مشکل اصلی چاپ و نشر کشور زیرساخت هایش است

به گزارش آوای وحش، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در گلستان، در این ملاقات و نشست صمیمی که صبح امروز پنجشنبه 13 آبان ماه در دفتر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار گردید، علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن تشریح شرایط کنونی صنعت چاپ و نشر کشور، گفت: کاغذ یکی از ضروری ترین نیازهای این صنعت است؛ کاغذی که عمده آن وارداتی بوده و در حال حاضر توان و ظرفیت داخل در حدود 3 تا 5 درصد است.

مشکل اصلی چاپ و نشر کشور زیرساخت هایش است

وی اضافه نمود: یکی از مسائل فعالان این حوزه بحث بیمه است که ما مکاتباتی را با تامین اجتماعی انجام داده ایم و پیگیری این مسئله را در اولویت و دستور کار خودم قرار داده ام.

ابراهیمی با اشاره به اینکه صنعت چاپ یکی از بخش های تاثیرگذار در همه بخش های حتی زندگی روزمره افراد است، گفت: امید است با همراهی مجلس شورای اسلامی و کمیسیون های تخصصی مرتبط بتوانیم قدمی ماندگار برای چاپ و نشر کشور برداریم.

در ادامه غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز ضمن عرض تبریک فصل آغاز خدمت علی اکبر ابراهیمی در دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: با مدیریت عادی نمی توانیم کار صنعت چاپ را سامان ببخشیم و در این حوزه بخصوص نیازمند عزمی جدی و مدیریتی جهادی هستیم.

وی اضافه نمود: ما سال های بسیاری این دغدغه ها و چالش های مطروحه را شنیده ایم و متاسفانه در تمام این سال ها در پی حل مسئله نبوده ایم؛ اکنون هم برای حل آن نیازمند تغییر ریشه ای هستیم؛ زیرا معتقدم مسائل صنعت چاپ صرفا در استان ها نیست و کلان مسئله است.

منتظری ادامه داد: از دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می خواهم در اولین فرصت فهرستی جامع و کامل از قوت ها و ضعف ها تهیه نموده تا بتوانیم با قدرت و در کنار یکدیگر یکی از مظلوم ترین حوزه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را سامان ببخشیم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا و نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره بر ضرورت دعوت فوری از مدیران مرتبط با این صنعت در دیگر وزارت ها برای حضور در نشست های تخصصی برای حل چالش های صنعت چاپ کشور، گفت: بارها از این مدیران شنیده ایم که آن ها هم تمایل دارند که این فضا بهبود پیدا نمایند اما همیشه به وجود بعضی خلأهای قانونی اشاره می نمایند.

منتظری در خاتمه با تاکید بر اینکه مشکل اصلی چاپ و نشر کشور زیرساخت هایش است، گفت: برای بر طرف کردن خلاءهای قانونی و دیگر نیازهای این صنعت بزرگ، علاوه بر دستگاه های اجرایی مربوطه، کمیسیون های تخصصی مرتبط با آن ها در مجلس شورای اسلامی نیز باید همراه باشند که امیدوارم بتوانیم دغدغه ها و چالش ها را یک به یک حل کنیم.

لازم به ذکر است، پیش از این نشست علی اکبر ابراهیمی مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گلزار شهدای شهرستان گرگان حاضر شد و به مقام شامخ شهیدان والا مقام ادای احترام کرد.

یادآوری می گردد نشست هم اندیشی با فعالان صنعت چاپ استان گلستان و بازدید از 2 مجموعه چاپ در گرگان، در برنامه سفر یک روزه مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 آذر 1400 بروزرسانی: 12 آذر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1195

به "مشکل اصلی چاپ و نشر کشور زیرساخت هایش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل اصلی چاپ و نشر کشور زیرساخت هایش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید