راهنمای سفر به سوئد

به گزارش آوای وحش، راهنمای مسافرتی به سوئد | Travel Guide To Sweden

سوئد یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی در اروپا است که با کشورهایی نظیر فنلاند، نروژ و دانمارک دارای مرز مشترک بوده و مرکز آن شهر استکهلم است. این شهر به طور کلی کشوری تشریفاتی محسوب می گردد و به طبع هزینه سفر به آن کمی بالاست. نکته جالبی که درباره این کشور وجود دارد، 6 ماه شب و 6 ماه صبح داشتن آن است. البته در منطقه ها جنوبی تر این کشور، چهار فصل سال را می توان دید. اما قبل از سفر به هر نقطه ای از دنیا داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه هایی که در آن مقصد وجود دارد و بعلاوه چشم اندازی نسبت به رستوران ها و هتل ها و امکانات آنها از جمله نیازهایی است که مسافران باید در اختیار داشته باشند. در راهنمای سفر به سوئد خبرنگاران میخواهد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به کشور سوئد همراهی کنید.

راهنمای سفر به سوئد

مطالبی که در این مقاله خواهید خواند

موقعیت جغرافیایی | آب و هوای | اطلاعات ضروری | اقامت در مقصد | شکم گردی | حمل و نقل | شهرهای مهم | بایدها و نبایدها در سوئد

موقعیت جغرافیایی سوئد

کشور سوند از لحاظ جغرافیایی در شمال اروپا واقع شده و دارای آب و هوایی بسیار سرد است. این کشور از 4 ناحیه تشکیل شده و از غرب با کشور نروژ، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و با کشور دانمارک از سمت جنوب غربی نیز هم مرز است. مطابق با آمار سرشماری که در سال 2018 در این کشور صورت گرفته جمعیت آن برابر با 10 میلیون نفر می باشد.

مختصری از تاریخ سوئد

شکل گیری کشور سوئد در سال 1397 شروع شد و تا زمان شاه گوستاو اول که توانست کشور را در سده 16 متحد کند، ادامه یافت. کشور سوئد در سده 17 سرزمین هایش را توسعه داد و امپراتوری سوئد را بوجود آورد. خیلی از سرزمین های فتح شده در طول سده 188، برگردانده شدند. اوایل سده 19 فنلاند و منطقه ها به جای مانده در خارج از شبه جزیره اسکاندیناوی از دست رفتند. بعد از آخرین جنگ یعنی در سال 1814، سوئد به یک اتحاد شخصی با نروژ وارد شد که اتحاد آنها تا سال 1905 ادامه داشت. از سال 1814، سوئد در صلح بوده و در زمان صلح سیاست خارجی غیر متعهد و در زمان جنگ، سیاست بی طرفی در پیش گرفت.

اطلاعات کلی کشور سوئد

زبان: سوئدی

واحد پول: کرون

نوع برق شهر سوئد: 230 ولت و 50 هرتز است.

شمار ه اضطراری: 112

اختلاف ساعت با تهران: 1 ساعت و نیم عقب تر از تهران

فرودگاه:

  • فرودگاه استکهلم اسکاوستا
  • فرودگاه استکهلم واستراس
  • فرودگاه استکهلم آرلاندا
  • فرودگاه گتهنبورگ لاندوتر
  • فرودگاه گاتنبرگ ستی

آب و هوای کشور سوئد

استکهلم تابستان های خنک و زمستان های سردی دارد و بارش برف در آن بسیار است. البته برترین زمان سفر به سوئد بستگی به خودتان و هدفتان از سفر دارد. با این حال اگر می خواهید به گشت و گذار بپردازید، باید فصل تابستان را انتخاب کنید.

آداب و رسوم مردم سوئد

یکی از مهمترین اصولی که مردم سوئد به آن پایند هستند نوشیدن قهوه است، به طوری که برای آن یک وعده جداگانه به نام Fika دارند. آنان بعد از وعده های صبحانه، ناهار و شام قهوه می نوشند و این به آن ها اجازه می دهند تا به میزان یک نوشیدن قهوه در کنار دوستان و همکارانشان باشند. Fika معمولا با شیرینی های تازه خانگی مثل نان دارچینی که مخصوص سوئدی هاست همراه می شود. این سنت فراتر از نوشیدن قهوه است و معمولا به گپ و گفتگوی محبت آمیز و دور هم نشینی ها اطلاق می شود. سوئدی ها تعصب خاصی روی منزلشان دارند و با کفش وارد نمی شوند. اگر به خانه یک سوئدی دعوت شدید حتما قبل از ورود به خانه کفش هاتان را در بیاورید.

هزینه اقامت در کشورسوئد

به منظور اقامت در شهرهای کشور سوئد فکر هزینه پایین را از سرتان بیرون کنید چرا که هتل ها و هاستل های بسیار کمی وجود دارد که هزینه اقامت در آن ها پایین باشد. اما از لحاظ کیفیت و سرویس دهی در سطح بسیار بالایی قرار دارند و می توانید از هر لحاظ به منظور اقامت در این کشور خیالتان راحت باشد.

گفتنی است که آژانس مسافرتی خبرنگاران در بیشتر نقاط جهان دارای امکان رزرو هتل است و بعلاوه شما می توانید قبل از رزرو با مشاوران این مجموعه که به طور 24 ساعته آماده ارائه مشاوره هستند جهت انتخاب هتل مورد نظرتان مشورت نمایید. در ادامه راهنمای سفر به سوئد همراه ما باشید.

هزینه خورد و خوراک در سوئد

در ادامه راهنمای سفر به سوئد به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه 100 کرون را بپردازید.

برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوان میانه باید 600 کرون پرداخت کنید.

قیمت منوهای مک دونالد در شهرهای سوئد به نسبت ارزان تر است و مبلغ 75 کرون می باشد.

برای تهیه آب معدنی 16 کرون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن 34 کرون بپردازید.

غذاهای محبوب سوئدی

  • خوراک گوشت گوزن شمالی: گوزن از قدیم الایام در این کشور بین مردم سوئد بسیار پر اهمیت بوده و از گوشت و پوست این حیوانات برای غذا لباس استفاده می کردند.
  • هوسمانس کوست: هوسمانس کوست یک نوع سبک آشپزی است که در آن انواع غذاهای معروف سوئدی نظیر کوفته ها، گراتس سیب زمینی با خامه و شاه ماهی کوچک نیز سرو می شود.
  • شاه ماهی: شاه ماهی های بزرگی در سواحل غربی این کشور صید می شوند که با ترشی های مخصوص سوئدی سرو می شوند.

هزینه حمل و نقل در سوئدی

هزینه بلیط تک سفره 30 کرون

هزینه بلیط ماهانه حمل و نقل 800 کرون

هزینه تاکسی زمانی درون آن می نشینید 49 کرون و به ازای هر یک کیلومتر 15 کرون به مبلغ اضافه می شود. اگر بخواهید تاکسی منتظر شما بماند 515 کرون باید پرداخت نمایید.

هزینه یک لیتر بنزین در این شهر 14 کرون

شهرهای سوئدی

  • شهر استکهلم

بزرگترین شهر سوئد که مرکز آن هم نیز است شهر استکهلم است و بر روی 14 جزیره نیز ساخته شده است. این شهر تقریبا بر روی آب قرار گرفته و شب های زمستانی آن همچون روزهای تابستانی آن بسیار طولانی هستند. به طوری که چراغ های واقع در خیابان در فصول زمستان در تمام ساعات روشن هستند و در تابستان همواره خورشید در آسمان وجود دارد. تصور اینکه خورشید و ماه در فصل ها جابه جا می شوند به تنهایی می تواند مجذوب کنندهیت داشته باشد. طبیعت زیبا، جوی متفاوت و از همه مهم تر کیفیت بالای زندگی در این شهر باعث شده تا افراد زیادی برای زندگی به آن جا سفر نمایند. این شهر تمام سلایق را پوشش می دهد و مقصدی مجذوب کننده و ایده آل در اروپا شناخته شده است.

  • شهر گوتنبرگ

دومین شهر بزرگ کشور سوئد که دارای طبیعت زیبا و تاریخ غنی است شهر گوتنبرگ است. این شهر از لحاظ گردشگر ها کمی دور مانده و به خوبی کشف نشده است، در حالی که این شهر پتانسیل بسیار بالایی برای جذب گردشگر دارد و طبیعتی بسیار بکر و تماشای دارد. برای مسافت های خیلی طولانی با تهیه کارت از باجه های مربوط به بلیط، از وسایل حمل و نقل عمومی بهره ببرید و از بیشتر جاذبه های تماشای به رایگان بازدید داشته باشید.

جاذبه های کشور سوئد

  • قصر سلطنتی استکهلم | Royal Palace

در بخش قدیمی شهر استکهلم قصر سلطنتی که اقامتگاه اصلی پادشاه سوئد بود نیز واقع است و دارای 7 طبقه و بیش از 600 اتاق است. در این قصر سه موزه پادشاهی وجود دارد که بازدید از آن و نیز بخشی از کاخ سلطنتی برای عموم مردم آزاد است. این سه موزه عبارتند از: موزه جواهرات سلطنتی - موزه تاریخ قصر سلطنتی استکهلم - موزه مجسمه و تندیس های عتیقه قصر. بازدید نمایندکان از قصر سلطنتی استکهلم از جمله قادر خواهند بود از موزه جواهرات سلطنتی نیز بازدید بعمل آورند.

آدرس: Tre Kronor، Storkyrkobrinken، 111 28 Stockholm، Sweden

  • موزه واسا | Vasa Museum

یکی از جاذبه های گردشگری عجیب شهر استکهلم موزه ایِ که به معنای واقعی کلمه از دل آب بیرون آمده است. واسا نام عجیبی است که برای این موزه انتخاب شده و به معنای کشتی می باشد. این کشتی به صورت کاملا سالم از دریای بالتیک بیرون کشیده شده و در واقع یک تونل زمان واقعی است. اینطور که گفته شده علت اینکه این کشتی تو این مدت طولانی سالم مونده و نپوسیده اینه که محلی که کشتی غرق شده نمک آب کم بوده و کرم های چوب خور فراوری نشدن تا بتونن کشتی رو نابود نمایند.

آدرس: Galärvarvsvägen 14، 115 21 Stockholm، Sweden

  • قصر دروت نینگ هولم | Drottningholm Palace

در شهر استکهلم قصری به نام دورتنینگهلم وجود دارد که محلی برای اقامت خاندان سلطنتی سوئد بوده که در قرن هفدهم برای استراحت و تفریحات تابستانی از آن استفاده می کردند، این مجموعه یکی از زیباترین قصرهای شمال اروپا به شمار می رود. قصر دروتنینگهلم در یکی از جزایر این شهر به نام جزیره لوون در کرانه دریاچه مالارن قرار گرفته است. به منظور بازدید و تماشای قصر دروتنینگهلم می توانید با یک سفر پنجاه دقیقه ای از مرکز شهر استکهلم با قایق به قلمروی قصر سلطنتی بروید. بخش اعظم این قصر در تمامی طول سال از ساعت 10 صبح تا 4:30 بعد از ظهر برای بازدید عموم باز است.

آدرس: Drottningholms slott، 178 93 Drottningholm، Sweden

مراکز خرید کشور سوئد

  • مرکز خرید گالریان | Gallerian Shopping Mall

آدرس: Gallerian Mall، Norrmalm، Stockholm، Sweden

  • خیابان Drottninggatan Street

آدرس: Drottninggatan 80، 111 36 Stockholm، Sweden.

  • مرکز خرید نوردیسکا | Nordiska Kompaniet

آدرس: Hamngatan 18، 111 47 Stockholm، Sweden

  • مرکز خرید Fish Church

آدرس: Feskekôrka، 411 20 Göteborg، Sweden

بایدها و نبایدها در کشور سوئد

  • به منظور کسب اطلاعات بیشتر درباره سفارت و اخد ویزای این کشور می توانید را در سایت خبرنگاران مطالعه نمایید.
  • هنگام مصرف نوشیدنی های الکلی دقت داشته باشید تا با مسئله ای برخورد نکنید. سوئدی ها در مقابل افراد مست عکس العمل نشان می دهند که ممکن است شما را ناراحت کند.
  • در سوئد فروشگاه ها زود تعطیل می شوند. اگر قصد خرید کردن دارید سعی کنید تا قبل از ساعت 5 بعد از ظهر به خرید خود خاتمه دهید.
  • برای صرفه جویی در هزینه های حمل و نقل، از باجه های مربوطه کارت تهیه کنید چون هم راحت تر است و هم ارزان. جا به جایی با تاکسی ها برایتان گران در می آید.
  • هنگام خرید کردن از فروشگاه های مواد غذایی، پاکت خریدتان را دور نندازید تا در خرید بعدی بتوانید از آن بهره ببرید. بیشتر فروشگاه های مواد غذایی بابت پاکت های پلاستیکی و کاغذی، به علت تشویق مردم برای نگه داری از آنها و استفاده مجدد و بازیافتشان، چند کرونی هزینه می گیرند.
  • برای اقامت هایی مناسب سعی کنید از سایت کوچ سرفینگ تماشا کنید. این سایت فرصتی عالی در اختیارتان می گذارد تا به جای رزرو هتل و هاستل ها، شب را به رایگان کنار مردم بومی هر شهر سپری کنید.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1297

به "راهنمای سفر به سوئد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سوئد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید