خبرنگاران معرفی پیمانکار پسماندهای پزشکی گلستان به دادگاه و چند خبر از کرونا

به گزارش آوای وحش، گرگان - خبرنگاران - معرفی پیمانکار پسماندهای پزشکی گلستان به دادگاه، کاهش تعداد مراکز درمانی استان به دلیل کم شدن تقاضای درمان افراد مشکوک به کرونا و ارایه مشاوره برای کاهش فشارهای عصبی به خانواده جان باختگان کرونای استان از جمله آخرین اخبار روز سه شنبه کرونا در گلستان است.

خبرنگاران معرفی پیمانکار پسماندهای پزشکی گلستان به دادگاه و چند خبر از کرونا

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت : پیمانکار سایت پسماندهای پزشکی شرق استان به دلیل عدم رعایت الزامات زیست محیطی با تشکیل پرونده به دادگاه معرفی گردید.

محمدرضا کنعانی گفت: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با شیوع کرونا، پسماندهای مراکز درمانی پس از بی خطرسازی از بیمارستان ها جمع آوری و با خودروهای مکانیزه به سایت دفن پسماندهای پزشکی غرب استان برای دفن بهداشتی منتقل می شوند.

وی اضافه نمود : نظارت بر نحوه جمع آوری، بی خطرسازی و دفن بهداشتی پسماندهای مراکز درمانی استان گلستان برای کاهش میزان انتشار و شیوع ویروس کرونا بصورت مستمر توسط کارشناسان در حال انجام است.

کنعانی اضافه نمود: همچنین جلوگیری از زباله گردی در شهرها، بی خطرسازی پسماندهای عفونی، عدم پردازش دستی در مراکز دفن، آهک پاشی و خاک دهی روزانه پسماندها در مراکز دفن به دستگاه های ذیربط ابلاغ شده و نظارت بر اجرای دقیق مصوبات انجام می گردد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از اجرای طرح شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) با هدف جبران دروس عقب افتاده دانش آموزان در این استان اطلاع داد.

احسان گوهری راد اضافه نمود: در این طرح، معلمان ابتدا شاگردان شان را وارد یکی از شبکه های اطلاع رسانی و اجتماعی رسمی و داخلی می نمایند و از 17 فروردین دانش آموزان وارد این کلاس های مجازی خواهند شد.

وی ادامه داد: در روستاهای دور دست که دسترسی به اینترنت سخت است، دانش آموزان با یاری معلمان و ارسال سوالات توسط شورای روستاها تحت آموزش قرار خواهند گرفت.

**

استاندار گلستان با مناسب ارزیابی کردن شرایط این استان در مقابله با ویروس کرونا گفت: با توجه به کاهش تعداد افراد مراجعه نماینده، تعداد مراکز درمانی استان از 16 به 12 مرکز کاهش یافت.

هادی حق شناس اظهار کرد: هنوز تعدادی از مردم استان به علت ابتدا به این ویروس و یا داشتن علائم مشکوک به آن در بیمارستان ها و مراکز درمانی بستری هستند که تعداد این افراد از هزار و 600 نفر در اواسط اسفند پارسال به حدود 500 نفر رسیده است.

حق شناس با بیان اینکه مرحله اول شیوع کرونا در گلستان سپری شده اما نگران شیوع و گسترش کرونا این بیماری در مرحله دوم هستیم، گفت: در صورت بروز این اتفاق، ظرفیت درمان استان جوابگوی مبتلایان نیست.

وی از مردم استان خواست فردا سیزده فروردین از خانه های خود خارج نشوند و روز طبیعت را در کنار اعضای خانواده در منزل بگذرانند.

**

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به جان باختگان تعدادی از شهروندان بر اثر کرونا و محدودیت در برپایی مراسم عزاداری گفت : ارائه خدمات روان درمانی و مشاوره های آموزشی برای کاهش استرس و فشارهای عصبی ناشی از تالم و داغ جان باختگان در حال انجام است.

ناهید جعفری گفت : بعضی دغدغه های بهداشتی سبب شده تا اجازه برپایی مراسم عزاداری برای خانواده های جان باختگان ناشی از کرونا فراهم نگردد و این موضوع فشار و داغ مرگ را برای بازماندگان اموات بیشتر نموده است.

وی اضافه نمود: کوشش می کنیم با مشاوره های تلفنی، نحوه کنار آمدن با فوت عزیزان و همچنین کاهش استرس و اضطراب ناشی از احتمال ابتلا دیگر اعضا به این بیماری را در بازماندگان مدیریت و کنترل کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 224

به "خبرنگاران معرفی پیمانکار پسماندهای پزشکی گلستان به دادگاه و چند خبر از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معرفی پیمانکار پسماندهای پزشکی گلستان به دادگاه و چند خبر از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید