ابر های عجیب در آسمان عراق

به گزارش آوای وحش، خبرنگاران : پیدا شدن ابر هایی با شکل عجیب در آسمان استان صلاح الدین عراق برای کارشناسان هواشناسی بسیار جالب بود.

ابر های عجیب در آسمان عراق

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، صادق عطیه کارشناس هواشناسی عراقی تصاویری از ابر های عجیب در آسمان استان صلاح الدین را منتشر کرد.

او در صفحه فیس بوک خود گفت که ابر هایی در منطقه طوز خورماتو در استان صلاح الدین تشکیل شده اند که نشان می دهد این شکل گیری ابر ها به ندرت در مناطق ما ایجاد می گردد و پس از رمزگشایی آن معین شد که از ابر های با ارتفاع متوسط هستند.

این کارشناس هواشناسی اضافه نمود: دلیل این امر متراکم شدن لایه ای از ابر ها به شکل بلور های یخ در قسمت بالا است به طوری که با گذشت زمان وزن و اندازه آن ها افزایش می یابد و سپس به سمت می آیند و به ارتفاع متوسط تبدیل شده و شکل دایره ای ایجاد می نمایند. این شکل گاهی اوقات یک فضای خالی است که از طریق ابر های مختلف احاطه شده است و گاهی اوقات مانند تصاویر دارای ابر های متوسط است.

به گفته این کارشناس، گاهی اوقات هواپیما ها هنگام انبساط هوا در اطراف بال ها و موتور های خود و تبخیر بعضی از ابر ها نقش مهمی در تشکیل این شکاف ها و ایجاد ابر های دایره ای در آسمان دارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 739

به "ابر های عجیب در آسمان عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابر های عجیب در آسمان عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید