هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی در چند روز آینده

به گزارش آوای وحش، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هشدار های هواشناسی مبنی بر گرم شدن هوا در سه روز آینده اشاره نمود و گفت: تمام مراکز درمانی در آماده باش برای پذیرش افراد گرمازده و بیماران پرخطر قرار دارند.

هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی در چند روز آینده

به گزارش وبدا، سعید کریمی اظهارداشت: بچه ها زیر 4 سال و افراد بالای 65 سال و افراد پرخطر همانند بیماران قلبی، دیابتی، افراد دارای فشار خون در معرض گرمازدگی هستند و باید خودمراقبتی بیشتری داشته باشند، بدن پس از فعل و انفعالاتی که دارد باید بتواند با محیط تبادل گرما نموده و خنک گردد و هنگامی که درجه گرما از 40 عبور می نماید، این تبادل حرارت دچار مشکل می گردد.

وی ضعف، بی حالی، تشنگی شدید، گرفتگی عضلات، افت فشار خون، غش، بیهوشی، ضعف شدید و در موارد شدید حتی به کما رفتن فرد را از علائم گرمازدگی دانست و بیان نمود: در چنین وضعیتی فرد باید از گرما و آفتاب دور نگه داشته و در سایه یا جای خنک قرار داده گردد.

به گفته وی، در روز های بسیار گرم که چند روز آینده نیز اعلام شده، افراد حتی الامکان نباید بین ساعات 10 تا 16 از منزل خارج شوند. خوردن آب و مایعات خنک مثل شربت آبلیمو و قرار گرفتن در مکان های خنک توصیه همگانی است. مایعات بدن باید حتما در روز های گرم تامین شوند.

معاون وزیر بهداشت گفت: در صورت پیدا شدن علائم شدید گرمازدگی باید فرد به اورژانس و پزشک منتقل گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مرداد 1402 بروزرسانی: 9 مرداد 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1595

به "هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی در چند روز آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار وزارت بهداشت درباره گرمازدگی در چند روز آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید