زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت و تجربه ای بی نظیر

به گزارش آوای وحش، درواقع برای نگاه کردن به یکی از برترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت نیست به موزه ها رفته و به تماشای آثار هنرمندان بپردازید چرا که می توان گفت برترین هنرمند خود طبیعت است زیرا دارای آثارهایی است که فرا خلقت بوده و همه را مبهوت زیبایی و عظمت خود می نماید. می توان گفت یکی از تفاوت هایی که این هنرمند طبیعی با سایر هنرمندان دارد در مدت زمان خلق آثارش است که گاه میلیون ها سال طول می کشد. اما در اینجا سعی داریم تا 10 مورد از زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت را به شما بشناسانیم.

زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت و تجربه ای بی نظیر

طبیعت زیبا حفاظتگاه شیاطین ماربلز، سرزمین شمالی، استرالیا

اولین مکانی که به وسیله این هنرمند طبیعت خلق شده است در استرالیا واقع شده است. بیشتر مردم مخصوصا در سالیان گذشته مکان های خاص و شگفت انگیز را یا مکان های شیطانی و یا مکان های مقدس و مذهبی تلقی می نمایند و بر این عقیده بودند که نیرویی فراطبیعی پشت آن ها است. طبیعت حفاظت شده دویلز ماربلز هم همینطور است زیرا مردم بومی بسیار به این مکان اهمیت داده و آن را مکانی فرهنگی و مذهبی می دانند و به همین دلایل هم بازدید نمایندگان زیادی دارد. پس به همین دلیل در این منطقه امکاناتی از جمله یک مرکز توریستی، یک اردوگاه و جنگل بان های خوش برخوردی که رویدادهای زنده را بین ماه های می و سپتامبر سازماندهی می نمایند برای توریستان قرار داده اند. این مکان خارق العاده کارلو کارلو (Karlu Karlu) هم نامیده می گردد و در دور افتاده ترین نقطه استرالیا واقع شده است. از عجایب این ناحیه سنگ های حجیم و بزرگ گرانیتی است که در طی میلیون ها سال به وسیله این هنرمند طبیعی درست شده است که از هم جدا بوده و حالتی ناپایدار دارد و همین ناپایداری است که بسیار این اثر را در بین برترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت هیجان انگیز نموده است.

ویو راک (Wave Rock)، صخره ای چند رنگ، استرالیا

یکی دیگر از این آثار طبیعی و خارق العاده که برای تشکیل میلیون ها سال طول کشیده شده باز هم در استرالیا واقع شده است. اما اینبار ساختاری کاملا پایدار دارد. ویو راک به نوعی یک صخره موجی با طرح موج های بلند اقیانوس است. این آثار شگفت انگیز دارای ابهتی بی نظیر بوده یعنی ارتفاعی برابر با 14 متر و طولی برابر با 110 متر دارد و این صخره بزرگ که دارای رنگ های متنوع زیبایی هم است برای ساکنین منطقه جنبه فرهنگی دارد و بسیار ارزشمند نیز می باشد. این اثر واقع شده در پارک حیاط وحش استرالیا آنچنان هیجان انگیز و منحصر به فرد است که در سال 140000 توریست را به خود جذب می نماید. در اطراف این اثر منظره ها حفاظت شده زیبایی هم وجود دارد که زیبایی اش را در بین برترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت دو چندان نیز نموده است.

معادن نمک رنگارنگ در اعماق زمین، روسیه

این بار یکی از این اثرهای منحصر به فرد را در 200 متر زیر زمین در شهر صنعتی یکاترینبورگ روسیه پیدا نموده ایم اما این اثر تفاوتی که با بقیه آثار دارد و آن این است که همه نمی توانند آن را ببینند و فقط در شرایط خاص با اجازه دولت این امکان وجود خواهد داشت. فردی به نام میخائیل میشانیک (Mikhail Mishainik) که عکاس نیز بود با کوشش های بسیار توانست این مجوز را بگیرد تا بتواند این آثار زیبا و رنگارنگ را به همه مردم جهان نشان دهد. هرچند که توریستان مشتاق هم می توانند از سایر شهرهای اروپا یا شهرهای دبی، استانبول و تاشکند به طرف فرودگاه بین المللی یکاترینبورگ پرواز نمایند تا شاید بتوانند به تماشای این اثر زیبا بروند. در واقع این اثر یک معدن نمک است و یکی از زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت می باشد.

دویل تاور، وایومینگ، ایالات متحده

از آنجایی که در آمریکا مردم بسیاری به خرافات علاقه دارند مکان های این چنینی را که به وسیله طبیعت خلق شده به نوعی پرستش می نمایند. این بار یکی از این آثار را که به نام برج شیطان معروف است در آمریکا پیدا نموده ایم که بر اثر لاکولیت قدرتمند و نفوذ ماگما به وجود آمده است. هرچند که مردم بومی افسانه های دیگری برای تشکیل این اثر تعریف می نمایند اما به طور کلی مکانی مقدس برشمرده می گردد که بومیان محلی همچنان مراسم خود را در این محل برگزار می نمایند. توریستان علاقه بسیاری دارند تا از این برج بالا رفته و آن را بهتر بشناسند اما برخلاف اینکار مردم بومی ناراضی بوده و می خواند که به این برج احترام گذاشته گردد از این رو می خواهند تا هر ساله در ماه ژوئن به این خواسته احترام گذاشته گردد و توریستان تنها در 2 کیلومتر از مسیر موجود در اطراف این برج که بسیار هم منحصر به فرد است، قدم می گذارند و از زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت می باشد.

تپه های افسانه ای، بوهول (Bohol)، فیلیپین

هرچند که مردم علاقمند هستند تا تمامی این آثار فوق العاده را یک قدرت ماورا طبیعی و یا افسانه بدانند اما دانشمندان بر این عقیده نبوده و توضیحاتی برای تشکیل تمامی این تپه ها دارند. اما باز هم افسانه هایی در بین مردم رایج است. در نهایت با وجود تمام توصیفات تنها چیزی که شاخص است زیبایی این تپه های سربرآورده از میان درختان پوشیده از چمن قهوه ای است که می توان گفت محبوب ترین مکان هم برای توریستان و هم برای مردم بومی در کشور فیلیپین است. از این رو برای توریستان دو اقامتگاه در این ناحیه ساخته شده به گونه ای که به تمام منظره ها زیبا چشم اندازی داشته باشند. ممکن است نام این تپه ها را با نام تپه های شکلاتی بشنوید که بهتر است تعجب نکنید زیرا با این نام شناخته می شوند.

حفره آبی بی نظیر، بلیز

در اینجا به معرفی یک اثر خارق العاده آبی می خواهیم بپردازیم که فضای مناسبی را برای سرگرمی، تعطیلات و حتی ورزش های آبی فراهم نموده است که برای تعطیلات تورهای زیادی به این مکان آمده اند. این اثر که یک حفره بزرگ آبی است در نزدیکی صخره فانوس دریایی در کشور بلیز واقع شده است البته این صخره ها انواع مختلفی دارند و مشهورترین این صخره ها برای بازدید صخره مغزی بوده که همچون مغز انسان است. در این مکان می توانید ورزش هایی چون قایق سواری و غواصی برای تماشا گونه های کمیاب و خاص گیاهی و جانوری را انجام دهید و اوقات خوشی را داشته باشید. البته می توان گفت این زیبایی تنها به دریا و این حفره ختم نمی گردد بلکه یک خط ساحلی بی نظیر هم دارد که فراموش نشدنی است.

فلات زیبا دو ییونی (Salar De Uyuni)، بولیوی

فلات های بسیاری در جهان وجود دارند اما یکی از عجیب ترین آن ها که پس از گذشت سال ها تغییراتی نموده و در نهایت به بزرگترین فلاتی نمکی با نام دو ییونی در استان دنیل کامپوس (Daniel Campos) کشور بولیوی تبدیل شده است. از تغییرات این فلات می توان به گذشته آن اشاره نمود یعنی در ابتدا چندین دریاچه بوده که پس از سال های بسیاری این دریاچه ها خشک شده و این بیابان با چندین لایه نمک تشکیل شده که با توجه به هوای نسبی خوبی که دارد توریستان زیادی برای تماشا این فلات آمده و می توانند در همانجا چند روزی را ساکن شوند زیرا برای آسایش توریستان هتل هایی از بلوک نمکی ساخته اند. از مشخصات دیگر این فلات می توان به مساحتی برابر با 4086 متر مربع و آب و هوایی صاف با رطوبت کم اشاره نمود.

آبشار زیر آبی(Underwater Waterfall)، موریس

همانطور که همواره دیده اید آبشارها از بالا به پایین سرازیر هستند اما در اینجا هر چند خیالی می خواهیم به آبشاری برعکس اشاره کنیم که در جنوب غربی جزیره ساحل موریس واقع شده است. این ساحل که بسیاری از توریستانی که در پی مکانی زیبا در عین حال آرامش بخش هستند را به خود جذب می نماید. در اقیانوس هند واقع و 2000 کیلومتر دورتر از آفریقا واقع شده است. این مکان بسیار بکر بوده و این آبشار هم جزئی از تصورات انسان ها یا به نوعی خطای دید در اثر تماشا شن های روان زیر آب است. این ساحل با شن های سفید بی نظیرش برای استراحت توریستان دارای آبی گرم، صخره های مرجانی و کوه ها نیز است که می توان با نظاره کردن آن ها خاطره ای به یاد ماندنی برای خود ساخت.

آتشفشان مخروطی (Mayon Volcano)، آلبای، فیلیپین

در اینجا قصد داریم اثری بی نظیر اما بر خلاف دیگر آثار، خطر ناک را معرفی کنیم. این اثر خطرناک کوهی آتش فشانی است که به طور مداوم در حال فوران بوده است. هرچند که باید گفت در عین زیبایی بسیار می تواند خطرناک باشد. برای مثال حادثه سال 2013 در ماه می را می توان مثال زد که بعد از فوران و تشکیل ابر، 500 سنگ پرتاب شده جان 5 کوهنورد را گرفت. پس باید بدانید که این کوه اصلا مناسب ورزش کوهنوردی نمی باشد اما اگر بخواهیم به زیبایی آن اشاره کنیم باید گفت این کوه، مخروطی کامل با شیب های کاملا متقارن کلاسیک است.

پالائو

اگر جزایر بهشتی به گوشتان خورد اصلا تعجب نکنید زیرا همچین جزایری که همچون بهشت زیبا و خوش آب و هوا هستند در پالائو وجود دارند. این جزایر پر توریست دارای فرهنگی غنی بوده که می توان این فرهنگ را در نقاشی های داخل غارها و لاشه های کشتی های بازمانده جنگ جهانی دوم دید. در این جزیره می توان از زیبایی های زیادی همچون ساحل شنی سفید و زیبا، آب های شفاف فیروزه ای و حتی غواصی نام برد. علت جذابیت غواصی در این جزایر، داشتن دیواره های مرجانی و حیات دریایی بی نظیری است که وجود دارد. این جزایر نیز دارای آب و هوایی گرم هستند و همین امر باعث شده تا به زیبایی های این جزایر بیافزاید. در نهایت باید از این شگفتی های خلقت بهره را برد و با کوشش های بسیار سعی بر حفظ آن داشت.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1510

به "زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت و تجربه ای بی نظیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین نمونه های هندسه فرا واقعی در طبیعت و تجربه ای بی نظیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید