تور استانبول ارزان: 7 دلیلی که شما را شیفته استانبول می نماید

به گزارش آوای وحش، سفر به استانبول

وقتی سفر به استانبول می کنید، بیش از حد می بینید، بیش از حد حس می کنید و بیش از حد رویا پردازی می کنید. اما نگران نشوید، شما طبیعی هستید! این از ویژگی های ذاتی شهر استانبول است، شهری که اتمسفر جادویی اش را نمی توان به سادگی توصیف کرد. این شهر چیزهای زیادی دارد که شما را شیفته خود می نماید و خبرنگاران در این نوشتار تصمیم دارد تا آنها را به شما بگوید:

تور استانبول ارزان: 7 دلیلی که شما را شیفته استانبول می نماید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

1- خیابان های سرسبز مملو از گل لاله

تقریبا هر جایی از شهر که کمی هم علف و سبزه دارد، سعی شده است تا به زیبایی دکور و تزیین گردد و به آن شکلی داده گردد و این نشان دهنده این موضوع است که مردم و مسئولین شهر حتی به کوچکترین و ریزترین نکات هم اهمیت می دهدند. پس وقتی شهری به این زیبایی شما را با آغوش باز می پذیرد، آیا می توانید به آن نه بگویید؟

2- خدمه رستوران ها، کافه ها و…

ممکن است تا حالا زیادی شنیده باشید که مشتری ها در استانبول خیلی مورد احترام هستند اما تا خودتان آن را تجربه کنید، باورتان نمی گردد. از رستوران ها گرفته تا کافه های کوچک و فروشگاه ها، فروشنده ها واقعا به خریداران و مشتری ها احترام می گذارند.

3- چانه زنی

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که با چانه زنی غریبه اید و یا اصلا دوست ندارید اما وقتی وارد استانبول می شوید، مخصوصا در بازار استانبول، به طور اتوماتیک این کار را یاد می گیرید حتی اگر تا قبل از آن هیچ وقت انجام ناده باشید! سری به بازار بزرگ استانبول بزنید و ببینید چطور می توان با بقیه بطور مصالحت آمیزی بحث کرد! مطمئن باشید تماشا چگونگی ارتباط مردم با هم، تجربه شیرین و جالبی است.

4- دسرهای ترکی

شاید به نظرتان کمی کلیشه ای باشد اما دسرهای ترکیه ای واقعا خوب هستند. دسرهایی مثل باقلوا، بورک و…. هر چیزی که در این شهر امتحان کنید، بسیار شیرین و بسیار خوشمزه است!

5- تنگه بسفر (The Bosphorus)

نمی توان اسانبول را بدون بازدید از تنگه بسفر حتی تصور کرد. قدم زدن در کنار این تنگه و سفر با کشتی روی آن، شما را به دنیای شگفتی ها می برد!

6- مساجد

استانبول را شهر مساجد هم می دانند. مساجد این شهر واقعا قدرتمند، حیرت انگیز و زیبا هستند و در یک کلمه حیرت آور! کافی است سری به مسجد سلطان احمد (Sultan Ahmed) یا مسجد آبی با شش مناره زیبایش بزنید، مسجدی که می توان آن را مشهورترین مسجد استانبول دانست.

یکی دیگر از مساجدی که توجه تان را به شدت جلب می نماید و تحت تاثیر قرارتان می دهد، مسجد سلیمیه (Selimiye Mosque) در ادیرنه است. داخل این مسجد واقعا فوق العاده است و در آن لاله برعکسی وجود دارد که طبق افسانه ها، کسی که این لاله را لمس کند و بعد آرزویی کند، آرزویش برآورده می گردد.

7- گربه ها

خیی ها گربه دوست هستند، گربه ها موجودات بسیار بازیگوش و بامزه ای هستند و می توانند ساعت ها انسان ها را سرگرم نمایند، پس اگر گربه دوست باشید، استانبول جای خوبی برای شماست چرا که خیابان های آن پر از گربه های شیطانی است که به این طرف و آن طرف می دوند و دوست دارند تا با انسان ها بازی نمایند. برای شرکت در تور استانبول و تماشای تمام این تماشای ها، خبرنگاران تمام نیازهای سفر شما را برآورده می نماید.

منبع: الی گشت
انتشار: 2 فروردین 1401 بروزرسانی: 2 فروردین 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1317

به "تور استانبول ارزان: 7 دلیلی که شما را شیفته استانبول می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: 7 دلیلی که شما را شیفته استانبول می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید