گردشگری متفاوت در مکان های عجیب و غریب کره جنوبی، عکس

به گزارش آوای وحش، کره ی جنوبی در سال های اخیر به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شده است. جاذبه های طبیعیِ شگفت انگیز، غذاهای خوشمزه و فرهنگِ پاپ ازجمله دلایلی هستند که این کشور را در میان گردشگران بسیار محبوب ساخته اند.

گردشگری متفاوت در مکان های عجیب و غریب کره جنوبی، عکس

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

در این شبه جزیره تفریحات و فعالیت های زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما اگر به دنبال تفریحات خاص هستید و دوست دارید بخش های عجیب ترِ این کشور را ببینید، این مطلب را از دست ندهید تا با بعضی از مکان های عجیب و تفریحات نامتعارفِ کره جنوبی بیشتر آشنا شوید.

مستر تویلت هاوس

مِستر تویلِت هاوس (Mr. Toilet House) عنوان نخستین پارک با تم توالت را به خود اختصاص داده است. هائه وو جائه (Haewoojae) یا خانه آقای توالت، یک موزه و پارک در سوون (Suwon) است. همان طور که حدس می زنید، موزه این پارک هم به توالت اختصاص داده شده است. در این مکان گردشگران می توانند توالِت های رومی، لگنِ بیمار به سبکِ اروپایی و توالت های قدیمیِ کره ای را در نمایشگاه های موزه ببینند.

این موزه در سال 2007 توسط شیم جائه داک (Sim Jae duck)، شهردار سابق سووُن ساخته شد. گفته می گردد این شخص در توالِت خانه پدرعظیم و مادرعظیمش متولد شد؛ به همین دلیل لقب مستر تویلِت یا آقای توالت را به او داده اند. آقای شیم که تمام عمر با تجهیزات حمام و توالت سروکار داشت، شغل و وقت خود را به بهبودِ لوله کشی و سرویس های بهداشتیِ کره اختصاص داد.

به مناسبت سالروز انجمن دنیای توالت (World Toilet Association)، آقای شیم خانه 30 ساله خود را تخریب کرد و معماری به نام گو گیوونگ (Go Gi Wong) را مسئول ساخت ساختمانی به شکل توالت کرد. پس از اتمام ساخت بنا در سال 2007، هائه وو جائه (Haewoojae) به معنای خانه ای برای برطرف نگرانی ها عنوان عظیم ترین مجسمه توالِت را به خود اختصاص داد. بعد از مرگِ آقای شیم در سال 2009، این ساختمان به شهر اعطا شد تا به عنوان یک مرکز فرهنگی میزبان نمایشگاه ها، رویدادهای آموزشی و رقابت های گوناگون باشد.

معبد عجیب شاهزادگان پادشاه سجونگ

در شهر کوچکِ سئونگجو (Seongju)، در فاصله 130 کیلومتریِ دائِگو (Daego) یک معبد عجیب واقع شده است. این معبد به منظور نگه داریِ تائه (Tae) یا جفت و بندنافِ فرزندان پادشاه سِجونگ (Sejong)، یکی از محبوب ترین حاکمان کُره، ساخته شد. در زمان های دور، بندِنافِ یک نوزاد بسیار مقدس شمرده می شد و آن را به عنوان نماد زندگی در نظر می گرفتند.

به علاوه، بر اساس اعتقادات مردم، این عضو بدن نوزاد نشان دهنده سرنوشت آن ها بود. پس از تولد نوزاد، بندناف دور انداخته نمی شد بلکه شسته و طیِ مراسمی به نام تائه جونگ (Taejong) در این معبد دفن می شد. این معبد نماد احترام و ارزشی است که مردم کره نسبت به زندگی قائل هستند و صندلی خاصی در تاریخ و فرهنگ این کشور دارد. اگر دوست دارید با جاذبه های عجیب کره جنوبی آشنا شوید، این معبد همان جایی است که باید بروید.

قایق و تفریحگاه سان کروز

در سواحل شرقیِ کره جنوبی کشتی های تفریحی یا کروز (Cruise) زیادی به چشم می خورند؛ اما در شهر جئونگ دونگ جین (Jeongdongjin) گردشگران با دیدن یکی از همین کشتی های کروز بر فراز یک صخره سنگی شگفت زده می شوند. قایق و تفریحگاه سان کروز (Sun Cruise) اولین کشتیِ کروز در دنیا است که بر روی خشکی نهاده شده است.

با بازدید از این کشتی حس لذت بخشِ سفرهای دریایی و آسودگیِ بودن در خشکی را همزمان تجربه خواهید کرد. سان کروز دارای 211 اتاق، 6 رستوران، پارکِ مجسمه، استخر و یک زمین والیبال است.

این هتل مجلل 165 متر مساحت و 45 متر ارتفاع دارد. یکی از ویژگی های جالب این هتل صدای مرغان دریایی و موج است که در فضای هتل به گوش می رسد و سفرهای دریایی را برای شما تداعی می نماید؛ بدون آن که به دلیل دریازدگی سفرتان خراب گردد. نباید فراموش کنید از بارِ گردانِ سان کروز که منظره پانورامای شگفت انگیزی از غروب خورشید را به نمایش می گذارد، بازدید کنید.

یونگما لند

یونگما لَند (Yongma Land) یکی از شهربازی های معروفِ دهه 1980 میلادی است که در اوایل دهه 2000 میلادی، پس از این که تعداد بازدیدنمایندگانش کاهش یافت، در معرض تعطیلی نهاده شد و انتها در سال 2011 برای همواره بسته شد. برخلاف بیشترِ شهربازی هایی که پس از تعطیلی بلااستفاده باقی می مانند، یونگما لند و وسایل فرسوده و قدیمی اش افراد زیادی را به خود جذب می نماید.

امروزه این شهربازی توسط یک تاجر محلی اداره می گردد. بازدیدنمایندگان با پرداخت تنها 5000 وون، معادل 4/75 دلار می توانند در این شهربازیِ قدیمی قدم بزنند و از وسایل فرسوده آن دیدن نمایند. با پرداخت 30,000 وون معادل 28 دلار، می توانید از صاحب این شهربازی درخواست کنید پس از غروب آفتاب، چراغ های چرخ وفلک قدیمی و ترسناک شهربازی را روشن کند.

تصاویر محوشده ستارگان پاپِ دهه 80 میلادی، دیوارهای رنگارنگ و وسایل بازیِ فرسوده به این مکان جذابیت خاصی بخشیده اند. بنابراین افرادی که به دنبال یک لوکیشن خاص برای فیلم برداریِ موزیک ویدیو یا عکاسی هستند یا از سر کنجکاوی به دنبال مکان هایی جالب و عجیب می گردند، باید حتما سری به شهربازیِ یونگما لند بزنند.

موزه هنر و صنایع دستی جغد

بائه میِئونگ هوی (Bae Myeong hui) در سن 15 سالگی اولین مجموعه هنری خود به شکل جغد را جمع آوری کرد. در طول سال ها،مجموعه این دختر جوان عظیمتر شد. این مجموعه اکنون شامل 2300 اثر هنری با الهام از جغد است. نقاشی ، ساعت، ظروف، مُهر، اسباب بازی و چندین نمونه آثار هنریِ دیگر از بیش از 70 کشور دنیا ازجمله مصر، لهستان، چین، زیمباوه و ژاپن در میان این مجموعه قرار دارند.

در سال 2003، بائه تصمیم گرفت مجموعه خود را برای عموم به نمایش بگذارد؛ بنابراین موزه هنر و صنایع دستی جغد (Owl Art & Craft Museum) را در یک محل سکونت شخصی راه اندازی کرد. بازدیدنمایندگان می توانند در موزه گردش نمایند و گاهی با همراهیِ بائه، با تاریخچه بعضی از آثار با ارزش آن بیشتر آشنا شوند و از نوشیدن چای لذت ببرند. حتی اگر به پرندگان علاقه ندارید، ممکن است پس از بازدید از این موزه و دیدن این مجموعه جذاب عاشق جغدها شوید.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 315

به "گردشگری متفاوت در مکان های عجیب و غریب کره جنوبی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری متفاوت در مکان های عجیب و غریب کره جنوبی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید