معرفی مکان های دیدنی چیانگ مای - بخش دوم

به گزارش آوای وحش، مکان های دیدنی چیانگ مای

مکان های دیدنی چیانگ مای : چیانگ مای یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری در تایلند است. که دارای مناطق تاریخی وتفریحی است که گردشگران زیادی را به خود جلب نموده است و همچنین مناطق کوه های اطراف این شهر، گردشگران به سمت خود می کشد.

معرفی مکان های دیدنی چیانگ مای - بخش دوم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

اگر شما هم جز کسانی هستید که دوست داری چیزهای مختلفی مثل فرهنگ ، مکان های تاریخی را تجربه کنید چیانگ مای میتواند یکی از بهترین مکان های مورد علاقه شما باشد. تا با گذراندن تعطیلات در چیانگ مای می توانید تجربه فوق العاده ای به همراه داشته باشد. این سفر حتما شما را شگفت زده می نماید. همچنین شهرهای اوئوزو، تویاما، استان سایتاما، کون مینگ و هاربین خواهرخوانده های چیانگ مای هستند.پس تا انتهای این مقاله با ما باشید وبیشتر با مکان های دیدنی تایلند آشنا شوید.

بلیط هواپیما در طاهاگشت

یکشنبه بازار

اگر نمی دانید آخر هفته در چیانگ مای رفته و غذاهای خوشمزه نوش جان کنید، اصلا نگران نباشید. چیانگ مای برای هر مناسبت و هر شرایطی بازاری دارد. یکشنبه بازار مکان مناسبی برای خرید و چشیدن طعم غذاهای خوشمزه است. اگر از شلوغی و ازدحام جمعیت خوش تان نمی آید، زودتر به این بازار بروید. جهت اصلی این بازار، خیابان Rachadamnoen است که از پشت دروازه Thapae آغاز می گردد و در آن فروشندگانی را می بینید که انواع چراغ های دست ساز، عروسک، صابون، زیورآلات، لباس، وسایل تزئین کریسمس، صنایع دستی محلی و هر چیز دیگری که فکرش را بکنید، به فروش می رسانند.

در چیانگ مای شنبه بازار هم وجود دارد که کمی خلوت تر از یکشنبه بازار است

وقتی به آخر اولین تقاطع Rachadamnoen می رسید، دو معبد می بینید. محوطه هر یک از این معابد پر از دکه هایی است که غذاهایی مثل pad Thai، کاری ژاپنی، سوشی هایی به قیمت 15 سنت، سمبوسه، موز سرخ شده و کوفته می فروشند. یکشنبه بازار در امتداد این خیابان ادامه دارد و اگر به خرید علاقه داشته باشید، می توانید ساعت ها در این خیابان ها و بازار به گشت و گذار بپردازید و خرید کنید و غذاهای خوشمزه بخورید. البته زمانی که تصمیم می گیرید به این بازار بیایید، باید صبر و شکیبایی پیشه کنید چون ازدحام جمعیت به قدری است که باید با سرعت خیلی آهسته از میان آن ها رد شده خرید کنید. در چیانگ مای شنبه بازار هم وجود دارد که کمی خلوت تر از یکشنبه بازار است. این بازار در پشت دروازه یانگ مای برپا می گردد و بهترین جا برای خرید لباس های دست بافت، بالش، کیف پول، کیف زنانه و موارد دیگر است که مردم محلی آن ها را به فروش می رسانند.

بازار شبانه چیانگ مای

بازار شبانه یکی از بهترین بازارهای چیانگ مای برای خرید است، البته اگر خودتان را برای چانه زنی آماده نموده باشید. از آنجایی که بازار شب این شهر، گردشگران زیادی به سمت خود جذب می نماید، باید طاقت شلوغی را داشته باشید. اینجا کالاهای بسیار خوبی از لباس و روسری گرفته تا کنده کاری و لوازم خانگی، می توانید پیدا کنید.

زمانی که خریدتان تمام شد، می توانید به تماشای مسابقه بوکس تایلندی muay Thai بنشینید که در استادیومی در نزدیکی مکان بازار برگزار می گردد. مسابقات بوکس Muay Thai، بخش اعظمی از فرهنگ محلی این خطه است و می تواند باعث گردد در سفر خود به چیانگ مای، هیجان را هم تجربه کنید. ورودی این مسابقات حدود 200 الی 400 بات تایلند (8400 الی16 هزارو 800تومان)، (هر بات تایلند حدودا 420 ریال ایران است) است.

هنرهای مستند آسیا

در گالری هنرهای مستند آسیا از مستندات و فیلم های آسیایی و رویدادهایی که به اوضاع سیاسی و انسانی در سراسر آسیا مرتبط است، نگهداری می گردد

از آنجایی که چیانگ مای شهری زیبا و آرامش بخش است، بشردوستان زیادی را که بر وضع اسفناک پناهندگانی که از برمه آمده اند و جوامع قبیله ای که به حاشیه کشیده شده اند، تمرکز دارند، به خود جذب می نماید. هنرهای مستند آسیا گالری ای است که در آن از مستندات و فیلم های آسیایی و رویدادهایی که به اوضاع سیاسی و انسانی در سراسر آسیا مرتبط است، نگهداری می گردد. در این گالری کتابخانه ای وجود دارد که برای عموم باز است و گردشگران می توانند از آن بازدید نمایند. در این گالری همچنین به طور دائم نمایشگاه های عکاسی برگزار می گردد. این محل مکانی فوق العاده برای آشنایی در زمینه های تاریخی و سیاسی تایلند و سایر کشورهای منطقه است.

پارک طبیعی فیل

در اطراف چیانگ مای چندین کمپ فیل وجود دارد اما شرایط همه این ها یکسان نیست. نقدها زیادی در خصوص بسیاری از این کمپ ها وجود دارد که می گویند از فیل ها در شرایط بدی نگهداری می گردد و اغلب آن ها رفتار درستی با حیوانات ندارند. اما پارک طبیعی فیل چنین جایی نیست. از بازدیدنمایندگان دعوت می گردد که به صورت داوطلبانه، یک روز را با فیل ها بگذرانند، به آن ها غذا دهند و فیل ها را در رودخانه حمام نمایند.

بسیاری از فیل های این پارک، فیل های کارگر یا سیرک هستند که نجات یافته اند

بسیاری از فیل های این پارک، حیواناتی نجات یافته هستند که قبلا از آن ها در نمایش ها و سیرک ها استفاده می شد یا از آن ها کار می کشیدند. وقتی این فیل ها به پارک طبیعی فیل منتقل می شوند، دیگر فیل کارگر نیستند و با آن ها با احترام و ملایمت رفتار می گردد. گذراندن یک روز در این پارک، تجربه ای آموزنده است چون هم زمانی را کنار این حیوانات سپری می کنید و هم در خصوص شرایط بد آن ها اطلاعات کسب می کنید. هزینه گذراندن یک روز به صورت داوطلبانه در این پارک که شامل حمل و نقل و ناهار صرف حفظ زمین و ارائه خدمات به این حیوانات می گردد. حتما از قبل جا رزرو کنید چون پر کردن فرم داوطلبی باید از قبل انجام گردد.

پادشاهی ببر (Tiger Kingdom)

در چیانگ مای فیل ها حیواناتی هستند که برای گردشگران در الویت قرار دارند اما ببرها هم در این الویت بندی، در رتبه دوم قرار می گیرند. پادشاهی ببر جایی است که گردشگران بسیاری برای بازدید آن می فرایند و جزو آن دسته از دیدنی های چیانگ مای است که همواره شلوغ است، چون بسیاری از افراد دوست دارند مدتی را کنار یکی از درنده ترین حیوانات دنیا بگذرانند. بسیاری گمان می نمایند به ببرها دارو می خورانند اما آن چیزی که مسئولان این پارک می گویند این است که ببرها کنار بازدیدنمایندگان آرام هستند چون در میان انسان ها رشد نموده و عظیم شده اند.

پرطرفدارترین ببرها در این مرکز، ببرهای نوزاد و عظیمسال هستند

زمانی که به اینجا می آیید، براساس پکیجی که وجود دارد، می توانید انتخاب کنید که می خواهید کدام ببر را ببینید. البته پرطرفدارترین ببرها، ببرهای نوزاد و عظیمسال هستند، با این حال می توانید از ببرهای بین این دو رده نیز انتخاب کنید. بعد از انتخاب ببر مورد نظرتان، به مدت 10 الی 15 دقیقه در محیط قفس قرار می گیرید که می توانید حیوانات را نوازش نموده و برای اثبات ادعای خود که دقیقا کنار یک ببر بوده و آن را نوازش نموده اید، می توانید با آن عکس بگیرید.

آبشارهای چسبناک بواتانگ (Bua Thong Sticky Waterfalls)

شما می توانید از این آبشارهای چسبناک بالا بروید

در سفر به چیانگ مای قطعا دوست دارید یک روز را در خارج شهر و جایی کنار این آبشارها بگذرانید. این منطقه پوشیده از درخت است و آبشارها در جایی بی سر و صدا و آرام قرار دارند. اما مهم ترین عاملی که گردشگران را به سمت این آبشارها می کشاند، این واقعیت است که شما می توانید از این آبشارها بالا بروید! سنگ آهک چسبناک است و همزمان با این که آب از روی آن عبور می نماید و در جریان است، می توانید از آن بالا بروید و پایین بیایید.

این کار واقعا تجربه لذت بخشی است و می تواند مکمل خوبی کنار فعالیت های توریستی که بیشتر بر پایه اماکن تاریخی و سنتی است، باشد. سعی کنید برای بازدید از این آبشارهای شگفت انگیز اواسط هفته را انتخاب کنید، چون آخر هفته ها نسبتا شلوغ است. شما می توانید برای رفت و برگشت به محل این آبشارها، با یکصد الی هزار بات، سانگ تو (تاکسی هایی که به شکل کامیون های کوچک هستند و برای جابه جایی مسافر مورد استفاده قرار می گیرند) یا توک توک کرایه کنید.

Huay Tung Tao

اینجا محلی فوق العاده برای گذراندن روز آرام، به دور از شلوغی های شهر و زیر نور ملایم آفتاب است. اطراف این محل تپه های سرسبز قرار گرفته است و دریاچه ای هم دارد که می گردد در آن شنا کرد. این محل هم بین مردم محلی و هم در میان گردشگران خارجی بسیار پرطرفدار است. شما می توانید فقط با پرداخت چند دلار، یک کلبه کوچک کنار دریاچه کرایه کنید. کرایه یک تیوب عظیم برای خوش گذرانی در آب دریاچه نیز فقط 50 بات (2100تومان) است.

اینجا می توانید ماهی تازه یا غذاهای دیگر از آشپزخانه های محلی سفارش دهید

در خصوص ناهار هم نگران نباشید چون می توانید ماهی تازه یا غذاهای دیگر از آشپزخانه های محلی سفارش دهید. Huay Tung Tao فقط 10 کیلومتر از شهر فاصله دارد، پس می توانید یک روز کامل را اینجا بگذرانید. می توانید برای رفت و برگشت خود راننده ای استخدام کنید، البته در خصوص قیمت اول به توافق برسید. بهتر است یک سیم کارت تایلندی بخرید تا بتوانید با راننده در خصوص تنظیم ساعت رفت و برگشت، هماهنگ باشید.

خانه های قایقی ایکاچای (Eakachai) در مائه نگات دم (Mae Ngat Dam)

اگر فکر می کنید Huay Tung Tao تجربه شیرینی است، صبر کنید تا یک بار در خانه های شناور بمانید تا بفهمید لذت تجربه آن، چند برابر بازدید از Huay Tung Tao است. برای رسیدن به این کلبه های کوچک روی آب، فقط باید سوار قایق شوید، پس برای این کار به کسی احتیاج دارید که شما را به مقصد برساند تا شب را در آنجا بمانید. خواه بخواهید روی قایق آفتاب بگیرید یا در این دریاچه پارو بزنید، از دیدن زیبایی خیره نماینده این پارک شگفت زده خواهید شد. Mae Ngat Dam فقط 30 دقیقه با ماشین از شهر فاصله دارد.

شب ها مردم محلی موسیقی می نوازند و آواز می خوانند

اینجا هم می توانید از کلبه خود، به طور مستقیم غذا سفارش دهید. شب ها صدای موسیقی و آواز مردم محلی شما را شگفت زده خواهد نمود. هزینه اقامت و بازدید از این مکان، به چانه زنی شما بستگی دارد اما حتما قبل از رفتن به این پارک، رزرواسیون را انجام دهید و از قبل بر سر قیمت ها به توافق برسید.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت

منبع: تاپ تراول
انتشار: 31 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 284

به "معرفی مکان های دیدنی چیانگ مای - بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مکان های دیدنی چیانگ مای - بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید