کرونا هستیم، این راه چاره پیشنهاد نمی گردد. زیرا ویروس کرونا در محیط های مربوطه رشد بیشتری دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: راه دیگر این مشکل، استفاده مداوم از کرم های مرطوب نماینده است که برندهای ایرانی این نوع کرم با قیمت بسیار مناسب در بازار موجود هستند و بهتر است طی روز پوست خود را با کرم مرطوب کنیم. نکته مهم این است که خشکی پوست می تواند زمینه بیماری پوستی اگزما را فراهم کند و به طور خاص برای کسانی که زمینه این بیماری را دارند بهتر است از کرم های بدون عطر استفاده گردد.

ملکی، استفاده از شوینده های مناسب را مسئله مهم دیگری در رابطه با خشکی پوست دانسته و اظهار کرد: در منزل که مسئله پیشگیری از شیوع کرونا به طور جدی مطرح نیست، خانواده ها می توانند از صابون های جامدی که دارای نرم نماینده هستند و یا صابون های مخصوص اطفال استفاده نمایند تا کمتر دچار خشکی پوست شوند. اما بیرون از منزل به علت رعایت مسائل بهداشتی حتماً از مایع دستشویی استفاده گردد. ضمناًً مایع های دستشویی که دارای کرم مرطوب نماینده هستند نیز در بازار موجود است و می تواند مورد مصرف خانوارها قرار گیرد.

مدیر گروه پوست و مو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه توضیح داد: در حال حاضر با توجه به ضرورت شست و شوی دست ها جهت پیشگیری از شیوع کرونا، براثر شست و شوی مداوم دست ها و یا مصرف الکل برای ضدعفونی کردن دست، چربی دست از بین رفته و موجب خشکی خواهد شد. به همین منظور باید به طور مداوم در طی روز از کرم مرطوب نماینده استفاده گردد؛ حتی ممکن است کسانی که پوست خشکی دارند، مجبور باشند پس از هربار شست وشو دست خود را با کرم مرطوب نمایند. جهت صرفه مالی بیشتر نیز، می توان از وازلین استفاده کرد که چربی بالایی داشته و پوست را از خشکی حفظ می نماید.

ملکی ادامه داد: در منزل استفاده از دستکش های ظرفشویی هنگام انجام اموری چون شست وشوی لباس، ظروف، ضدعفونی کردن سطوح و غیره می تواند بسیار یاری نماینده باشد، همچنین بیرون از منزل با استفاده از دستکش می توان تعداد دفعات شست وشو را کاهش داد و از این طریق آسیب کمتری به پوست وارد کرد.

وی در مورد شست و شوی پوست صورت اعلام کرد: در حالت عادی برای آلودگی زدایی از صورت، مواد شوینده معمولی دارای نرم نماینده برای پوست کفایت می نماید اما اگر میزان آلودگی بالا باشد، باید از مواد ضدعفونی نماینده استفاده کرد. اما در حالت کلی ویروس کرونا از پوست سالم عبور نمی نماید و باید دقت کرد تا دست آلوده به بخش های مخاطی صورت برخورد نکند.

ملکی ابراز کرد: همچنین خشکی پوست صورت نیز مانند دست ها در بیشتر مواقع با کرم های مرطوب نماینده عادی رفع می گردد و تنها در موارد خیلی شدید و جدی احتیاج به مصرف داروی خاصی دارد.

این متخصص پوست و مو در انتها گفت: از مردم تقاضا دارم با رعایت نکات ساده و راحتی چون در منزل ماندن و کم کردن ارتباطات تا جای ممکن از انتقال این ویروس جلوگیری و آن را جدی بگیرند. اگر مردم همکاری نمایند این ویروس به سرعت از بین خواهد رفت اما با عدم رعایت مسائل بهداشتی و خروج از منزل مدت زمان کنترل این بیماری طولانی تر خواهد شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 211

به "رشد بیشتر کرونا در محیط های مرطوب ، از دستگاه بخور استفاده نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بیشتر کرونا در محیط های مرطوب ، از دستگاه بخور استفاده نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید