روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

به گزارش آوای وحش، بر کسی پوشیده نیست که اتاق خواب معمولا آخرین مکان از خانه است که تزیین می گردد. خصوصا اتاق خواب بزرگسالان که پس از اتاق کودک در رده آخر قرار می گیرد. از این رو احتیاج به تغییر دکوراسیون اتاق خواب باکمترین هزینه موضوعی است که خیلی از خانه دارها با آن روبرو می شوند تا ظاهر یکنواخت اتاق خواب خود را حتی به مقدار اندکی هم که شده تغییر بدهند. در این قسمت به معرفی روش هایی بسیار تاثیر گذار و البته ساده خواهم پرداخت که به بهترین شکل دیزاین اتاق خواب را متحول می نمایند.

روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

اتاق خواب درست به مثابه یک مکان مقدس است چرا که انسان در آن آرام گرفته و تجدید انرژی می نماید. بنابراین باید وقت بیشتری بروی دیزاین و زیباسازی آن گذاشته و ظاهری شیک مطابق با سلیقه خود ایجاد کنید. خوب هر بازسازی دکوراسیونی هزینه ای هم در پی خواهد داشت، نکته در اینجا پیدا کردن کم هزینه ترین و ساده ترین روش برای تزیین است که در عین حال تاثیر گذار نیز باشد.

اولین روش تاثیر گذار مسلما رنگ آمیزی است اما رنگ آمیزی گاها هزینه زیادی در پی خواهد داشت. اما برای کاهش هزینه راه های بسیار زیادی وجود دارد. اولین راه استفاده از دیوار تاکیدی است. در این روش احتیاجی نیست تمام دیوارها را رنگ بزنید کافی است یک دیوار از اتاق را انتخاب نموده، مثلا دیواری که پنجره دارد یا عظیمترین یا کوچکترین دیوار اتاق، و سپس آنرا با رنگی متفاوت نسبت به سایر دیوارها رنگ آمیزی کنید. اگر دیوارهای اتاقتان سفید یا کرم است، تقریبا هر رنگی را می توانید بهره ببرید. در کنار دیوار، رنگ امیزی یک سری وسایل مانند فریم تخت خواب، میز پاتختی یا لامپ و چراغ اتاق هم کم هزینه اما بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

روش دیگر برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه نصب سیستم روشنایی و نورپردازی جدید است. نورپردازی موردی بسیار مهم و حتی اساسی در دیزاین و طراحی هر فضایی است و اتاق خواب نیز از این قاعده مستثنی نیست. فرقی نمی نماید اتاقتان عظیم یا کوچک باشد، همواره بدنبال سیستم هایی بروید که تمام فضای اتاق را به اندازه کافی روشن می نمایند. در کنار لامپ مهتابی، بهتر است چراغ آویز یا لوستر سقفی هم در اتاق نصب کنید. اگر اهل مطالعه هستید حتما به فکر نصب یک لامپ مطالعه دیواری یا رومیزی شیک کنار تخت خواب نیز باشید.

بسیاری از مواقع عوض کردن ست روتختی و مدل روبالشی تخت خواب می تواند تنها چیزی باشد که یک اتاق خواب برای تغییر دکوراسیون به آن احتیاج دارد. اگر اتاق خوابتان بنظر خسته، یکنواخت و کسل نماینده می رسد، مطمئن باشید عوض کردن ست روتختی و بالش و استفاده از مدلی جدید و خوش رنگ فضای کل اتاق خوبتان را متحول خواهد نمود. اگر در خیاطی سر رشته دارید که خودتان هم می توانید دست به کار شده و روتختی و روبالشی جدیدی ببافید. اگر هم حوصله اش را ندارید با توجه به بودجه تان مدلی ساده و شیک را خریداری کنید.

یکی دیگر از روش های تاثیر گذار تغییر دکوراسیون با کمترین هزینه عوض کردن پرده ها است. شاید وقت آن رسیده که پارچه ای جدید برای پرده انتخاب کنید خصوصا اینکه پرده ها عموما بعداز چندسال رنگ و روی اولیه خود را از دست می دهند. البته حتما احتیاجی نیست پرده پنجره را عوض کنید گاهی اوقات عوض کردن میل پرده و استفاده از مدل های جدید و جالب میل پرده هم تاثیر زیادی بروی دیزاین پنجره اتاق خواب خواهد گذاشت. پنجره قسمت مهمی از اتاق خواب است که با تغییر یا اضافه کردن وسایل تزیینی دکور کل اتاق را متفاوت نشان می دهد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را نیز خوانده اند:

دکوراسیون اتاق خواب ساده ایرانی و خارجی با چیدمانی خلوت

طرح کناف اتاق خواب جدید و شیک در مدل های ساده و پیچیده

دکور اتاق خواب با چیدمانی ساده و فضایی آرامش بخش و زیبا

رنگ و طراحی اتاق خواب با چیدمانی لوکس اما ساده و امروزی

تزیین دیوارها از طریق تابلو نقاشی هنری یا هر وسیله دکوری دیگری بسیار خوب جواب می دهد. احتیاجی نیست حتما تابلوهای گران قیمت را خریداری کنید. به فکر ایده های خلاقانه باشید مثلا از راهنمای ساخت تابلوی سه بعدی برجسته یاری گرفته و خودتان تابلوی هنری خودتان را بسازید. بغیر از تابلو، آویزان کردن عکس های خاطره انگیزتان از روی یک سیم در دیوار اتاق یا حتی نصب یک نقشه ساده هم جلوه کل اتاق را تغییر خواهد داد.

روش های دیگر مانند نصب گروهی آینه های کوچک و عظیم روی دیوار، نصب شلف و قفسه دیواری مدرن و رنگارنگ، قرار دادن چند عدد گلدان شیک با گیاهان سرسبز و تعویض وسایل کوچک مثل میز پاتختی یا کمد دراور، همگی تعدادی از بهترین و سودمند ترین روش ها برای تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه هستند.

تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه

منبع: اتاق
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 591

به "روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های تغییر دکوراسیون اتاق خواب با کمترین هزینه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید