تور آلمان: تحصیل در آلمان راحت تر است یا ایتالیا، مقایسه شرایط 2020

به گزارش آوای وحش، آلمان و ایتالیا دو مقصد اروپایی محبوب دانشجویان برای ادامه تحصیل در خارج محسوب می شوند. اگر قصد اخذ پذیرش را دارید، توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید.

تور آلمان: تحصیل در آلمان راحت تر است یا ایتالیا، مقایسه شرایط 2020

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

مقایسه شرایط تحصیل در آلمان و تحصیل در ایتالیا طبق آخرین قوانین

برای تحصیل در خارج از کشور، طبیعی است که بخواهید مزایا و معایب تحصیل در برترین کشورهای اروپا از جمله آلمان و ایتالیا را آنالیز نمائید و بخواهید تمام جزئیات را از تمام جوانب مقایسه نمائید.

در ادامه این مقاله می توانید بدانید که در سال تحصیلی 2020، تحصیل در آلمان راحت تر است یا ایتالیا؟؟

مقایسه هزینه تحصیل در آلمان و ایتالیا

بیشتر دانشگاه های دولتی آلمان شهریه ای از دانشجویان دریافت نمی نمایند و دانشجویان می توانند تجربه تحصیل رایگان را همچنان در سال تحصیلی 2020، در بیشتر استان های آلمان داشته باشند. استان بادن ورتنبرگ معمولا شهریه ای از دانشجویان دریافت می نمایند. البته تمام دانشجویان بین المللی باید هزینه ای در حدود 100 تا 350 یورو در هر ترم نیز به عنوان هزینه خدمات دانشجویی پرداخت نمایند.

دانشگاه های کشور ایتالیا، معمولا شهریه ای از صفر تا 5000 یورو در سال تحصیلی دارند. بنابراین اگر واقعا نمی خواهید شهریه ای بپردازید آلمان گزینه بهتری خواهد بود. شرایط کامل تحصیل در آلمان را اینجا بخوانید.

البته کشور ایتالیا بورسیه های تحصیلی متنوعی از جمله بورسیه استانی ایتالیا ارائه می دهد که در صورتی که واجد شرایط دریافت آن باشید شانس تحصیل رایگان در ایتالیا برای شما وجود خواهد داشت.

مقایسه هزینه های زندگی در آلمان و ایتالیا

در شهرهای بزرگ آلمان دانشجویان هزینه های معادل 800 تا 1200 یورو در ماه خواهند داشت. در حالی که در شهرهای کوچک شما می توانید انتظار هزینه ای در حدود 650 تا 1000 یورو در ماه را داشته باشند. شهرهای بزرگ آلمان برلین، مونیخ، اشتوتگارت فرانکفورت، ماین و دوسلدورف هزینه های بالاتری نسبت به سایر شهرهای آلمان خواهند داشت.

در خصوص هزینه های زندگی در کشور ایتالیا، رم، به عنوان گران ترین شهر است و میانگین هزینه زندگی را در حدود 850 تا 1400 یورو در ماه می خواهد. در صورتی که شهرهای دیگر ایتالیا مثل فلورانس و بولونیا، هزینه لازم برای زندگی دانشجویی در حدود 800 تا 1200 یورو در ماه خواهد بود.

بنابراین زندگی در شهرهای کوچک تر ایتالیا، می تواند در پس انداز هزینه های زندگی به شما یاری کند. البته این هزینه ها کاملا به سبک زندگی تان بستگی دارد. اگر هر شب بیرون نمی روید، آشپزی می کنید و از سوپرمارکت های تخفیف دار خرید می کنید قطعا م یتوانید هزینه های زندگی تان را در این کشورها کاهش دهید.

هزینه های محل اقامت

در کشور آلمان، دانشجویانی که تنها زندگی می نمایند باید به طور میانه بودجه ای در حدود 300 تا 450 یورو در ماه را به عنوان هزینه های محل اقامت در نظر بگیرید. دانشجویانی که در خوابگاه های آلمان زندگی می نمایند هزینه کمتر در حدود 250 تا 300 یورو در ماه پرداخت خواهند کرد.

در کشور ایتالیا، دانشجویانی که تنها زندگی می نمایند باید هزینه ای معدل 400 تا 700 یورو در ماه را به هزینه محل اقامت اختصاص بدهند. در حالی که دانشجویانی که از خوابگاه های دانشجویی استفاده می نمایند هزینه پایین تر در حدود 250 تا 500 یورو در ماه برای هزینه محل اقامت خواهند پرداخت.

نرخ اسکان در دو کشور آلمان و ایتالیا تقریبا مشابه است اما اگر می خواهید در کشور مقرون به صرفه تر از نظر هزینه های محل اقامت اسکان داشته باشید ایتالیا کشور مناسب تری است.

مقایسه تعداد دانشگاه های برتر و ارائه دوره های انگلیسی زبان در آلمان و ایتالیا

در کشور آلمان بیش از 380 دانشگاه وجود دارد که بیش از 390000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه ها تحصیل می نمایند. این دانشگاه ها تقریبا 1400 رشته در مقطع کارشناسی ارشد را به زبان انگلیسی و 300 رشته مختلف در مقطع کارشناسی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

ایتالیا دارای حدود 90 دانشگاه و موسسات آموزش عالی و آموزشگاه های تحصیلی است. در خصوص ارائه دوره های انگلیسی زبان، این دانشگاه ها در ایتالیا در حدود 650 رشته متفاوت در مقطع کارشناسی ارشد و در حدود 150 رشته انگلیسی زبان درمقطع کارشناسی ارائه می دهند.

در مقطع کارشناسی ارشد، کشور آلمان دوره های متنوع بیشتری به زبان انگلیسی و آلمانی ارائه می دهد، اما دانشگاه های کشور ایتالیا هر ساله دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی را افزایش داده است. این موضوع با این هدف بیان نمی گردد که کدام کشور دوره های بیشتری ارائه می دهد بلکه باید دید کدام کشور دوره های مناسب شما را بیشتر ارائه می دهند.

فهرست دانشگاه های ایتالیا به همراه شرایط تحصیل در دانشگاه های ایتالیا را اینجا بخوانید.

گزینه های تحصیل در آلمان و ایتالیا در سال تحصیلی 2020

چه آلمان و چه ایتالیا را انتخاب نمائید، تقریبا می توانید هر رشته ای که بخواهید در این دو کشور انتخاب کنید. آلمان تخصص بسیار عالی در زمینه رشته های مهندسی، علوم ، تجارت، مدیریت و دارایی دارد، در حالی که ایتالیا بیشتر در موضوعاتی مانند معماری، طراحی، هنر و علوم انسانی متمرکز است.

هر دو کشور بی میزان مجذوب کننده هستند و تصمیم گیری فقط به اولویت ها و ترجیحات شما و اهداف آینده شما بستگی خواهد داشت.

رشته های پرطرفدار در آلمان بیشتر شامل رشته های زیر هستند:

Masters in Natural Sciences in Germany

Masters in Engineering in Germany

Masters in Business Administration in Germany

رشته های پرطرفدار در ایتالیا بیشتر شامل رشته های زیر هستند:

Masters degrees in Design in Italy

Masters degrees in Architecture in Italy

Masters degrees in Art in Italy

زندگی دانشجو در آلمان و ایتالیا در سال تحصیلی 2020

بیشتر چیزهایی که در خصوص زندگی در آلمان شنیده اید تقریبا 90 در صد آن ها واقعیت دارند، آن ها بسیار دقیق، مقرراتی و فوق العاده رک هستند. با توجه به این نکته اگر قصد تحصیل در کشور آلمان را دارید باید با این ویژگی های مردم آلمان تطابق و سازگاری داشته باشید. این ذهنیت در خصوص قوانینن و مقررات موجود در سیستم آموزشی آلمان نیز وجود دارد شما به هیچ عنوان نباید دیرتر از آغاز کلاس به دانشگاه برسید و باید انتظار ارزیابی و دوره های دقیق را داشته باشید.

در حالی که بیشتر مردم ایتالیا، بسیار آرام هستند، روحیه درونی شاد و آرامی دارند. آن ها معمولا با صدای بلند با یکدیگر صحبت می نمایند و آن چنان از دست هایشان در هنگام حرف زدن استفاده می نمایند که انگار در حال جنگیدن با یکدیگر هستند. پس اصلا نگران نباشید! این فقط روش ایتالیایی ها در صحبت کردن است. آن ها این انرژی را از غذاهای بسیار خوشمزه ایتالیایی می گیرند.

ایتالیا صرف نظر از وسعت شهر، مردم فقط به زبان ایتالیایی صحبت می نمایند. اگرچه برخلاف مردم آلمان، آن ها مایل هستند هرگونه اطلاعاتی را با شما به اشتراک بگذارند و به همان میزان که می دانند به زبان انگلیسی صحبت می نمایند.

چگونه بین آلمان و ایتالیا کشور مناسب را برای تحصیل را انتخاب کنیم ؟

کشور آلمان و ایتالیا هر دو از مقاصد تحصیلی مجذوب کننده و ایده آل برای دانشجویان بین المللی به حساب می آیند. اما هرکدام از این کشورها برای نوع متفاوتی از دانشجویان ایده آل خواهند بود. اگرچه این دو کشور نقاط مشترک بسیار زیادی با هم دارند اما هر یک از آن ها نقاط قوت مخصوص به خود را در جذب دانشجویان بین المللی دارند.

توجه داشته باشید که به علت سیاست دانشگاه های کشور آلمان، در خصوص حذف شهریه و تحصیل رایگان، رقابت بسیار زیادی برای بسیاری از دانشگاه ها و رشته ها در این کشور وجود دارد و دریافت پذیرش از برترین دانشگاه های کشور آلمان کار چندان ساده ای نخواهد بود.

اگر هنوز هم تصمیم گیری برای شما سخت است، در ادامه نکات اساسی را مجددا آنالیز نموده،ایم:

درصورتی که خودتان را فرد بسیار منظمی میبینید، با هوای سرد و ابری مسئله ای ندارید و قصد دارید در یکی از رشته های مهندسی یا فناوری یک متخصص خبره شوید برترین مقصد برای شما آلمان خواهد بود.

اگر شما طرف دار پیتزا و پاستا هستید، عاشق مد هستید و خیلی دوست دارید از یک هوای آفتابی لذت ببرید یا علاقه مند به کسب تجربه در زمینه هنر یا طراحی هستید، پس ایتالیا مکان مناسبی برای شما خواهد بود.

برای آنالیز شرایط شما و یاری به تصمیم گیری در انتخاب برترین مقصد تحصیلی، می توانید فرم ارزیابی رایگان موسسه دانش گستر کوه نور را پر کنید تا کارشناسان ما شما را در تصمیم گیری بهتر هدایت نمایند.

طبق آخرین تحقیقات تیم کارشناسی کوه نور: https://koohenoor.org

منبع: کجارو
انتشار: 4 خرداد 1401 بروزرسانی: 4 خرداد 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1364

به "تور آلمان: تحصیل در آلمان راحت تر است یا ایتالیا، مقایسه شرایط 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: تحصیل در آلمان راحت تر است یا ایتالیا، مقایسه شرایط 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید