منابع طبیعی مجوزی برای جاده کشی در کوه الوند صادر نکرده است

به گزارش آوای وحش، طی روزهای اخیر تصاویری از فعالیت لودرهایی در راستا قله الوند منتشر شده که در حال تخریب کوه هستند. باوجود اینکه گفته می گردد این اقدام با مجوز اداره منابع طبیعی درحال انجام است، مدیرکل منابع طبیعی استان همدان می گوید که این اداره هیچگونه مجوزی برای این کار صادر نکرده است و اکنون در حال آنالیز است که این جاده کشی راه شکافی و تخریب راستا است یا اصلاح آن.

منابع طبیعی مجوزی برای جاده کشی در کوه الوند صادر نکرده است

اسفندیار خزایی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اداره منابع طبیعی استان همدان درخصوص جاده کشی در راستا کوهستان الوند مجوزی صادر نکرده است. البته باید این نکته را در نظر گرفت که مدیریت بخشی از شهر همدان بر اساس مصوبه شورای عالی معماری برعهده اداره راه و شهرسازی استان است. بر این اساس، حریمی تعیین شده است که مدیریت داخل حریم با اداره راه و شهرسازی و مدیریت خارج از آن با اداره منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از این جاده کشی در حریم اداره راه و شهرسازی و بخش دیگر آن در حریم منابع طبیعی رخ داده است، گفت: منابع طبیعی استان همدان هیچگونه مجوزی را برای این جاده کشی صادر نکرده است.

خزایی با بیان اینکه همکاران من در اداره منابع طبیعی بلافاصله بعد از اطلاع از جاده کشی در دشت میشان راستا قله الوند در محل حضور پیدا کردند، توضیح داد: در حال حاضر این جاده کشی متوقف شده و تصاویری که از محل گرفته شده در حال آنالیز است. چراکه ابتدا باید این نکته تعیین گردد که این اقدام راه شکافی و تخریب راستا بوده یا اصلاح یک راستا.

وی ادامه داد: اکنون در حال آنالیز این موضوع با همکاری اداره راه و شهرسازی هستیم. چنانچه اثبات گردد که این جاده کشی راه شکافی و تخریب عرصه است برخورد قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا این تخریب به دلیل نصب تله کابین در راستا کوه است، گفت: تا زمانیکه آنالیز های خود را تکمیل نکنیم نمی توانیم علت دقیق این اتفاق را اعلام کنیم.

به گزارش خبرنگاران بر اساس صحبت های فعالان میراث فرهنگی همدان جاده کشی در پیاده راه معروف زیگزاگ که کوهنوردها از میدان میشان به سمت قله می رفتند رخ داده است. زمزمه ها این بود که قرار است در این راستا جاده کشی گردد و نهادهای مختلفی مانند هلال احمر و مسئولان تله کابین گنجنامه نیز پیگیر اجرایی شدن آن بودند، اما هر بار از سمت بعضی دستگاه ها مانند شورای شهر یا نهادهای دیگر مخالفت هایی می شد. لازم به ذکر است که بخشی از کوهستان الوند در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 343

به "منابع طبیعی مجوزی برای جاده کشی در کوه الوند صادر نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منابع طبیعی مجوزی برای جاده کشی در کوه الوند صادر نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید