صحنه ای زیبا از مهربانی یک اورانگوتان

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران: به تازگی، عکاسی به نام آنیل پراباکار صحنه زیبایی را در منطقه حفاظت شده جنگل بورنئو ثبت نموده است. او در حال گردش با دوستش بود که اتفاقی با جنگلبانی برخورد کرد که مشغول از بین بردن مارها، دشمن قسم خورده اورانگوتان ها، از رودخانه بود.

صحنه ای زیبا از مهربانی یک اورانگوتان

همان طور که آنیل آماده می شد تا عکس بگیرد، یک اورانگوتان دستش را به سوی جنگلبان دراز کرد و ظاهرا می خواست به او یاری کند. این عکس ها به سرعت در اینترنت دست به دست شدند و مردم از مهربانی اورانگورتان شگفت زده شدند.

آنیل می گوید: یک نفر به جنگلبان گفته بود که در رودخانه مار وجود دارد و جنگلبان هم آمده بود تا مار را پیدا کند. در همین حین اورانگوتانی به آنجا آمد و جنگلبان را دید. سپس نزدیک تر شد و دستش را به سوی او دراز کرد، مثل اینکه می خواست به او یاری کند

این جنگلبان به همراه 400 نفر دیگر در یک سازمان غیرانتفاعی به نام بنیاد بقای اورانگوتان بورنئو فعالیت می نمایند که وظیفه شان حفظ زیستگاه اورانگوتان ها است که به دلیل جنگل زدایی در معرض خطر قرار دارند.

این بنیاد که در سال 1991 تاسیس شده، اکنون از 650 اورانگوتان مراقبت می نماید. با حفاظت از اورانگوتان ها در زیستگاه طبیعی شان، تعداد زیادی از گیاهان و جانوران دیگر هم حفظ می شوند. حفاظت از زیستگاه جنگلی آن ها به همان اندازه که برای حیوانات مهم است، برای انسان ها نیز اهمیت دارد.

160 گونه مار در جنگل های گرمسیری بورنئو زندگی می نمایند و بسیاری از آن ها تهدید جدی برای اورانگوتان ها به حساب می آیند. برای حفاظت از اورانگوتان ها، کارکنان سازمان سعی می نمایند رودخانه ها را از مار پاکسازی نمایند و همچنین به اورانگوتان ها آموزش دهند که مراقب خطری که در جنگل وجود دارد، باشند. آن ها با یاری مار های پلاستیکی به اورانگوتان های یتیم روش برخورد با مار ها را یاد می دهند. یکی از ویدئو های آموزشی آن ها را در زیر مشاهده می کنید.

تعداد بازدید : 513

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

منبع: boredpanda

منبع: برترین ها
انتشار: 5 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 411

به "صحنه ای زیبا از مهربانی یک اورانگوتان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صحنه ای زیبا از مهربانی یک اورانگوتان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید