خبر خوش برای گوشی های اندرویدی با باتری ضعیف

به گزارش آوای وحش، زومیت نوشت: گوگل با انتشار اندروید 14 بتا 3، تمرکز خود را بر افزایش عمر باتری قرار داده است.

خبر خوش برای گوشی های اندرویدی با باتری ضعیف

سومین نسخه آزمایشی اندروید 14، ویژگی کوچک اما بسیار مفیدی دارد که احتمالاً شارژدهی باتری گوشی اندروید شما را افزایش خواهد داد. برای روشن کردن Battery Saver، باید به مسیر Settings > Battery > Battery Saver بروید و این قابلیت را در حالت فعال قرار دهید. با روشن شدن این ویژگی، اولین تغییر این است که گوشی به طور اتوماتیک به حالت تیره سوئیچ می نماید تا در مصرف انرژی صرفه جویی گردد. علاوه براین اجرای برنامه ها در پس زمینه دستگاه محدود خواهد شد که البته این عملکرد، راه حل نوی نیست.

یکی از کارهای نوی که ویژگی بهینه سازی باتری در سومین نسخه آزمایشی اندروید 14 انجام می دهد، کم نور کردن تصویر زمینه است. قبلاً برای انجام این کار باید Extreme Battery Saver را فعال می کردید یا از حالت Bedtime در Digital Wellbeing بهره می بردید. اکنون با فعال کردن ویژگی Battery Saver نو، نور تصویر زمینه نیز کاهش خواهد یافت. با توجه به اینکه یکی از شکایت های دارندگان گوشی های پیکسل گوگل، عمر باتری ناامیدکننده این محصولات بود، ویژگی نو اندروید 14 می تواند برای این دسته از کاربران بسیار مفید باشد.

نسخه آزمایشی سوم اندروید 14 با کم شدن نور تصویر زمینه، تاریک شدن زمینه و روشن شدن نمادها، کنتراست بالاتری ایجاد می نماید و در نتیجه می توان برنامه های خاص را روی صفحه اصلی به راحتی مشاهده کرد و این ویژگی به خصوص در شب بسیار مجذوب کننده به نظر می رسد.

به نوشته فون آرنا، ویژگی Extreme Batter Saver در اندروید 14 بتای 3، دیگر در لیست جداگانه قرار ندارد و اکنون بخشی از صفحه Battery Saver محسوب می گردد. با Extreme Battery Saver، بعضی دیگر از ویژگی های دستگاه اندرویدی شما خاموش خواهد شد و فقط برنامه های ضروری دردسترس قرار خواهند داشت. برای روشن کردن این قابلیت باید به مسیر Settings > Battery > Battery Saver بروید و روی دکمه کناری گزینه Extreme Battery Saver ضربه بزنید.

بعلاوه هنگامی که باتری دستگاه رو به اتمام است و به شارژر دسترسی ندارید، راه حلهای دیگری دردسترس شما خواهد بود:

  • اگر گوشی شما از شارژ بی سیم پشتیبانی می نماید، می توانید از فناوری شارژ بی سیم معکوس گوشی های دیگران بهره ببرید.
  • در صورت عدم احتیاج به برقراری تماس، گوشی را روی حالت هواپیما قرار دهید.
  • روشنایی نمایشگر دستگاه را روی کمترین حالت ممکن قرار دهید.
  • همراه داشتن پاوربانک نیز در این شرایط بسیار کاربردی خواهد بود.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 خرداد 1402 بروزرسانی: 23 خرداد 1402 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1577

به "خبر خوش برای گوشی های اندرویدی با باتری ضعیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای گوشی های اندرویدی با باتری ضعیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید