کنترل صادرات قاچاق با اجرای طرح استفاده از ارز متقاضی

به گزارش آوای وحش، تهران (پانا) - رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران بیان نمود اجرای طرح های آزادسازی واردات در قبال صادرات و استفاده از ارز متقاضی با حمایت دولت و همکاری بانک مرکزی، موضوع صادرات قاچاق نیز کنترل می گردد.

کنترل صادرات قاچاق با اجرای طرح استفاده از ارز متقاضی

به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، غلامحسین شافعی در کمیته پایش صادرات که با حضور علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید، اضافه نمود: صادرات قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی برای فرار از تعهدات ارزی، ممنوعیت ها و محدودیت های صادراتی بوده که با همکاری بانک مرکزی و آزادسازی واردات در مقابل صادرات و استفاده از ارز متقاضی، می توان امیدوار بود، این مساله زمینه بروز کمتری پیدا کند.

وی ضمن تاکید بر ضرورت مدیریت واحد مرزی کشور، توضیح داد: تسهیل صادرات از مرزها و خروج سریع محموله ها باید مورد توجه قرار بگیرد و نباید هیچ محموله ای در مرزهای کشور معطل بماند.

وی با بیان اینکه صادرات کار آسانی نیست، گفت: رقبای بین المللی سرسختانه کار می نمایند، صادرات به ویژه در این شرایط کشور کار بسیار سختی است و صادرنمایندگان به تعامل و پشتیبانی های دولت و بانک مرکزی احتیاج دارند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران توضیح داد: ایجاد باور همگانی و نگاه سالم سبب می گردد تا صادرات افزایش پیدا کند.

سخنگوی گمرک ایران پیش از این گفته بود: سال 98 نزدیک به 54 هزار میلیارد ریال کالای قاچاق در گمرکات کشور کشف و یا مشخص ارزش و رسیدگی شده و 992 نفر که در حال خروج غیرقانونی از کشور بودند، شناسایی و تحویل مقام های قضایی شدند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 614

به "کنترل صادرات قاچاق با اجرای طرح استفاده از ارز متقاضی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنترل صادرات قاچاق با اجرای طرح استفاده از ارز متقاضی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید