مقاله: نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟ انواع کامپوزیت، مزایا و معایب ، کاربرد و نحوه اجرای آن چیست؟

به گزارش آوای وحش، به ساختمان هایی که هر روز از کنارشان می گذرید توجه نموده اید؟ آیا می دانید متریال به کار رفته در هر کدام چیست؟ حتما اسم کامپوزیت به گوشتان خورده است؛ اما شما در خصوص آن تا چه حد آگاهی دارید؟ در این مطلب به آنالیز این متریال پر کاربرد پرداخته و شما را با معایب و مزایای آن آشنا خواهیم کرد.

مقاله: نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟ انواع کامپوزیت، مزایا و معایب ، کاربرد و نحوه اجرای آن چیست؟

باید ذکر کرد که کاربرد این متریال به نمای بیرونی ساختمان ختم نمی گردد و در موادری هم، چون دکوراسیون داخلی فروشگاه ها، دیوارها، سقف، آشپزخانه، تراس ها نیز استفاده می گردد. هنگامی که از آن به عنوان متریال نمای بیرونی نام بردیم، این طیف شامل انواع ساختمان ها همانند فروشگاه ها، بیمارستان ها، صندلی های سوخت و... می گردد. از طرفی در بازسازی ساختمان های قدیمی و تغییر دکوراسیون و هم چنین تابلو های تبلیغاتی نیز مورد استفاده بسیاری قرار می گیرند.

در مدل کامپوزیت طیفی، پوشاندن سطح بین ورق بوسیله رنگ براق خاصی، سبب رنگارنگ دیده شدن پنل در زوایای مختلف تابش خورشید می گردد. این پنل به دلیل این ویژگی جذابش می تواند گزینه مناسبی برای استفاده در دکوراسیون داخلی و خارجی در مکان های عمومی، تبلیغات نمایشگاهی و... باشد.

از معایب این متریال می توان به قیمت بالای مواد خام و فرآیند ساخت، هزینه خرید و نصب نسبتا گران، احتیاج به ابزار مخصوص و اکیپ ماهر برای نصب، آلایندگی محیط زیست مخصوصا در خصوص کامپوزیت های زمینه پلیمری و تافنس (مقاومت در برابر ضربه) پایین اشاره نمود.

منبع مقاله: نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟ انواع کامپوزیت، مزایا و معایب ، کاربرد و نحوه اجرای آن چیست؟

انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1155

به "مقاله: نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟ انواع کامپوزیت، مزایا و معایب ، کاربرد و نحوه اجرای آن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: نمای کامپوزیت ساختمان چیست؟ انواع کامپوزیت، مزایا و معایب ، کاربرد و نحوه اجرای آن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید