خرید سوغاتی از مشهد

به گزارش آوای وحش، آیا تا به حال فکر نموده اید از چه راهی میتوانید با صرف کم ترین زمان و به ساده ترین روش ممکن سوغاتی خود را از شهر مشهد تهیه کنید؟

خرید سوغاتی از مشهد

خرید راحت سوغاتی

سوغاتی دادن یکی از رسم و رسوماتی است که از زمان های دور برای ما به جا مانده است. اجداد ما زمانی که به شهر یا کشور دیگری سفر می کردند شاید سال ها طول می کشید که به شهر و دیار خود بازگردند چراکه وسیله ی نقلیه شان چیزی جز یک پاپوش خوب و یا در بهترین حالت یک چارپا مثل اسب یا شتر نبوده؛ بنابراین به رسم یاد بود و همینطور برای اینکه ثابت نمایند در تمام طول سفر عزیزان شان را فراموش ننموده اند، ره آوردی از دیار دور می آوردند. این رسم هنوز که هنوزه پا برجاست و با وجود اینکه این روزها در کمتر از چند ساعت می توانیم به آن سوی اقیانوس ها سفر کنیم و برگردیم ولی باز هم سوغاتی دریافت را فراموش نمی کنیم.

فرهنگ سوغاتی دادن در میان ایرانی ها

سوغاتی دادن یکی از فرهنگ هایی است که در تمام کشورها عمومیت دارد و ایران هم از این قضیه مستثنا نیست. سوغاتی در حقیقت یک کالا و یا محصولی خاص است که در بیشتر مواقع فرهنگ و هنر آن خطه را به دیگر شهرها و یا کشورها معرفی می نماید؛ بنابراین بیشتر شامل صنایع دستی و یا خوراکی های منحصر به فرد آن ناحیه می شود. بر این اساس کسانی که به عنوان جهانگرد وارد ایران می شوند خرید سوغاتی برای شان مشکل ساز نخواهد بود چراکه در هر کجای ایران محصولی یکتا و منحصر به فرد وجود دارد که نظیرش در هیچ کجای جهان پیدا نخواهد شد.

این محصولات نه تنها برای مردم دیگر کشور ها که برای خود ما ایرانی ها نیز جذاب هستند و کم پیش می آید به شهری سفر کنیم و دست خالی از آن شهر برگردیم و حتی برای خودمان هم یادگاری ای از آن شهر می خریم تا با دیدنش به یاد لحظات خوب سفر بیفتیم. درواقع خاطره سازی یکی دیگر از قابلیت های سوغاتی خریدن است. برگشتن به روزهای گذشته و یادآوری روزهای خوب یکی از لذت بخش ترین کارهایی ست که سوغاتی آن را برای مان به ارمغان می آورد.

اما جالب است بدانید که در بین شهرهای ایران ، مشهد بیشترین آمار سفرها را در بین دیگر شهر های ایران دارد و این بیشتر به دلیل ارادتی ست که مردم به امام هشتم دارند. با توجه به اینکه سفر بیشتر مردم به دلیل کسب حس و حال معنوی است، بنابراین بیشتر ترغیب می شوند که چیزی را به عنوان سوغاتی تبرک برای عزیزان شان بخرند.

از آنجایی که بیشتر مسافران بدون شک به زیارت می فرایند، گذرشان به بازارهای اطراف حرم رضوی هم می رسد. بیشتر سوغاتی های مشهد را می توان در آنجا یافت اما به دلیل تنوع زیاد محصولات و همچنین شلوغی و ازدحام در آن بازارها شاید زائران خرید لذت بخشی را تجربه ننموده و محصول دلخواه شان را پیدا ننمایند. از طرفی از آنجایی که بیشتر سوغاتی های مشهد خوراکی های خوشمزه و متنوع است بهتر است از نظر بهداشتی تایید شده و مطمئن باشند تا سلامت خود و عزیزان مان را به خطر نیاندازیم. بنابراین اگر می خواهید یک محصول با کیفیت بگیرید بهتر است به دنبال فروشگاه هایی بروید که علاوه بر داشتن محصولات مرغوب و با کیفیت، از نظر بهداشتی هم تایید شده باشند.

از همه این موارد که بگذریم متأسفانه یکی دیگر از مشکلاتی که اغلب در شهرهای عظیم وجود دارد، ترافیک است. اگر از لذت خیابان گردی در شهرهای جدید بگذریم، ترافیک چیزی نیست که بتوان از آن لذت برد.

خوشبختانه خبر خوب این است که به راحتی و بدون هیچ کدام از این دردسرها می توانید خرید خود را انجام دهید و از سفر خود لذت کامل را ببرید. راه چاره آن خرید اینترنتی از فروشگاه های معتبری مثل برادران حسینی ست. این برند با قدمتی چهل ساله برای رضایت مشتریان خود در سراسر کشور، فروشگاه اینترنتی راه اندازی نموده است تا علاوه بر راحتی، به مشتریان خود این امکان بدهد که به انواع محصولات دسترسی کامل داشته باشند.

آشنایی با سوغاتی های منحصر به فرد مشهد

اما شاید خیلی از شما با سوغات متنوع مشهد آشنایی کامل نداشته باشید که در ادامه خوراکی های معروف و منحصر به فرد مشهد را معرفی خواهیم کرد.

زعفران

زعفران که به اسم طلای سرخ هم شناخته می شود یکی از ارزشمندترین محصولات خراسان است چراکه سابقه کاشت آن به 3000 سال پیش برمی شود از آن موقع تا به امروز در این ناحیه کاشت و برداشت می شود و در هیچ یک از شهر های دیگر کشور قابلیت کشت ندارد. نه تنها بیشتر زعفران کشور که جهان در خراسان رضوی فراوری و صادر می شود. به همین دلیل بیشتر کسانی که به خراسان رضوی سفر می نمایند، بی تردید زعفران را جزء یکی از انتخاب هایشان برای سوغاتی در نظر خواهند گرفت.

این محصول در بسته بندی ها و اندازه های مختلفی به فروش می رسد. از بسته بندی های لوکس و کادویی گرفته تا بسته بندی های معمولی و در اندازه ها و طرح های مختلف در فروشگاه ها اینترنتی برادران حسینی موجود است که با چند کلیک می توانید آن را سفارش داده و به صورت رایگان دریافت کنید.

زرشک

زرشک هم مثل زعفران یکی دیگر از محصولات منحصر به فرد خراسان می باشد. این میوه ی قرمز و ترش که بیشترا به صورت خشک شده مصرف می شود، از دیرباز زینت بخش غذاهای ایرانی بوده و از آنجایی که 95 درصد زرشک جهان در این ناحیه فراوری می شود یکی از سوغات مشهد نیز محسوب می شود.

زرشک به صورت های مختلفی فرآوری و عرضه می شود که دو نوع از معروف ترین انواع زرشک، دانه اناری و پفکی ست.

از آنجایی که زرشک عمدتا به صورت فله به فروش می رسد، به هیچ وجه نباید از دستفروش ها و فروشگاه های بی نام و نشان خریداری شود و مناسب است آن را از مکان های معتبر و معروف مشهد مثل فروشگاه برادران حسینی خریداری کنید.

نبات

همه ما با نبات و خواصش آشنایی داریم چراکه همواره توصیه همیشگی مادرعظیم ها برای انواع و اقسام امراض بوده است. به غیر از آن برای شیرین کردن انواع دمنوش و چای از آن استفاده می کنیم.

امروزه نبات با ظاهر و در طعم های مختلف به بازار عرضه می شود. نبات را می توانید هم به صورت شاخه ای برای مراسم هایی مثل تزئین سفره عقد و هم به صورت چوبی برای مصرف خوراکی تهیه کنید. همچنین در طعم های مختلفی مثل زعفرانی، دارچینی، زیره، لیمویی، گل محمدی، نعنایی و آویشن در بازارهای مشهد به فروش می رسد.

حتما دقت داشته باشید که نبات های شفاف تر را خریداری نموده و قبل از خرید به تاریخ فراوری و انقضا آن توجه کنید.

اگر می خواهید در آنِ واحد به انواع نبات دسترسی داشته باشید و از بازارها و خیابان های شلوغ خلاص شوید، با چند کلیک در فروشگاه آنلاین برادران حسینی می توانید به نباتی که در نظر دارید برسید.

آجیل و خشکبار

آجیل مشکل گشا یا همان نخود و کشمش یکی از معروف ترین آجیل ها و سوغات مشهد مقدس است که عمدتا برای نذری استفاده می شود اما به غیر از این به دلیل قیمت مالی و همچنین مزه دل نشینش یکی از آجیل های پرطرفدار به حساب می آید.

به غیر از نخود و کشمش، بهترین انواع آجیل ها و خشکبار را می توانید از شهر مشهد و از فروشگاه هایی مثل فروشگاه برادران حسینی تهیه کنید. با وجود فروشگاه اینترنتی برادران حسینی به راحتی می توانید هر گونه از انواع آجیل مثل انواع پسته، بادام، فندوق و تخمه تا انواع خشکبار مثل انواع آلوها، میوه خشک، توت، انجیر و انواع نخود وکشمش را تهیه کنید. علاوه بر این به انواع آجیل های مخلوط نیز دسترسی خواهید داشت.

آجیل به دلیل تنوع بسیار زیادش در بسیاری از موارد از چشم دور می ماند و یا با دیدن آجیل های دیگر، آجیلی که مدنظرمان بوده را فراموش می کنیم به همین دلیل فروشگاه اینترنتی به دلیل دسته بندی همه محصولات و همچین درج قیمت، می تواند بسیار مفید باشد زیرا نه تنها به همه محصولات دسترسی دارید بلکه می توانید به راحتی قیمت ها را مقایسه کنید و یک خرید مالی انجام بدهید.

پک سوغاتی

بسیاری از مسافران نه تنها با سوغات مشهد آشنا نیستند بلکه ممکن است در انتخاب هر یک از این کالاهای سوغاتی و یا خرید آنها دچار مشکلاتی شوند از این رو برند برادران حسینی برای جلب رضایت و راحتی مشتریان و مسافران پک هایی را طراحی نموده که در آن، انواع محصولاتی که سوغات مشهد است را جای داده است. بنابراین با خرید آن پک ها می توانند یک خرید راحت و بی دردسر را تجربه نمایند.

علاوه بر این یکی دیگر از قابلیت های که فروشگاه اینترنتی برادران حسینی در اختیار مشتریان خود قرار داده این است که می توانند جعبه ای خالی انتخاب نموده و داخل آن را با محصولات انتخابی خودشان پر نمایند. همه مشتریان با وارد شدن به سایت می توانند از این امکانی که در اختیارشان قرار داده شده استفاده نمایند.

در آخر باید خاطر نشان کرد که امروزه با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و دسترسی همه به اینترنت بهتر است از تمام قابلیت هایی تکنولوژی در اختیارمان می گذارد کمال استفاده نموده و راحتی و آسایش را برای خود و خانواده مان به ارمغان بیاوریم. تنها کافی ست یکبار برای همواره به فروشگاه های آنلاین برندهای معتبر و همچنین خرید اینترنتی اعتماد نموده و برای همواره شیفته خرید اینترنتی و مشتری ثابت فروشگاه های معتبر آنلاین شویم.

شاید تا 10 سال پیش به ذهن کسی خطور نمی کرد که سوغاتی را به صورت اینترنتی بخرد اما امروزه با این امکان می توانید لذت بیشتری از سفر خود نموده و برای خرید سوغاتی درگیر خیابان ها و بازارهای شلوغ نشوید و نهایت لذت را از مکان ها و جاذبه های آن شهر ببرید. تنها کاری که باید انجام بدهید این است که به سایت فروشگاه وارد شوید، اقلام مورد نظر خودتان را با آسایش و فراغ بال انتخاب کنید و در زمان ثبت سفارش در قسمت توضیحات زمانی هایی که در مکان محل اقامت تان حضور دارید را قید نموده تا در زمان حضورتان سفارشات خود را به صورت رایگان و با راحتی کامل دریافت کنید.

تمام کوشش برند های مردم دوست کسب رضایت مشتری ست و در این راه، تکنولوژی به یاری آنها آماده تا بیشتر از قبل راحتی را برای مشتری به ارمغان آورده و تجربه یک خرید لذت بخش را برای مشتری به یادگار بگذارند.

مزیت های خرید اینترنتی کم نیست اما یکی از امتیازات خرید اینترنتی این است که در صورت برگشت به شهر و دیار خود باز هم می توانید خوراکی های منحصر به فرد و دوست داشتنی آن شهر را با چند کلیک سفارش داده و درب منزل دریافت کنید و عطر و طعم روزهای سفر را دوباره برای خود و خانواده خود تداعی کنید.

بنابراین با خرید آنلاین، بُعد متفاوتی از خرید را تجربه خواهید کرد خصوصا اگر این تجربه را با خرید های متفاوتی مثل خرید آجیل و خشکبار داشته باشید.

منبع: نمناک
انتشار: 6 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 233

به "خرید سوغاتی از مشهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید سوغاتی از مشهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید