چگونه چیدمان هوم اسکرین گوشی های اندرویدی را ریست کنیم؟

به گزارش آوای وحش، هوم اسکرین گوشی های اندرویدی به خصوص گوشی های سامسونگ شما ممکن است به علت اضافه کردن اپلیکیشن ها و ویجت های تازه شلوغ و بهم ریخته شده باشد و شاید نمی دانید که چطور آن ها را مثل روز اول مرتب کنید. از این رو، در این مقاله قصد داریم به نحوه ریست کردن چیدمان هوم اسکرین گوشی های سامسونگ و سایر دستگاه های اندرویدی بپردازیم و آن را به ساده ترین شکل ممکن به شما آموزش دهیم تا به راحتی بتوانید چیدمان دلخواه خود را در هوم اسکرین دستگاه هوشمند اندرویدیتان پیاده کنید. با خبرنگاران مگ در این مقاله همراه شوید.

چگونه چیدمان هوم اسکرین گوشی های اندرویدی را ریست کنیم؟

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,699,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A33 5G SM-A336 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

12,690,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

نکاتی که قبل از ریست چیدمان هوم اسکرین باید بدانید

ریست کردن چیدمان اپلیکیشن ها در هوم اسکرین، آیکون ها و ویجت های اپلیکیشن های مختلف را از صفحه اصلی گوشی هوشمند شما حذف می نماید و آن را به حالت اولیه باز می گرداند. بنابراین ریست کردن چیدمان هوم اسکرین باید آخرین راه چاره شما برای برطرف مسائل هوم اسکرین باشد. اگر با مسئله ای در ارتباط با هوم اسکرین روبرو هستید، باید ابتدا تنظیمات هوم اسکرین و سایر اصلاحات را قبل از ریست چیدمان صفحه اصلی تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر یک اپلیکیشن از صفحه اصلی ناپدید شده است، یاد بگیرید که چگونه آیکون آن اپلیکیشن را مجدداً به صفحه اصلی گوشی هوشمند خود اضافه کنید تا نیازی به ریست چیدمان هوم اسکرین گوشی نداشته باشید.

اگر آیکون های اپلیکیشن های مختلف موجود در هوم اسکرین، بزرگ تر یا کوچک تر از حد معمول به نظر می رسند، باید مقدار چارچوب صفحه اصلی گوشی هوشمند خود را تغییر دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: یک فضای خالی در هوم اسکرین گوشی هوشمند خود پیدا نموده و آن را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا بخش Home screen settings برای شما به نمایش در بیاید، سپس آن را انتخاب کنید.

گام دوم: روی بخش Home screen grid ضربه بزنید و تعداد آیکون اپ ها که در هر سطر یا ستون ظاهر می شوند را تغییر دهید.

علاوه بر این، اگر فقط می خواهید بهم ریختگی هوم اسکرین گوشی هوشمند اندرویدی خود را مرتب کنید، می توانید به سادگی چندین اپلیکیشن را به یک پوشه منتقل نموده یا آیکون آن ها را از صفحه اصلی گوشی خود حذف کنید. اگر صرفاً تغییر تنظیمات صفحه اصلی کمکی به شما نکرد، باید مقدار چارچوب صفحه اصلی دستگاه هوشمند اندرویدی خود را به تنظیمات پیش فرض بازگردانید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy S23 Ultra دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 12 گیگابایت

66,869,000 تومان

مشاهده و خرید

نحوه ریست کردن چیدمان هوم اسکرین در گوشی های سامسونگ

گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ به طور پیش فرض قابلیت ریست کردن چیدمان هوم اسکرین را در اختیار کاربران قرار نمی دهند، اما کاربران می توانند با پاک کردن داده های لانچر سامسونگ، چیدمان هوم اسکرین گوشی هوشمند خود را به حالت اولیه در بیاورند. برای انجام این کار، کافی است مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: در گوشی هوشمند سامسونگ خود وارد بخش Setting شوید.

گام دوم: به بخش APPS بروید.

گام سوم: به بخش پایین اسکرول نموده و روی One UI Home (در گوشی های هوشمند نوتر) یا Samsung Experience Home (در گوشی های هوشمند قدیمی تر) ضربه بزنید.

گام چهارم: روی گزینه Storage و سپس Clear data در صفحه بعدی ضربه بزنید.

نحوه ریست کردن چیدمان هوم اسکرین در سایر دستگاه های اندرویدی

همچون گوشی های سامسونگ، سایر گوشی های اندرویدی نیز به طور پیش فرض قابلیت ریست کردن چیدمان هوم اسکرین را در اختیار کاربران قرار نمی دهند و برای این کار باید داده های لانچر پیش فرض آن ها را به صورت دستی پاک کنید. مراحل انجام این کار برای گوشی های هوشمند اندرویدی قدیمی و نو کمی فرق دارد.

روش اول - چگونه چیدمان هوم اسکرین گوشی های اندرویدی نو را ریست کنیم؟

هر گوشی هوشمند اندرویدی دارای لانچر متفاوتی است. بنابراین، ابتدا باید نام لانچر پیش فرض گوشی هوشمند خود را پیدا نموده و سپس داده های آن را پاک کنید. ما در این بخش به دو شکل نحوه ریست کردن چیدمان هوم اسکرین را شرح خواهیم داد. اگر نام لانچر پیش فرض گوشی هوشمند اندرویدی خود را می دانید، مراحل روش دوم را دنبال کنید. در غیر این صورت، با ما در ادامه راه و پیدا کردن نام لانچر گوشی هوشمند اندرویدی خود همراه باشید.

1. پیدا کردن نام لانچر پیش فرض گوشی اندرویدی

گام اول: در گوشی هوشمند اندرویدی خود وارد بخش Setting شوید.

گام دوم: به بخش APPS و سپس Default apps بروید.

گام سوم: در این بخش اپلیکیشن Home را انتخاب کنید.

گام چهارم: لانچر انتخاب شده، لانچر پیش فرض گوشی هوشمند اندرویدی شما است. بنابراین، نام آن را به خاطر بسپارید. اکنون، مراحل ذکر شده در قسمت بعدی را برای پاک کردن داده های آن دنبال کنید.

2. نحوه پاک کردن داده های لانچر پیش فرض اندروید

گام اول: در گوشی هوشمند اندرویدی خود وارد بخش Setting شوید.

گام دوم: سپس، به بخش APPS بروید.

گام سوم: در این مرحله باید در پی یافتن نام پیش فرض لانچر گوشی هوشمند خود باشید که قبلاً پیدا نموده اید. بعد از پیدا کردن نام لانچر، روی آن ضربه بزنید.

گام چهارم: روی گزینه Storage & Cache ضربه بزنید و دکمه Clear data/storage را بزنید تا چیدمان هوم اسکرین گوشی هوشمند اندرویدی شما ریست گردد و به حالت اولیه بازگردد.

روش دوم - چگونه چیدمان هوم اسکرین گوشی های اندرویدی قدیمی را ریست کنیم؟

در گوشی های هوشمند اندرویدی قدیمی تر اگر مراحل ذکر شده در بخش قبلی کمکی به ریست کردن چیدمان هوم اسکرین گوشی شما نکرد، می توانید با پاک کردن داده های اپلیکیشن Google، چیدمان اپ های صفحه ی اصلی را به حالت اولیه بازگردانید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

گام اول: به Settings > Apps > Google بروید.

گام دوم: روی گزینه Storage و سپس Manage space ضربه بزنید.

گام سوم: گزینه Clear launcher data را انتخاب کنید.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A04 دو سیم کارت ظرفیت 64 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

5,950,000 تومان

مشاهده و خرید

با ریست کردن چیدمان هوم اسکرین در گوشی های اندرویدی چه تغییراتی ایجاد می گردد؟

وقتی چیدمان صفحه اصلی گوشی هوشمند اندرویدی خود را با پاک کردن داده های لانچر پیش فرض ریست می کنید، هر گونه سفارشی سازی هایی را که در هوم اسکرین انجام داده اید، حذف می گردد. این موضوع به این معنی است که اگر یک سری اپلیکیشن پرکاربرد را روی هوم اسکرین آورده اید، اگر از ویجت های خاصی به جز ویجت های پیش فرض لانچر استفاده می کنید و یا هر نوع تغییراتی که در حالت اولیه و پیش فرض لانچر گوشی ایجاد نموده اید، به طور کامل پاک می شوند. بنابراین، شما فقط آیکون های اصلی گوشی هوشمند اندرویدی خود را در هوم اسکرین خواهید دید.

بعلاوه باید توجه داشته باشید که ریست کردن هوم اسکرین، صفحه اصلی را به چیدمان قبلی یا سفارشی که قبلاً ایجاد نموده بودید باز نمی گرداند، بلکه آن را به حالت کارخانه بر می گرداند، یعنی دقیقاً به شکلی که اولین بار گوشی هوشمند خود را خریداری کردید.

سخن پایانی

هوم اسکرین همان صفحه اصلی گوشی هوشمند شماست که وقتی گوشی را باز می کنید، با آن روبرو می شوید. در این صفحه به طور پیش فرض یک سری اپلیکیشن های اصلی مانند تلفن، دوربین، مخاطبین و موارد دیگر به همراه چند ویجت وجود دارد که با شخصی سازی این بخش می توانید اپ ها و ویجت های دیگری را به آن اضافه کنید. گاهی اوقات انجام دادن این کارها، موجب شلوغی بیش از حد هوم اسکرین می گردد و اینجاست که اهمیت ریست کردن چیدمان هوم اسکرین گوشی خود را نشان می دهد. در این مقاله به نحوه ریست کردن چیدمان هوم اسکرین گوشی های سامسونگ و سایر گوشی های اندرویدی پرداختیم تا در صورت لزوم، هوم اسکرین گوشی خود را با ریست کردن، مرتب کنید. امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: Guidingtech

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A53 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

17,699,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A33 5G SM-A336 دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 6 گیگابایت

12,690,000

تومان

خرید گوشی های سامسونگ از خبرنگاران

مشاهده همه

سوالات متداول در خصوص ریست کردن هوم اسکرین گوشی های اندرویدی

آیا با ریست کردن هوم اسکرین گوشی های اندرویدی، اپلیکیشن ها حذف می شوند؟

خیر. با ریست کردن هوم اسکرین در گوشی های اندرویدی، تنها شاهد حذف میان بر اپ ها از صفحه اصلی خواهیم بود.

آیا با ریست کردن هوم اسکرین گوشی های اندرویدی، تصاویر و دیتاهای گوشی حذف می شوند؟

خیر. ریست کردن چیدمان صفحه اصلی هیچ تأثیری بر تصاویر و داده های ذخیره شده در گوشی شما ندارد.

چگونه لانچر پیش فرض گوشی اندرویدی را تغییر دهیم؟

به Settings > Apps > Default Apps > Home App بروید. سپس نام لانچر نو مورد نظر خود را در این بخش انتخاب کنید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 اسفند 1401 بروزرسانی: 4 اسفند 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1534

به "چگونه چیدمان هوم اسکرین گوشی های اندرویدی را ریست کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه چیدمان هوم اسکرین گوشی های اندرویدی را ریست کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید