باغ نگارستان تهران ، موزه ای قجری در تهران (ویلای یک طبقه مدرن)

به گزارش آوای وحش، پادشاهان قجری علاقه زیادی به ساخت عمارت هایی داشتند که به دست هنرمندان ایرانی طراحی و اجرا شده باشد. باغ نگارستان کجاست؟ یکی از این خانه باغ های به جا مانده در تهران، عمارت تابستانی کلاه فرنگی است که در سال 1222 به دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و اکنون موزه ای است به نام باغ نگارستان. باغ نگارستان تهران دارای دو عمارت بسیار زیبا است با نام های تالار قلمدان و دلگشا. عمارت هایی که درهای چوبی بزرگی دارند و روی هم 64 اتاق و چهار تالار دارند و مساحتی برابر با 600 متر را در بر می گیرند. همچون بیشتر خانه های قجری، آینه کاری و نقوش طلایی زینت بخش این تالارهاست و چلچراغی بسیار ارزشمند از سقف آویزان است. علت گذاشتن نام نگارستان بر این باغ، وجود تابلوهای نقاشی بسیار بر دیوارهای آن است که اغلب از روی چهره های مختلف کشیده شده است. پرتره هایی که با دستان هنرمندانی چون میرزا بابا نقاش، عبدالله خان نقاش باشی و میرزا بابا نقاش کشیده شده است. پس با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید برای اطلاعات بیشتر از پلان باغ نگارستان...

باغ نگارستان تهران ، موزه ای قجری در تهران (ویلای یک طبقه مدرن)

جهت دریافت خدمات ویلای یک طبقه مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

باغ نگارستان کجاست؟

فتحعلی شاه قاجار هنگام سفر، به باغ نگارستان تهران مراجعه می کرد و منتظر می ماند تا سعد و نحس ساعت جهت عزیمت معین گردد. باغ نگارستان تهران به جز مراجعه های خرافی شاه قاجار، حوادث تاریخی و مهم بسیاری را در خود دیده است. تاج گذاری محمد شاه بر تخت طاووس، کشته شدن میرزا ابوالقاسم قائم مقام در زیر زمین از این دست رویدادهای مهم تاریخی می باشد. باغ موزه نگارستان تهران در میدان بهارستان، انتهای خیابان دانشسرا، خیابان شریعت مداری قرار گرفته است. مترو و اتوبوس دسترسی به این عمارت زیبا را بسیار سهل و آسان کرده است.

نمایشگاه های موقت، گالری ها و موزه مکتب کمال الملک در کنار معماری و ساختمان تماشای این عمارت قجری در محیطی دنج و آرامش بخش از محسنات پلان باغ نگارستان است. صبحانه های معروف کافه طهرون نیز از دیگر دلایلی است که می تواند شما را به تماشا باغ موزه نگارستان، در مرکز تهران بکشاند.

منبع: همگردی
انتشار: 18 دی 1401 بروزرسانی: 18 دی 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1509

به "باغ نگارستان تهران ، موزه ای قجری در تهران (ویلای یک طبقه مدرن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغ نگارستان تهران ، موزه ای قجری در تهران (ویلای یک طبقه مدرن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید