شرط اجرای طرح ترافیک در پایتخت ، ماسک هایی که برای استفاده از مترو کفایت می کند

به گزارش آوای وحش، استاندار تهران گفت: طرح ترافیک در پایتخت تا زمانی که مقدمات افزایش حفاظت فیزیکی در حمل و نقل عمومی را افزایش ندهیم، اجرایی نمی شود.

شرط اجرای طرح ترافیک در پایتخت ، ماسک هایی که برای استفاده از مترو کفایت می کند

به گزارش خبرنگاران، انوشیروان محسنی بندپی در مصاحبه با فارس درباره راهکارهای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، گفت: استان تهران بر اساس دستورالعمل های ستاد مقابله با بیماری کرونا اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی درباره اجرای طرح ترافیک گفت: بیماری کرونا یک وابستگی به محیط های پر جمعیت دارد و در این محیط ها شیوع گسترش پیدا می کند و بنابر این ما معتقد بودیم که طرح ترافیک باید لغو شود و مردم از حمل و نقل عمومی کمتر استفاده کنند و بیشتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کنند.

استاندار تهران بیان داشت: از روز شنبه مقرر شده است که حفاظت فردی و استفاده از ماسک در حمل و نقل عمومی اجبار شود و طرح ترافیک نیز اجرایی نمی شود تا جلوی سرایت این بیماری را بگیریم.

محسنی بندپی بیان داشت: وزیر بهداشت نیز مطرح کرده اند که فعلاً اجرای طرح ترافیک در تهران نخواهیم داشت تا مقدمات حفاظت فردی مثل ماسک و دستکش را فراهم کنیم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه قیمت ماسک ها در مبادی ورودی مترو و یا اتوبوس چقدر خواهد بود، گفت: قطعاً قیمت این ماسک ها 2 تا 5 هزار تومان خواهد بود و کسانی که قصد استفاده از حمل و نقل عمومی را دارند می توانند با تهیه ماسک های خانگی به این شیوه که از پارچه کتان و یا نخی استفاده کنند و داخل آن دستمال کاغذی بگذارند از حمل و نقل عمومی بدون هیچ مسئله ای استفاده خواهند کرد و نیازی به داشتن ماسک های سه لایه و یا فیلتردار و گران قیمت برای ورود به حمل و نقل عمومی نیست.

استاندار تهران بیان داشت: در حال حاضر نیز ماسک های دست ساز در خانه ها وجود دارد و می توانند از همان ماسک ها نیز استفاده کنند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 299

به "شرط اجرای طرح ترافیک در پایتخت ، ماسک هایی که برای استفاده از مترو کفایت می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط اجرای طرح ترافیک در پایتخت ، ماسک هایی که برای استفاده از مترو کفایت می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید