جدال گلستان با خشکسالی بسیار شدید، کاهش 28 درصدی بارش ها

به گزارش آوای وحش، مدیرکل هواشناسی استان گلستان با اشاره به بروز خشکسالی بسیار شدید در استان، گفت: بارش ها در بهمن ماه نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه ای داشته است.

جدال گلستان با خشکسالی بسیار شدید، کاهش 28 درصدی بارش ها

امان محمد کمالی عصر امروز چهارشنبه 10 اسفند در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره شرایط بارش های گلستان از ابتدای سال زراعی تا اول اسفند ماه 1401 اظهار کرد: اندازه بارش از ابتدای سال زراعی تا اول اسفند ماه 1401، 138.4 میلی متر و نسبت به دوره آماری 38 درصد کاهش داشته که8 در مقایسه با سال گذشته با کاهش 28 درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه بارش ها در بهمن ماه نسبت به دوره آماری کاهش قابل ملاحظه ای داشته و خشکسالی بسیار شدید در استان گلستان رخ داده است، اعلام کرد: در بهمن ماه 1401 میانگین بارش استان 24.1 میلیمتر بوده که نشان می دهد 60 درصد نسبت به میانه این ماه کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان گلستان تاکید نمود: بیشترین اندازه بارش در ایستگاه های سینوپتیک استان گلستان در مینودشت به اندازه 53.1 میلی متر به ثبت رسیده و کمترین اندازه بارش به اندازه هشت میلیمتر در اینچه برون رخ داده است.

کمالی، میانگین دمای استان گلستان در بهمن ماه 1401 را 5.9 درجه سانتی گراد برشمرد و اضافه کرد: دمای استان یک درجه سانتی گراد نسبت به میانه بهمن ماه کاهش داشته است.

وی به حداکثر دمای ثبت شده در ایستگاه های سینوپتیک استان گلستان اشاره نمود و یادآور شد: حداکثر دمای ثبت شده ایستگاه سینوپتیک استان گلستان مربوط به ایستگاه هواشناسی گنبدکاووس 27 درجه سانتی گراد و حداقل دمای ثبت شده پنج درجه زیر صفر و در ایستگاه های هواشناسی فرودگاه گرگان و کلاله به ثبت رسیده است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1536

به "جدال گلستان با خشکسالی بسیار شدید، کاهش 28 درصدی بارش ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال گلستان با خشکسالی بسیار شدید، کاهش 28 درصدی بارش ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید