سفری به ترنسنیسریا؛ کشور گمشده

به گزارش آوای وحش، ترنسنیسریا کشوری کوچک است که بعد از جنگ جهانی دوم ناشناخته به جای مانده است. در ادامه می خواهیم شما را با این کشور آشنا کنیم.

سفری به ترنسنیسریا؛ کشور گمشده

کشوری معمولی با مرزهای تعیین را تصور کنید که دولت آن به وسیله رای گیری دموکراتیک انتخاب می گردد. برای کسانی که از این کشور بازدید می نمایند، پاسپورت آماده شده و این کشور مانند تمام کشورهای عادی رئیس جمهور و پرچم دارد، ولی تا به حال نام آن به وسیله کسی شنیده نشده؛ به ترنسنیسریا Transnistria خوش آمدید.

این کشور به بزرگی دالاس و تگزاس بوده و زمانی جزیی از جمهوری سوسیالیستی مولداوی بوده است. در سال 1990 میلادی زمانی که جمهموری سوسیالیستی مولداوی از بین رفت، مولداوی مستقل شد و نقشه پیوستن به رومانی را ریخت. این تصمیمات باعث شد که ترنسنیسریا علی رغم زبان روسی برای جدایی از مولداوی، استقلال خود را اعلام کند. جنگی 4 ماهه رخ داد و 1500 نفر در این جنگ تلف شدند و جنگ به واسطه آتش بسی که امروزه نیز حفظ شده، سرانجام یافت. از آن موقع تا به حال مولداوی در امور ترنسنیسریا هیچ کنترل و اختیاری ندارد. حتی اگر در دنیا کسی نام این کشور را نشنیده باشد، به هر حال ترنسنیسریا کاملا به صورت مستقل اداره می گردد.

آنتون دندمارچکنو Anton Dendemarchenko ، که ساکن این کشور بوده و خود راهنمای تور است، در این باره می گوید:

نشان دادن و شناساندن وطنم به دنیایان وظیفه من است. از لحاظ رسمی کشور ما وجود خارجی ندارد، ولی وقتی گردشگران به این محل می آیند، ما حس می کنیم که وجودمان به وسیله دیگران حس شده است.

برای گردشگران کنجکاوی که دوست دارند از این کشور زیبا تماشا نمایند، در ادامه تعدادی از مکان های تماشای را معرفی خواهیم کرد.

بندری فورتس Bendery Fortress

شهر بندری، درست در مرز مولداوی واقع شده است. این شهر دومین شهر بزرگ ترنسنیسریا محسوب می گردد. از ساختمان زیبا و جالب فورتس Fortess را که قدمتی 600 ساله دارد، بازدید کنید. دیوارهای زخیم بتنی، سلاح ها و ظاهر نظامی ساختمان حکایت از تاریخ این منطقه دارد. بعلاوه از ساختمان فورتس می توانید نمایی زیبا از کل منطقه را ببینید.

تیراسپول مرکزی Central Tiraspol

سوار اتوبوس های برقی قدیمی شده و به سمت بلوار 25 اوکتبر بروید تا به مرکز خیابان قدیمی و اصلی شهر، تیراسپول برسید. در این محل بازمانده هایی از زمان جمهوری سوسیالیستی را مشاهده خواهید کرد. بومی ها از آن موقع به عنوان زمان طلایی یاد می نمایند. ترنسنیسریا یکی از معدود مکان هایی در اروپا است که امروزه هم می توان تمام بازمانده های قدیمی تاریخ منطقه را در محل اصلی خود دید، مانند مجسمه ی لنین در جلوی ساختمان مجلس و خیابان ها و جاده هایی که به نام مارکس، انجلس Engels و یوری گاگرین Yuri Gagarin نامگذاری شده اند.

صومعه کیتسکانکی Kitskany و پلاتسدرام

حدود 10 کیلومتر دورتر از تیراسپول، صومعه ارتودوکس کیتسکانکی واقع شده است که در سال 1861 میلادی تاسیس شده است. این محل در زمان جمهموری سوسیالیستی به چهار کلیسا تقسیم شده بود که محل سکونت کشیشان بود و آن ها در این محل زیبا به کشت غذا های گیاهی و محلی خود می پرداختند.

سونای سنتوری دنستر Santorii Dnstr

با حدود یک و نیم ساعت رانندگی از شمال تیراسپول می توانید به این سونا برسید. سونای سنتوری درست بعد از جنگ دنیای دوم ساخته شده است. آخرین بازسازی آن در سال 1976 میلادی اجرا شده و از آن به بعد این محل ظاهر قدیمی خود را حفظ نموده است. شما می توانید از خدمات این سونا و رستورانش به ازای قیمتی مناسب استفاده نموده و در عین حال از قدمت تاریخی آن لذت ببرید.

منبع: کجارو / nationalgeographic.com
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1319

به "سفری به ترنسنیسریا؛ کشور گمشده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفری به ترنسنیسریا؛ کشور گمشده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید