کرونا حوزه سیاسی را به دورکاری، تعطیلی و انفعال کشانده است

به گزارش آوای وحش، یک عضو شورای مرکزی حزب جمهوریت با بیان اینکه کرونا حوزه سیاسی را به سوی دورکاری یا حتی تعطیلی و انفعال کشانده است، گفت: بسیاری از نهادهای مردم نهاد و احزاب و تشکل های سیاسی آنگونه که باید در دروان بیماری کرونا فعال نبوده و نتوانستد وظایف خود را به خوبی اجرا نمایند.

کرونا حوزه سیاسی را به دورکاری، تعطیلی و انفعال کشانده است

قربانعلی قائمی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به تاثیر بیماری کرونا بر همه حوزه های سیاسی، اجتماعی، مالی، فرهنگی کشور اظهار کرد: این بیماری بر حوزه سیاسی کشور تاثیر بیشتری گذاشته است و این حوزه را به سوی دورکاری یا حتی تعطیلی و انفعال کشانده است، اما بعد از سپری شدن این دوران، شاهد تغییرات اساسی در این حوزه می شویم.

وی ادامه داد: بسیاری از نهادهای مردم نهاد و احزاب و تشکل های سیاسی آنگونه که باید در دروان بیماری کرونا فعال نبوده و نتوانستد وظایف خود را به خوبی اجرا نمایند. کارنامه احزاب ضعیف تر از سازمان های مردم نهاد است و این تشکل های سیاسی باید در ساختار و برنامه ریزی های خود تجدیدنظر نمایند، البته بعضی گروه ها هم با ابزارهای بسیار ابتدایی و خودساخته که مبنای علمی هم ندارد، به دنبال خودنمایی در جامعه هستند که باید در رفتار خود تجدیدنظر نمایند زیرا با اقدامات خود به سلامت مردم ضربه می زنند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه تا زمانی که صندلی های قانونی برای بدست آوردن قدرت وجود دارد، رقابت سیاسی هم ادامه خواهد داشت، توضیح داد: مهم این است که رقابت های سالمی در جامعه شکل بگیرد نه اینکه منازعه جای رقابت سالم را بگیرد. امروز جامعه از بداخلاقی سیاسی رنج می برد و در این شرایط سخت بیماری کرونا، عده ای سلامت جامعه را وجه المصالح خود قرار داده و دنبال بهره برداری جناحی از شرایط پیش آمده هستند. برای جلوگیری از این نزاع ها باید در حوزه تقنینی و فضای سیاسی و اجتماعی مسیری را طی کنیم که این نزاع ها به رقابت سالم تبدیل گردد؛ زیرا جامعه هزینه منازعات سیاسی را می پردازد و نفع آن به جناح های سیاسی می رسد که این نزاع ها را دنبال می نماید.

قائمی درباره درس های کرونا برای سیاستمداران در ادامه چنین ابراز عقیده کرد: ناامیدم که سیاستمداران درس های لازم را از این شرایط بگیرند زیرا ما از این چنین شرایط بحرانی کم نداشته ایم ولی درس های لازم از آنها گرفته نشده است ولی انتظار از سیاستمداران و مسئولان نهادها و قوای کشور این است که با مسائل جامعه زندگی نمایند. پاک کردن صورت مساله و بهره برداری از آمار نتوانسته است شرایط جامعه را بهبود ببخشد. نهادهای کشور باید آنچنان کارآیی داشته باشند که اگر چند ساعت تعطیل شوند، جامعه اثر منفی آن را ببیند در حالیکه بعضی نهادها اگر چندین روز تعطیل شوند، اثری ندارند زیرا کارآیی خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 282

به "کرونا حوزه سیاسی را به دورکاری، تعطیلی و انفعال کشانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا حوزه سیاسی را به دورکاری، تعطیلی و انفعال کشانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید