استخدام سالیانه 60 تا 70 عضو هیات علمی در دانشگاه تهران

به گزارش آوای وحش، معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران از استخدام سالیانه 60 تا 70 عضو هیات علمی در دانشگاه اطلاع داد و گفت: در حال حاضر کمبود چندانی از نظر تعداد هیات علمی در دانشگاه نداریم.

استخدام سالیانه 60 تا 70 عضو هیات علمی در دانشگاه تهران

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات بورسیه تحصیلی پزشکی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

دکتر علی مقاری در گفت و گو با خبرنگاران، ضمن بیان این مطلب، به میزان درآمدهای ناشی از موقوفات خیرین دانشگاه تهران اشاره نمود و اضافه نمود: ما از 50 تا 60 سال پیش موقوفاتی شامل ساختمان ، موزه و کتابخانه برای دانشگاه داشته ایم. اما این موقوفات برای درآمدزایی دانشگاه یاری چندانی نمی نماید چرا که بیشتر افراد اموال خود را برای موضوع خاصی وقف دانشگاه می نمایند. بنابراین دانشگاه نمی تواند این موقوفات را به هرشکلی که می خواهد و به آن احتیاج دارد استفاده کند.

وی در ادامه بین المللی سازی را یکی از سه اولویت برنامه 5 ساله دانشگاه تهران اظهار داشت و گفت: یکی از مسائل ما در بودجه سال 98 این موضوع است که بتوانیم فعالیت ها و ارتباطات بین المللی را حفظ کنیم و خوشبختانه نزدیک به 75 تا 80 درصد این ارتباطات را در امسال حفظ نموده ایم.

دکتر مقاری اظهار داشت: با توجه به این که هزینه پرسنل دانشگاه تهران بالا است، ما از حدود 5 سال پیش جلوی هر گونه استخدام جدید کارمند در دانشگاه گرفتیم و حتی یک نفر نیز استخدام دانشگاه نشده است. از طرفی تعداد قابل توجهی از کارمندان بازنشسته شدند و براساس آماری که اخیرا دریافت کردیم حدودا 600 نفر از کارمندان دانشگاه طی 5 سال اخیر بازنشسته شده اند.

معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دانشگاه تهران اضافه نمود: پیش بینی می گردد تا 4 سال آینده نیز حدود 600 کارمند این دانشگاه بازنشسته شوند چرا که بودجه دانشگاه برای هزینه های پرسنلی باید به زیر 70 درصد برسد و حداقل 30 درصد بودجه دانشگاه باید برای خدمات آموزشی و پژوهشی و دانشجویی ثبت گردد. اما در حال حاضر حدود 12 یا 13 درصد از بودجه را به طور اضافه صرف امور پرسنلی می کنیم.

دکتر مقاری خاطر نشان کرد: از سال 88 تا 94 نیروهای شرکتی در دانشگاه تهران به قراردادی مشخص و خدماتی مشخص تبدیل شدند علاوه بر آن تعداد زیادی نیز استخدام نیرو در این دانشگاه داشتیم که این آمار بار هزینه ای بالایی به دانشگاه وارد می نماید. در واقع من در سال 84 و 85 که در پست فعلی قرار داشتم در آن موقع حدود 2700 نفر کارمند رسمی و پیمانی در دانشگاه داشتیم و حدود 1200 نفر نیز از کارمندان در قالب شرکتی با دانشگاه همکاری می کردند مجموعا حدود 4 هزار پرسنل در دانشگاه داشتیم و حدودا 67 و 69 درصد بودجه دانشگاه صرفا هزینه های پرسنلی شد.

وی تاکید نمود:در سال 1394 تعداد کارمندان دانشگاه تهران به بیش از 5 هزار نفر رسید یعنی 1400 نیروی کارمندی به دانشگاه اضافه شدند که این شرایط بار اقتصادی سنگینی به دانشگاه تحمیل کرد چرا که هر کارمند در سال بین 50 تا 60 میلیون تومان برای دانشگاه هزینه دارد و اگر سطح کارمند، کارشناس باشد این هزینه ها افزایش می یابد.

معاون برنامه و بودجه دانشگاه تهران خاطر نشان کرد: در حال حاضر با ممنوع کردن استخدام نیروی جدید در دانشگاه تهران، تعداد کارمندان این دانشگاه به 4300 کارمند رسیده است، همچنین براساس آخرین آمار در سال 85 تعداد 1580 هیات علمی در دانشگاه تهران داشتیم اما این آمار در سال 94 به 2250 هیات علمی افزایش پیدا کرد اما این آمار به 2050 عضو نفر کاهش یافته است.

مقاری گفت: نیروی انسانی باید همراه با توسعه آرام آرام در دانشگاه افزایش پیدا کند چرا که توسعه خود به خود باعث افزایش بودجه، درآمد و فعالیت می گردد و همراه با آن نیز نیروی انسانی افزایش پیدا می نماید. اما اگر بدون تعریف فعالیت جدید تعداد زیادی نیروی انسانی به کار گرفته گردد در نتیجه هزینه های سنگینی به دانشگاه تحمیل می گردد.

وی در خاتمه از استخدام سالیانه حدود 60 تا 70 عضو هیات علمی در دانشگاه تهران اطلاع داد و گفت: در حال حاضر کمبود چندانی از نظر تعداد هیات علمی در دانشگاه نداریم و با توجه به این که 50 تا 60 نفر سالیانه از اعضای هیات علمی دانشگاه تهران بازنشسته می شوند تقریبا همین تعداد نیز جذب دانشگاه می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 60

به "استخدام سالیانه 60 تا 70 عضو هیات علمی در دانشگاه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام سالیانه 60 تا 70 عضو هیات علمی در دانشگاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید