جهنم در راه است؛ پیش نمایش بازی دیابلو 4

به گزارش آوای وحش، شرکت بلیزارد برای ما گیمرها، فراتر از یک گروه بازی سازی است و این شرکتی است که با بازی های بی نظیرش، ژانرهای عظیم امروزی را از نوع تعریف نموده و استانداردهای تازه ای را معرفی نموده است. این شرکت پس از موفقیت در ژانر استراتژیک و جذب میلیون ها هوادار از سراسر جهان، به سوی خلق یک مجموعه جدید قدم برداشت و این طور شد که مجموعه دیابلو از دل نبرد افسانه ای انسان و شیطان سر درآورد و ما را به جهنمی از مبارزات نفس گیر و داستانی میخکوب کننده کشاند، جایی که دیابلو هزاران نفر را به خاک و خون کشاند و در آخر تسلیم ما می گردد. با گذشت 25 سال از انتشار اولین نسخه، وقت آن است که در خصوص بازی دیابلو 4 صحبت کنیم و اینکه پس ازاین همه سال صبر، بلیزارد چه آشی برای ما پخته است؟

جهنم در راه است؛ پیش نمایش بازی دیابلو 4

این کابوس دست از سر من برنمی دارد، رفیق قدیمی. این کابوس تکراری با یک ماجراجویی به سرزمینی دوردست آغاز می گردد. آنجا شهرهایی در گریبان آتش را می بینم، خیابان هایی پر از اجساد و دنیایی که تماما تخریب شده است. من تنها کشتاری بی رحمانه را می بینم، جنگ برادر علیه برادر و تنها نفرت خالص. پس از آن است که تمام رنج این سرزمین را روی دوشم حس می کنم. دیگر نمی توانم نگاه کنم؛ این رنج، استخوان هایم را در هم می شکند. در حالی که ترس تمام وجودم را گرفته از خواب می پرم، می دانم که هیچ کس نمانده تا جلوی هیولاها بایستید. ممکن است بگویی که دیوانه شده ام رفیق، اما من این خواب ها را خوب می شناسم، آن ها از آینده خبر می دهند. جهنم نزدیک است برادرم، جهنم دارد می آید…

کمتر بازی مانند دیابلو توانسته چنین تأثیری روی دنیای بازی های ویدیویی بگذارد و پس از 25 سال، باز هم هواداران خود را تشنه یک نسخه جدید نگه دارد. جالب است که هواداران این مجموعه پس از انتشار نسخه دوم، دوازده سال تمام به منظور دریافت دیابلو 3 صبر کردند و در این مدت، مشتاقانه تمامی سیاهچال های بازی را گشتند که مبادا گوشه ای از این دنیای پر جزئیات را از دست داده باشند. با خاتمه نسخه سوم و مرگ دوباره دیابلو و اتمام نبرد کلیشه ای شیطان و انسان، سؤالات بسیار زیادی برای ما ایجاد شد که نسخه چهارم چطور خواهد بود و آیا یک شخصیت جدید را خواهیم دید یا اینکه دیابلو برای بار سوم زنده می گردد؟

لیلیث مادر تمام فلاکت ها

پس از نابودی سنگ سیاه (Black Soulstone) و فرشته مرگ، میلیون ها انسان بی گناه از بین رفتند و عصر تاریکی بر سرزمین بازی حکم فرما شد. با گذشت سال ها از وقایع ناخوشایند نسخه سوم، دنیای بازی در حال یافتن تعادل تازه ای است اما خطر عظیمی این سرزمین را تهدید می نماید. وقایع بازی دیابلو 4 پس از گذاشت سال ها از اتمام دیابلو 3 روایت می گردد. پس از آنکه نبرد عظیم به بدترین شیوه ممکن به اتمام رسید، وقت آن رسیده که تعادل قدرت به سمت یک فرد جدید بچرخد و آن هم لیلیث، دختر مفیستو از عظیم ترین شیاطین است. قبل از آنکه درباره لیلیث بدانیم، بهتر است کمی به عقب تر برگردیم و درباره سه شیطان عظیم اطلاعاتی کسب کنیم.

دنیای بازی دیابلو بر پایه هفت شیطان عظیم تشکیل یافته که سه نفر از آن ها، قدرت بیشتری نسبت به بقیه دارند. اولین آن ها مفیستو نام دارد که فرمانروای نفرت است و دیگری بعل که فرمانروای آشوب است؛ اما مهم تر از همه این دیابلو است که داستان سه نسخه اول را تشکیل داده است. با نابود شیاطین و فرشتگان، وقت آن رسیده تا قدرت تازه ای، کنترل حریم یا همان Sanctuary را به دست بگیرد و آن هم کسی نیست جز لیلیث، دختر مفیستو مشهور به ملکه ساکوبی.

لیلیث اولین بار در دیابلو 2 خود را نشان داد و چالش بسیار سختی برای ما پیش آورد. عاشقان این مجموعه می دانند که لیلیث و ایناریوس، سرزمینی به نام Sanctuary را به هدف ایجاد یک پناهگاه و فرار از نبرد تمام نشدنی خیر و شر بنا کردند. لیلیث که از تصمیمات تکراری پدرش به ستوه آمده، درباره او می گوید: اگرچه پیروزهایی او ممکن است چند روزی دوام داشته باشند یا حتی چند صدسال، تا زمانی که او و برادرانش رهبری جنگ را بر عهده دارند، پیروزی نهایی از آن کسی نخواهد بود. خاتمه راه معین است اما ابلهی مانند پدرم، احمق تر از آن است که چنین چیزی را بفهمد.

لیلیث و ایناریوس پس از ایجاد حریم عاشق هم شدند و حاصل عشق آن ها، نژادی به نام نفالم(Nephalem) پدید آمد که نه فرشته بود و نه شیطان، بلکه ویژگی ها و توانایی های همه را یک جا داشت؛ شخصیت اصلی بازی دیابلو 4 دقیقا از همین نژاد نفالم است اما این بار، لیلیث به عنوان آنتاگونیست و شر اعظم وجود دارد و باید در طی مراحل مختلفی، حکومت شیاطین را بار دیگر خاتمه داد. پس خود را آماده نبرد سهمگینی با ملکه ساکوبی و مادر تمام فلاکت ها کنید!

عصاره سال ها تجربه و کوشش

فرمول اصلی مجموعه دیابلو، بر اساس کسب سلاح ها و تجهیزات قدرتمندتر توسط شکست دشمنان خطرناک است. بلیزارد برای نسخه چهارم، پنج کلاس شخصیتی به نام های بربر، عفریته، کاهن و روگ را در نظر گرفته است. فعلا کلاس پنجم معرفی نشده و احتمالا در ماه های آینده، اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد. درباره این افراد باید بگوییم که بربرها، افراد بسیار خشن و بی رحمی هستند که انرژی بی خاتمهی برای تخریب دارند و عاشق نبردهای تن به تن هستند. عفریته ها اما رویکردی محافظه کارانه دارند و ترجیح می دهند که از دور با دشمن بجنگند و حریفان خود را توسط گلوله های آتشین و رعدوبرق نابود نمایند.

کاهن یا درویدها اما از بازی دیابلو 2 با ظاهر و توانایی های جادویی تازه ای برگشته اند. این موجودات قوی هیکل، توانایی تغییر شکل میان یک انسان و یک گرگینه را دارند و تمام قدرت آن ها از توانایی های جادویی گرفته می گردد. آن ها با حیوانات وحشی میانه خوبی دارند و می توانند تمامشان را به نبردهای سهمگین بازی دعوت نمایند. چهارمین کلاس شخصیتی که روگ نام دارد، از نظر اسمی با آنچه در دیابلو 1 دیدیم مطابقت دارد اما باید بگوییم که هیولاهایی کاملا جدید هستند و سبک بازی آن ها متشکل از حملات از راه دور و نبردهای خونین تن به تن است. برای درک سبک مبارزه آن ها، پیشنهاد می کنیم ویدیوهای گیم پلی را تماشا کنید.

گیم پلی بازی دیابلو 4 توسط سه مؤلفه مهم برای همواره تغییر یافته است. قدرت بهشتی زمان تأثیر اعمال مثبت مانند هیل کردن را افزایش می دهد. قدرت های شیطانی اما برعکس قبلی، زمان تأثیر اعمال منفی مانند صدمات مهیب را افزایش می دهد و تأثیر زیادی روی بازی می گذارد؛ به خصوص هنگام نبرد با غول های آخر بازی باید به خوبی از قدرت های شیطانی استفاده کرد تا صدمه وارده به دشمن، زودتر شرش را بکند. آخرین مؤلفه هم قدرت های اجدادی یا نیایی نام دارد که شانس بروز حملات جانبی و جادویی را افزایش می دهد.

از آنجایی که توسعه دهندگان دیابلو 4، سال ها تجربه درزمینه خلق یک اثر نقش آفرینی دارند، عصاره تمام آن سال ها را داخل گیم پلی قسمت چهارم گنجانده اند. مدیریت مؤلفه های آماری تأثیر زیادی روی بازی گذاشته و باید دنبال آیتم هایی بگردید که با سبک بازی شما همخوانی دارند و به دردتان می خورند، در غیر این صورت تنها وقت خود را تلف نموده اید!

عصاره سال ها تجربه در سیستم ارتقا درختی به خوبی دیده می گردد. همان طور که در تصویر می بینید، سیستم ارتقا بازی به شاخه های مختلفی تقسیم شده که همگی زیر چتر دو دسته بندی مهم قرار گرفته اند. در قسمت بالای درخت، قابلیت های فعال را می بینیم که با فعال سازی آن ها، به یک بازیکن ماهر هنگام مبارزات تبدیل خواهید شد. در قسمت ریشه درخت، مهارت های منفعل (Passive) را می بینیم که تنها قدرت و توانا های بازیکن را افزایش می دهند و نمی توان از چنین مهارت هایی هنگام مبارزه و به صورت فعال استفاده کرد. جالب است که با پیشرفت در هر کدام از شاخه های درخت، گره هایی در نظر گرفته شده که امتیاز بیشتری به بازیکن می دهند و این انگیزه خوبی است تا با شوق و اشتیاق بیشتری به بازی ادامه داد. بلیزارد باور دارد که یک بازیکن تنها 30 تا 40 درصد گره های اصلی را تا آخر داستان خواهد دید و بنابراین، تجربه بازی برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

شخصی سازی در بالاترین حد ممکن

شرکت بلیزارد از بازخوردهای هواداران به بهترین وجه ممکن استفاده نموده و باعث شده تا به قلب المان های ژانر نقش آفرینی بازگردد و بار دیگر در تمامی قوانین اولیه بازنگری کند. ما درباره مؤلفه هایی مانند قدرت شیطانی و اجدادی صحبت کردیم اما این نباید باعث گردد که از کلاس های شخصیتی دور شویم. انتخاب بربر یا دروید یک راستا کاملا متفاوت برای شما ایجاد می نماید و با انتخاب آن ها، حس یک بربر یا یک عفریته جادوگر را درک خواهید کرد. اولین قانون آن است که شما با شرکت در نبردها و شکست دادن امواج پی در پی هیولاها رشد می کنید. رشد یکی از قوانین اولیه بازی است زیرا که شما یک توانایی و قابلیت مخصوص را به طور مداوم تمرین می کنید و این باعث قوی شدن شخصیت اصلی می گردد و درنهایت شما هم تصمیمات عاقلانه ای خواهید گرفت.

پس از رسیدن به سطح جدید، امتیازهایی دریافت می کنید که می توانید آن ها صرف افزایش چهار مؤلفه مهم کنید؛ قدرت، هوش، زبردستی و اراده. هنگامی که یک بربر را انتخاب می کنید، باید به افزایش میزان قدرت آن فکر کنید زیرا که مؤلفه هوش یاری زیادی در نبردهای تن به تن نمی نماید. افزایش میزان قدرت این کلاس، می تواند میزان صدمه وارده را افزایش دهد و این در حالی است که زبردستی باعث فراوری خشم بیشتری می گردد و اراده بیشتر باعث افزایش شانس روی دادن موقعیت های حیاتی و مهم می گردد. در آخر زبردستی هم میزان بازیابی سطح مانا را افزایش می دهد.

می توانید آیتم های معینی را انتخاب کنید که میزان اراده شخصیت را افزایش دهد یا اینکه قدرت بیشتری به او ببخشد اما یادتان باشد که امتیازهای دریافتی، بیشترین تأثیر را در رشد شخصیت اصلی دارند و بهتر است دنبال آن ها بگردید.

کشتزارهای نفرت

اگر از هواداران قدیمی بازی های نقش آفرینی مانند همین دو نسخه اول بازی دیابلو باشید، می دانید که حالت بازیکن در مقابل بازیکن(PvP) چه اندازه هیجان انگیز و جذاب است. حذف این حالت در دیابلو 3 باعث ناراحتی هواداران قدیمی بازی شد و با استقبال عده ای هم روبرو شد. خوشبختانه بلیزارد این حالت را به بازی برگردانده و اگر به دنبال یک چالش تمام عیار هستید، حالت PvP هوش از سر شما خواهد برد. گفتنی است که شرکت در حالت بازیکن در مقابل بازیکن، الزامی نیست و اگر می خواهید دشمنان شما توسط هوش مصنوعی بازی کنترل شوند، انتخاب با شماست!

به گفته کارگردان بازی دیابلو 4، حالت PvP به صورت یک سری ناحیه های معین با نام کشتزارهای نفرت وارد بازی می گردد. بازیکن می تواند به این مناطق وارد شوند و به جمع آوری خرده های نفرت بپردازد. این پول رایج این منطقه است که با کشتن هیولاها و شرکت در رویدادها، بازگشایی صندوقچه ها و مهم تر از همه، کشتن دیگر بازیکنان به دست می آید.

شرکت در کشتزارهای نفرت ریسک بالایی دارد اما جایزه زیادی را هم به جیب شما می زند. اگر فکر می کنید که با کشتن چند هیولا و به دست آوردن سکه های نفرت، کار عظیمی انجام داده اید، باید بگوییم که توسعه دهندگان به این آسانی شما را رها نمی نمایند و باید ابتدا این سکه های به دست آمده را خالص سازی کنید. اگر بتوانید با چند سکه خالص شده از منطقه فرار کنید، آنگاه قادر به خرید سلاح ها و لباس های گران قیمتی خواهید بود که فرایند پیشرفت شما را سرعت می بخشد.

کشتزارهای نفرت تنها به نبردهای بازیکن در مقابل بازیکن خلاصه نمی گردد و رویدادهای جذابی مانند کشتن غول های جایزه دار هم وجود دارد. اگر فکر می کنید که دیابلو را برای شما ساخته اند و هیچ حریفی نمی تواند جلوی شما بایستید، این بخش را حتما امتحان کنید. به لطف مکانیسم رگ نفرت کشتن قدرتمندترین بازیکن، پاداش عظیمی را عاید بازیکن خواهد نمود. این مکانیسم دقیقا مانند همان فیلم های وسترن طراحی شده که پرتره خلاف کاران در سراسر شهرها پخش شده و جایزه عظیمی برای سرشان مشخص شده است.

یادتان است که گفتم شرکت در این بخش ریسک بالا، اما پاداش خوبی دارد؛ فکر می کنم که این گفته چندان نمی تواند عمق ماجرا را به شما بفهماند و باید بگویم که در صورت مردن در حالت بازیکن در برابر بازیکن، تمام آیتم های به دست آمده را از دست خواهید دید. خرد ه های خشم که خالص نشده اند هم در یک چشم به هم زدن از بین می فرایند و در نتیجه، ساعت ها زحمت شما در کسری از ثانیه نابود می گردد. حالا فکر می کنم با آگاهی بیشتری به این مناطق نفرت سفر خواهید کرد و می دانید که با چه جهنمی طرف هستید!

سلاح هایی که مزه خون می دهند

سلاح های بازی دیابلو 4 نسبت به نسخه های پیشین از نظر بصری پیشرفت زیادی نموده اند و تأثیر بیشتری روی گیم پلی می گذارند. جو شِلی طراح ارشد بازی درباره تغییرات موتور دیابلو 4 صحبت نموده و اینکه مکانیسم سلاح ها به واقعیت نزدیک شده است. برای نمونه یک بربر می تواند زمین را توسط سلاح های خشن خود بکند و این میزان از واقعیت گرایی هیچ گاه در سری بازی دیابلو دیده نشده است. به گفته جو شلی، این تغییرات کافی نبود زیرا که گرز ها در واقعیت سریع تر حرکت می نمایند و شمشیر هم عملکرد متفاوتی از نظر فیزیکی روی بدن می گذارد. این باعث شد تا مؤلفه تازه ای به نام سرعت سلاح مطرح گردد.

سلاح هایی که با یک دست نگه داشته می شوند، اجازه ی حملات سریع و واکنش های هم زمان را می دهند. این در حالی که است که سلاح های دوگانه با اینکه صدمه زیادی به دشمن وارد می نمایند، اما کند هستند و کار کردن با آن ها صبر و حوصله زیادی می خواهد. علاوه بر سرعت، هر کدام از سلاح ها یک ویژگی فیزیکی به خود گرفته اند. برای نمونه سپرهای مختلف دارای میزان بلوکه کردن ضربه هستند که برای هر سپر، یک عدد متفاوت است. مؤلفه های فیزیکی برای تمامی سلاح ها به کار می رود و مهم نیست که در کدام کلاس قرار داشته باشند.

آخرین نکته درباره سلاح ها، طراحی گرافیکی آن هاست که بر اساس نمونه های واقعی ساخته شده و با آخرین رزولوشن ممکن رندر شده اند. آیکون ها تأثیر زیادی روی بازی می گذارند و معرفی بصری یک آیتم، می تواند تأثیر بیشتری روی ترشح دوپامین داشته باشد و بازیکن را نسبت به دریافت آن تشویق کند. فکر کنید که ظاهر آیتم ها زشت و بی روح باشد، آیا شما انگیزه ای به منظور دریافت آن خواهید داشت؟

مهم ترین نکته درباره آیتم های بازی هم رشد کیفیت آن هاست. این آیتم ها باید به نحوی طراحی شوند که ارزش مدت ها آنالیز و کوشش را داشته باشند. این باعث شده تا توسعه دهندگان از سیستم رنگ بندی به منظور کیفیت بخشی به آیتم ها استفاده نمایند. آیتم های آبی رنگ دارای کیفیت خوبی هستند اما زردرنگ ها نایاب ترند و بهتر است آن ها را بهره ببرید. کیفیت این سلاح ها هم با ارتقاء سطح شخصیت بیشتر می شوند و تمامی این مکانیسم ها نشان دهنده هوش و ذکاوت سازندگان بازی است و فکر کنم کاملا متوجه شده اید که با چه شاهکاری در ژانر نقش آفرینی روبه رو هستید!

هیولاهایی که حالا یک خانواده هستند

سیستم کلاس بندی بازی دیابلو 4 اندکی با آنچه در نسخه سوم دیدیم تفاوت دارد. تمامی هیولاهای بازی، بخشی از یک خانواده مشترک شده اند و دارای سبک مبارزه مخصوصی هستند. به طور کل چند خانواده از هیولاها به نام های فرقه گرایان، غرق شدگان و آدم خواران در بازی وجود دارند که هکدام دارای سبک مبارزه و سلاح های مخصوص به خود هستند.

کانداس توماس، طراح ارشد بازی، در اولین آپدیت از خانواده آدم خوارها صحبت کرد. می دانید که دیابلو 3 هیولاها را در کلاس های مختلفی مانند شیطان، وحشی و سنگدل دسته بندی نموده بود اما این فرایند در بازی جدید کاملا تغییر یافته تا حس و حال بازی به یک اثر نقش آفرینی جذاب نزدیک تر گردد. به طور کل بخش اصلی بازی در حریم دنبال می گردد اما برای قسمتی هایی که خالی مانده اند باید فکری کرد و این طور شد که خانواده های تازه ای از هیولا ها پدید آمدند.

اگر نگاهی به ظاهر هیولاهای جدید بیندازید، می بینید که طراحان بازی چه اندازه وقت، صرف طراحی آن ها نموده اند و این باعث شده تا هر کدام از خانواده ها، دارای سبک مبارزه و احساس مخصوص به خود شوند. برای نمونه خانواده Drowned دارای پنج عضو در هر سبک مبارزه مانند نبردهای تن به تن و باس های سیاه چالی است. اما این آدم خوارها از کجا پیداشده اند؟ باید بگوییم که هیچ کس نمی داند آن ها از کجا آمده اند اما افسانه ها می گویند که این موجودات وحشتناک، بخشی از بربرها بوده اند که به دلیل نامعینی به آدم خواری رو آورده اند.

این افراد از خوردن گوشت دشمنانشان جان می گیرند و در عین حال، تشنگی آن ها برای خون ریزی و کشتار با سلاخی دشمنان بیشتر می گردد. تقریبا هیچ ترحمی در رفتار آن ها دیده نمی گردد و وجود دارند تا بکشند و هر چه دستشان می رسد را بخورند. خوشبختانه تعداد آن ها چندان زیاد نیست و به جای سروصدا و راه انداختن کشتار عظیم، ترجیح می دهند تا در خفا به حریف حمله نمایند و شکار روزشان را تأمین نمایند! این خانواده دارای چهار عضو هستند که هر کدام سلاح های مخصوص به خود را دارند. یکی از آن ها، یک شمشیر عظیم را حمل می نماید که حملات کند اما خطرناکی را وارد می نماید. به طور کل با خانواده ای از هیولاها روبه رو هستیم که کشتن آن ها کار ساده ای نیست و باید با استراتژی مناسبی وارد نبرد شوید تا مبادا به وعده غذایی آن ها تبدیل شوید!

دنیای آنلاین دیابلو 4

سرزمین های دیابلو 4 تاریک تر و ترسناک تر از نسخه های پیشین است و از نظر گرافیکی و انیمیشن، پیشرفت بسیار زیاده داشته است. می توانید اجساد زشت دشمنان را ببینید که چطور منفجر می شوند و اجزاء آن ها به اطراف پرتاب می شوند. کافی است گروهی از دشمنان به سمت شما حمله نمایند و شما زیر باران شدید و گل ولای، دست به شمشیر ببرید و نبردی فیزیکی تا سر حد مرگ را تجربه کنید. این بازی حس و حال یک اثر مدرن را دارد اما روح یک اثر کلاسیک نقش آفرینی در قلب آن حس می گردد. تنها چند دقیقه از گیم پلی دیابلو 4، کافی است تا شما را معتاد کند. بله درست خواندید، دیابلو 4 اعتیادآورترین گیم پلی را میان بازی های نقش آفرینی دارد.

مجموعه دیابلو، هیچ گاه یک اثر تک نفره نبوده و تمرکز آن روی بخش آنلاین و چندنفره است. بازی دیابلو 4 هم مانند نسخه پیشین کاملا آنلاین است و نمی توان دنیای گسترده و مخوف بازی را به صورت آفلاین تجربه کرد. درواقع تجربه نبردهای هیجان انگیز بازی همراه بازیکنان دیگر، فراتر از چیزی است که بتوان با واژها بیان نمود و این چیزی است که باید خودتان تجربه کنید. باید بگوییم که حضور المان های آنلاین در بازی جدید پررنگ تر است. می دانیم که این اثر نقش آفرینی برای کنسول های ایکس باکس، پلی استیشن و کامپیوتر منتشر می گردد و هدف اصلی بلیزارد، اتصال تمامی این بازیکنان به یکدیگر است. معین نیست که این افراد چطور به یکدیگر متصل می شوند اما امیدواری، رکن مهم ماجراست و امیدواریم که چنین قابلیتی در بازی نهایی وجود داشته باشد.

دنیای عظیم بازی سرشار از بازیکنانی خواهد بود که هر کدام به دنبال کشتن هیولاها و از بین بردن شما خواهند بود. دیدن افراد دیگری هنگام تجربه مراحل، یادتان می آورد که این ماجراجویی مخصوص به شما نیست و این همکاری و حضور گسترده بازیکنان است که روح دیابلو را تعالی بخشیده است. به طور کل بازیکنان بیشتری را در شهرها و نقاط امن خواهید دید اما رویدادهای موجود، بازیکنان را به یکدیگر نزدیک می نماید و قرار است با خرید اسب، به تمامی نقاط دور درست این سرزمین پهناور سفر کنید. سیاهچال ها مخصوص یک نفر یا یک گروه از بازیکنان ساخته شده و تنها در محیط باز دیابلو 4 است که با عموم بازیکنان روبه رو می شوید. دقت کنید که خبری از بخش آفلاین و حذف دیگر بازیکنان نیست اما می توانید کل مراحل را به صورت تکی جلو ببرید و نیازی به عضویت در هیچ گروه ندارید.

انتظاری که بالاخره ما را خواهد کشت

بلیزارد به منظور نزدیک کردن تجربه بازی میان پلتفرم های مختلف، پشتیبانی از دسته بازی را به نسخه کامپیوتر اضافه نموده است. به این منظور رابط کاربری بازی دگرگون شده و یک استایل شبکه ای را شاهدیم که میان تمامی نسخه ها یکسان است. با زیرورو کردن تمامی ویژگی های بازی، تنها امیدواری به انتشار بازی باقی می ماند که آن هم بعید است به این زودی اتفاق افتد. دیابلو 4 در بلیزکان 2019 معرفی گردید و معمولا فرایند توسعه این بازی ها بیش از 4 سال طول می کشد. مسائل ناشی از همه گیری کرونا هم باعث شده تا توسعه بازی با مسائل متنوعی روبه رو گردد که درنهایت، تنها به تاریخ انتشار نهایی ضربه می زند. به طور خلاصه بگوییم که هنوز راه دورودرازی تا انتشار دیابلو 4 پیش رو داریم.

بیش از 9 سال است که منتظر انتشار نسخه چهارم دیابلو هستیم و کمتر بازی را می توان یافت که این چنین هواداران خود را تشنه نسخه جدید نگه دارد. حتی مجموعه های مدرن هم توانایی ارائه یک تجربه یکسان پس از 25 سال را ندارند. ما درباره بازی صحبت می کنیم که با هر نسخه به کیفیت خود افزوده و افراد بیشتری را عاشق خود نموده است، برای همین انتظار و صبر کاملا طبیعی است و اگر از دست پخت بلیزارد خورده باشید، قطعا 5 سال دیگر هم منتظر انتشار دیابلو 4 خواهید نشست! اگر تا به حال هیچ کدام از نسخه های مجموعه دیابلو را بازی ننموده اید، پیشنهاد می کنیم از جایی آغاز کنید زیرا که جهنم نزدیک است و این بار نباید آن را از دست دهید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 996

به "جهنم در راه است؛ پیش نمایش بازی دیابلو 4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهنم در راه است؛ پیش نمایش بازی دیابلو 4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید