سن تروپه و سانت ماکسیم؛ زیباترین سواحل فرانسه، عکس

به گزارش آوای وحش، شهرهای سن تروپه و سانت ماکسیم، از شناخته شده ترین استراحتگاه های کوت دازور (Cote dAzur) یا فرنچ ریویرا (French Riviera) یا همان سواحل جنوب شرقی فرانسه در امتداد دریای مدیترانه، محسوب می شوند و بسیاری از فیلم های سینمای کلاسیک فرانسه در این دو شهر ضبط شده است.

سن تروپه و سانت ماکسیم؛ زیباترین سواحل فرانسه، عکس

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

ضمناً بسیاری از خوانندگان، ترانه هایی را در خصوص سن تروپه سروده اند؛ از گروه پینک فلوید (Pink Floyd) گرفته تا ریکی مارتین (Ricky Martin). در این مقاله قصد داریم با تور مجازی به زیباترین مکان های این دو شهر سری بزنیم و در این سفر مجازی آن ها را از زوایای مختلف ببینیم.

نام شهر سن تروپه با پنج هزار نفر جمعیت، از داستانی غم انگیز و تراژیک گرفته شده است. طبق این داستان، قدیسی به همین نام که فرانسوی ها او را شهید می دانند، در دوران سلطنت نرو (Nero) کشته شد و قایق حامل پیکرش در موقعیت کنونی شهر متوقف شد. به همین علت نام سن تروپه برای این شهر انتخاب شده است. سن تروپه که در طول تاریخ، میدان نبرد بسیاری از جنگ ها بوده است، امروز به شهری بندری با امکانات رفاهی بالا تبدیل شده است.

سن تروپه پس از گذشت سال ها از سقوط امپراتوری روم و در واپسین سال های قرن نهم مورد حمله نهاده شد؛ اما یک قرن بعد به دست ویلیام اول، کنت پروانس (William I Count of Provence)، از چنگ متجاوزان رهایی یافت؛ در قرن شانزدهم، مردمان شهر در برابر تاخت وتاز متجاوزان ترک مقاومت کردند و این شهر در قرن هفدهم هم چند مرتبه مورد یورش نیروهای اسپانیایی نهاده شد. در طول جنگ جهانی دوم هم نیروهای متفقین جنوب فرانسه در عملیاتی تحت اسم عملیات اژدها (Operation Dragon) بار دیگر به این شهر حمله کردند.

اگرچه این شهر تاریخ پرفرازونشیبی داشته است، هنوز بناهای تاریخی زیادی با معماری های باشکوه در آن پابرجا مانده اند. بنای تاریخی شاتو سوفرِن (Château Suffren) به خوبی یادآور دوران باستانی فرمانروایی ویلیام اول (William I) است. دروازه روده لاپانچه (Rue de la Ponche) را می توان شاهد حوادث قرن پانزدهم نامید. کلیسای کوچک شهر سن تروپه (که در حال حاضر به موزه هنر تبدیل شده است) و ارگ این شهر که قبلاً یکی از استحکامات دفاعی باشکوه شهر بوده است (امروزه به موزه تاریخ دریای تبدیل شده است) دو بنای به یادمانده از قرن شانزدهم هستند.

بندر قدیمی (Old port) یکی دیگر از قسمت های تاریخی شهر محسوب می گردد که در دوران جنگ جهانی دوم تخریب و پس از آن کامل بازسازی شد. سواحل سن تروپه که بعضی از آن ها عمومی و بعضی دیگر خصوصی هستند، یکی از دلایل اصلی معروفیت این شهر هستند و در هر یک از آن ها فضای کافی برای هر فرد وجود دارد. سواحل این شهر از استحکامات ارگ شروع و به طول 20 کیلومتر کشیده شده اند.

سن تروپه به خاطر جو هنری منحصربه فردش نسبت سایر تفرجگاه های منطقه متمایز است. این شهر معروفیتش را مدیون پل سینیاک (Paul Signac)، نقاش سبک نئوامپرسیونیسم فرانسوی (French neo-impressionist) است که این مکان الهام بخش را در خاتمه قرن نوزدهم کشف و آن را برای زندگی انتخاب کرد و سبک منحصربه فرد نقاشی نقطه چینی (pointillist style) را در این شهر توسعه داد. ماتیس (Matisse)، بونار (Bonnard)، مارکه (Marquet)، دوفی (Dufy) و سایر هنرمندان مطرح فرانسوی بیشتر مواقع به دیدار او می آمدند؛ بنابراین با شروع جنگ جهانی اول خانه کوچک او به محل موردعلاقه نخبگان هنری فرانسه برای گردهمایی آن ها تبدیل شد.

سن تروپه در فیلم و خدا زن را آفرید (And God Created Woman) با درخشش بریژیت باردو (Brigitte Bardot) که در سال 1956 نمایش داده شد، به یکی از برترین صحنه های داستان عاشقانه این فیلم تبدیل شد. در دهه 1960 هم این شهر لوکیشن فیلمی کمدی با بازی لوئی دوفونس (Louis de Funès) و فیلم استخر شنا (The Swimming Pool) با هنرمندی آلن دلون (Alain Delon) بوده است. تمام این فیلم ها در مشهورشدن سن تروپه نقش داشته اند. معروفیت این شهر باعث شده است هر قطعه از زمین های این شهر خریداری و در آن ها ویلاها و رستوران های باشکوهی ساخته گردد.

در کنار سن تروپه شهر زیبای دیگری به نام سانت ماکسیم وجود دارد که دقیقاً سمت مقابل خلیج واقع شده است (فاصله این شهر با سن تروپه از راه دریا 4 کیلومتر و از راه خشکی 14 کیلومتر است). می توان گفت این شهر نسبت به سن تروپه با معروفیت جهانی اش، مقصدی ارزان تر با زرق وبرق کمتر است. سواحل سانت ماکسیم نسبت به سواحل سن تروپه جهانگرد کمتری دارد؛ اما برخلاف اینکه سانت ماکسیم جمعیت بیشتری دارد (در حدود 13 هزار نفر)، سواحل آن نسبت به سواحل سن تروپه تمیزتر است.

در کل سانت ماکسیم نسبت به سن تروپه جهانگرد کمتری دارد. سواحل این شهر به طول 10 کیلومتر گسترده شده اند و دوستداران گشت وگذار و تاریخ می توانند از بافت تاریخی این شهر (Old Town) و بعلاوه برج لاتوق کَخی (La Tour Carrée) که راهبان آن را در اوایل قرن شانزدهم ساخته اند، تماشا نمایند. در ادامه این مقاله از کجارو شما را به تماشا تصاویر بیشتر از کوت دازور دعوت می کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1071

به "سن تروپه و سانت ماکسیم؛ زیباترین سواحل فرانسه، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سن تروپه و سانت ماکسیم؛ زیباترین سواحل فرانسه، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید