برای آموزش آنلاین، نظمی مقتدرانه و صمیمی برای کودک ایجاد کنید

به گزارش آوای وحش، یک روانشناس به والدین توصیه کرد که در دوران آموزش آنلاین، نظم را به شکل کاملا مقتدرانه و صمیمی در خانه ایفا نمایند و برای انجام این امر ابتدا خودشان به قوانین این نظم احترام بگذارند تا کودک نیز آن را رعایت کند.

برای آموزش آنلاین، نظمی مقتدرانه و صمیمی برای کودک ایجاد کنید

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

مجید غفاری در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه در زمان پاندمی کرونا ناچار هستیم سبک زندگی مناسب با شرایط را مبتنی بر دو مولفه حفظ سلامتی و حفظ نشاط انتخاب کنیم، اظهار کرد: مولفه حفظ سلامتی به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و مولفه حفظ نشاط به تعامل محبت آمیز اعضا خانواده، بحث های خلاقانه میان اعضای خانواده، انجام بازی هایی میان والدین و بچه ها، برقراری ارتباط تصویری با اقوام و... باز می گردد.

وی ادامه داد: برای دانش آموز، بهتر است محیط خانه کاملا آرام و ساکت باشد و در صورت امکان اتاقی جداگانه برای آموزش کودک در نظر گرفته گردد.

به گفته این روانشناس، والدین می توانند همراه کودک خود، فرآیند آموزش مجازی را تجربه نمایند چراکه این مدل از آموزش شروع یک تجربه جدید است و تا زمان انطباق بچه ها با شرایط موجود، زمان می برد.

این مشاور خانواده در بخش دیگری از سخنان خود اضافه نمود: قرنطینه تعارضات زناشویی بعضا قدیمی را تشدید و حتی ممکن است بعضی تعارضات جدیدی برای زن و شوهر ایجاد نموده باشد که توصیه می گردد در صورت احتیاج، والدین از زوج درمانی استفاده نمایند تا این تعارضات فشار مضاعفی را بر کودک وارد نکند.

غفاری بر داشتن برنامه ای منظم برای جلوگیری از برهم خوردگی چرخه خواب بچه ها و استفاده بیش از حد آنان از فضای مجازی تاکید نمود و گفت: والدین نباید این تفکر را داشته باشند که به دلیل تغییر سبک زندگی کودک مجبورند به هر طریقی کودک را سرگرم نمایند و به کودک اجازه دهند ساعات زیادی را در فضای مجازی بگذراند، چراکه علاوه بر خطر اعتیاد به فضای مجازی، درآینده امکان ایجاد مشکلاتی در حافظه و تمرکز کودک نیز وجود دارد.

این روانشناس در پاسخ به این که از منظر روان شناسی چگونه می توان رعایت پروتکل های بهداشتی را در بچه ها نهادینه کرد؟ گفت: در روانشناسی کودک، بهترین الگو برای بچه ها، هم سن وسالان آنها تعیین شده اند و با توجه به اینکه آموزش حضوری مدارس شروع شده است، مراکز آموزشی می توانند در قالب طرحی مانند یاوران بهداشت این الگو را برای بچه ها طراحی نمایند.

این روانشناس ادامه داد: همچنین آموزش و پرورش می تواند فراوری محتوا انجام دهد و در قالب ویدئوهایی، رعایت پروتکل های مورد احتیاج در مدارس را به دانش آموزان و والدین آموزش دهد.

به گفته این متخصص مشاوره خانواده، اولویت همواره باید تشویق رفتار درست کودک بجای تنبیه او باشد به طوری که با تشویق، بچه ها را به سوی رعایت پروتکل های بهداشتی سوق دهیم و اینگونه بچه ها احساس حمایت اجتماعی و احترام دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 528

به "برای آموزش آنلاین، نظمی مقتدرانه و صمیمی برای کودک ایجاد کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای آموزش آنلاین، نظمی مقتدرانه و صمیمی برای کودک ایجاد کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید