نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپاد های یمن

به گزارش آوای وحش، ائتلاف متجاوز سعودی از عملیات پهپادی و موشکی نیرو های مسلح یمن علیه اهدافی در جنوب عربستان سعودی اطلاع داد.

نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپاد های یمن

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های عربی بامداد یکشنبه از عملیات پهپادی نیرو های مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی اطلاع دادند.

شبکه اسکای نیوز ساعت 1 بامداد در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت یک فروند پهپاد انفجاری به وسیله نیرو های یمن به سمت نجران واقع در جنوب عربستان سعودی شلیک شده است.

ائتلاف سعودی البته به روال ادعا های دروغین همیشگی، مدعی شد که این پهپاد را پیش از برخورد به زمین رهگیری نموده است.

به نوشته شبکه الجزیره، سخنگوی ائتلاف جنایتکار سعودی در ادامه ادعاهایش اضافه کرد: ما اقدامات لازم برای حفاظت از خود مطابق با قوانین بین المللی را انجام می دهیم.

رسانه های سعودی ساعتی بعد به نقل از سخنگوی ائتلاف نوشتند که یک فروند پهپاد دیگر هم به وسیله یمنی ها به سمت خمیس مشیط پرتاب شده است.

ساعت 3:40 بامداد یکشنبه بعلاوه ائتلاف سعودی از شلیک موشک بالستیک به وسیله نیرو های مسلح یمن به سمت اهدافی در نجران و خمیس مشیط اطلاع داد.

به نوشته شبکه اسکای نیوز، ائتلاف سعودی - که بار ها فیلم ناتوانی و اشتباه مضحک سامانه های پدافندی آن ها در رهگیری موشک ها و پهپاد های یمنی منتشر شده - مدعی شد این موشک بالستیک را رهگیری نموده است.

هفته پیش هم سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی گفت 17 فروند پهپاد انفجاری متعلق به نیرو های یمن، به اهدافی در عربستان سعودی حمله کردند.

ارتش و کمیته های مردمی یمن در اوایل سال 2019، از این پهپاد ها با انجام یک ماموریت تهاجمی ویژه علیه نشست شماری از مقامات برجسته مزدوران سعودی - اماراتی - آمریکایی در پایگاه هوایی العند در استان لحج رونمایی کرد.

از مهمترین قابلیت های این پهپاد این است که می تواند با حمل مقادیر زیادی مواد منفجره، در ارتفاع ده متری بالای هدف منفجر گردد و ترکش های زیادی را پخش کند. منابع نظامی یمن می گویند که قطر دایره انتشار ترکش ها، 80 متر طول و 30 متر عرض دارد.

یحیی سریع در زمان رونمایی این پهپاد گفته بود: ارتش و کمیته های مردمی یمن به انبار بزرگی از پهپاد های قاصف کی2 مجهز است و موشک های بالستیک مدرنی در اختیار دارد که در صورت تداوم تجاوز به یمن، از آن رونمایی خواهد نمود. رادار ها نمی توانند این پهپاد را رهگیری نمایند و ما این توانایی را داریم که هر روز یک پهپاد فراوری کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1065

به "نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپاد های یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نجران و خمیس مشیط هدف موشک ها و پهپاد های یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید