هشدار پزشکان درباره بیماری نادر مرتبط با کرونا در بچه ها

به گزارش آوای وحش، طبق هشداری فوری که برای کادر پزشکی نظام خدمات درمانی بریتانیا فرستاده شده، در لندن و سایر مناطق بریتانیا بچه هایی به شدت بیمار با علائمی غیرطبیعی در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

هشدار پزشکان درباره بیماری نادر مرتبط با کرونا در بچه ها

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

التهاب در چندین اندام داخلی و علائمی شبیه به سرماخوردگی، از جمله نشانه هایی است که در این بیماران دیده شده.

نتیجه تست کرونای برخی از این بچه ها هم مثبت بوده است.

هنوز تعیین نیست چند کودک این علائم را داشته اند، اما این طور که به نظر می رسد تعداد آن ها کم خواهد بود.

استفن پوویس، مدیر پزشکی نظام خدمات بهداشت ملی در انگلستان گفت: گزارش هایی از یک بیماری نادر، اما شدید در بچه ها دریافت نموده اند: فقط در چند روز اخیر چنین گزارش هایی داشته ایم و از کارشناسان خود خواسته ایم فورا آن را آنالیز نمایند.

بر اساس هشداری که نظام خدمات بهداشت ملی در انگلستان منتشر نموده نگرانی نسبت به بروز یک سندرم التهابی یا بیماری ناشناخته ای دیگر که ممکن است با ویروس کرونا مرتبط باشد در میان بچه ها بریتانیا رو به افزایش است.

این بیماران کم سن و سال که به گروه های سنی مختلف تعلق دارند همگی به شدت بیمار بوده و علائمی شبیه به بیماری کاوازاکی و سندروم شوک سمی داشته اند، علائمی نظیر تب، فشار خون پایین، بثورات پوستی و نفس تنگی.

در برخی از این بیماران همچنین علائم گوارشی - درد شکم، اسهال و استفراغ- و التهاب قلب دیده شده و نتایج آزمایش خون آن ها هم غیرطبیعی بوده است.

کارشناسان می گویند این نشانه ها زمانی بروز می نماید که مبارزه با بیماری برای بدن سخت می گردد.

نظام خدمات بهداشت ملی توصیه نموده این بیماران به سرعت تحت درمان قرار بگیرند.

اما کارشناسان تاکید دارند بچه ها بسیار کم به نوع حاد کووید-19 مبتلا می شوند و شواهد در سراسر جهان نشان داده آن ها کم تر از بقیه سنین در معرض خطر این بیماری هستند.

انعطاف پذیری بیشتر در بچه ها

نظیمه پاتان، پزشک مراقبت های ویژه بچه ها در کمبریج بریتانیا گفت: در اسپانیا و ایتالیا هم مواردی مشابه گزارش شده است: برخی از بچه ها بثورات پوستی و علائمی شبیه به بیماری شوک عفونی دارند - نشانه هایی که معمولا انتظار داریم در سندرم شوک سمی و بیماری کاوازاکی که قلب و رگ ها را درگیر می نماید، ببینیم. بعد از قرار دریافت در معرض ویروس کرونا بچه ها در کل در برابر بیماری های حاد ریوی مقاومت تر به نظر می رسند و تعداد نسبتا کمی از آن ها در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند.

نظام خدمات بهداشت ملی در انگلستان گفته کمتر از 20 مورد گزارش در رابطه با این بیماری در کشور به دستش رسیده. به گفته سخنگوی این سازمان، پزشکان احتمال می دهند این بیماری با ویروس کرونا مرتبط باشد، اما تحقیقات ادامه دارد و هنوز هیچ چیز ثابت نشده است.

کالج سلطنتی پزشکی و سلامت بچه ها در بریتانیا گفته جای نگرانی برای والدین وجود ندارد، اما اگر به هر دلیل نگران سلامتی فرزند خود هستند باید از متخصصان بهداشت یاری بگیرند.

پروفسور سیمون کلی، مقام ارشد نظام خدمات درمانی بریتانیا در حوزه بچه ها و جوانان گفت: توصیه ما به والدین مثل قبل است: اگر به هر دلیل نگران فرزند خود هستید، برای دریافت مشاوره فوری با درمانگاه یا دکتر خانوادگی تان تماس بگیرید … و اگر کارشناس گفت: به بیمارستان بروید، لطفا این کار را بکنید.

چه زمانی باید از متخصصان یاری گرفت

بچه ها به ویروس کرونا مبتلا می شوند، اما بیماری در آن ها به ندرت با علائم شدید همراه است. اگر حال فرزندتان خوب نیست، احتمالا این که یک بیماری غیر مرتبط با ویروس کرونا گرفته باشد از احتمال ابتلای او به این ویروس بیشتر است.

کالج سلطنتی پزشکی و سلامت بچه ها توصیه می نماید والدین در موارد زیر برای کودک خود یاری فوری درخواست نمایند:

رنگ پریدگی، ظاهر شدن لکه های پوستی و سردی غیر طبیعی بدن آن ها

مکث در نفس کشیدن (اختلال وقفه تنفس)، الگوی تنفسی نامنظم و خِرخِر کردن هنگام نفس کشیدن

آشفتگی و گیجی به دنبال نفس تنگی حاد

آبی شدن رنگ لب ها

بروز حمله یا تشنج

اضطراب، آشفتگی، خواب آلودگی و گیجی شدید (به عنوان مثال اگر با وجود کوشش برای پرت کردن حواس کودک، گریه اش بند نیاید یا به سختی از خواب بیدار گردد)

بروز بثورات پوستی که با فشار از بین نمی فرایند

درد بیضه به ویژه در نوجوانان پسر.

منبع: بی بی سی

منبع: فرارو
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 302

به "هشدار پزشکان درباره بیماری نادر مرتبط با کرونا در بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار پزشکان درباره بیماری نادر مرتبط با کرونا در بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید