راهنمای سفر به اتریش

به گزارش آوای وحش، راهنمای مسافرتی اتریش

اتریش کشوری بسیار زیبا در قاره اروپا است که از طبیعت ناب، مراتع سبز، دره های عمیق، کوه های سر به فلک کشیده، معماری تاریخی در کنار زندگی مجذوب کننده شهری و مدرن بهره می برد و به همین علت هر سلیقه ای داشته باشید از سفر به اتریش لذت خواهید برد. در کشور موسیقی، قلعه ها و بناهای زیادی به سبک گوتیک وجود دارد و علاوه بر آنها، ساختمان های لوکس و وجود فستیوال های باشکوه به خصوص در زمینه موسیقی در کنار غذاهای لذیذ را باید در نظر گرفت. به همراه یکی دیگر از راهنماهای سفر خبرنگاران، سفری به این کشور دیدنی و ارزیابی هزینه های سفر به اتریش خواهیم داشت. در ادامه ما را همراهی کنید:

راهنمای سفر به اتریش

به اتریش بروید و از دوچرخه سواری در کوهستان های خارق العاده و پیاده روی در دل طبیعت منحصر بفرد آن لذت ببرید. شاید هم دوست داشته باشید تا سری به بناهای تاریخی آن بزنید یا از اسکی در قله های برفی لذت ببرید. در هر صورت اتریش منتظر شماست تا کشف شود!

دانستنی های ضروری از اتریش

اتریش با تهران، 2 و نیم ساعت اختلاف ساعت دارد و از آن عقب تر است.

زبان رسمی این کشور، آلمانی است اما به زبان های کروات و مجارستانی هم در آن صحبت می شود.

واحد پول این کشور، یورو است.

فرودگاه های بین المللی آن شامل فرودگاه گراتس- فرودگاه کلاگن فورت- فرودگاه اینسبروک- فرودگاه بین المللی وین- فرودگاه لینز و فرودگاه زالتسبورگ می شود.

آب و هوا و برترین زمان سفر به اتریش

آب و هوای اتریش، معتدل اقیانوسی است و معمولا تابستان های بسیار گرمی دارد بطوریکه در برخی از ماه ها مثل جولای و آگوست، تا 35 درجه هم می رسد و زمستان های بسیار سرد مخصوصا در منطقه ها کوهستانی دارد. در منطقه ها کوهستانی مثل آلپ، حتی در تابستان ها هم شب ها به شدت سرد هستند اما برترین زمان سفر به اتریش، کاملا بستگی به منطقه ای که می خواهید به آن سفر کنید دارد. مثلا اقامتگاه هایی که در کوهستان قرار دارند اصولا در دو فصل زمستان و تابستان برای ورزش های زمستانی و اسکی و یا طبیعت گردی باز هستند و بین این دوفصل تعطیلند. اما منطقه ها شهری در بیشتر مواقع پر از توریست است و تعداد توریست ها حتی در زمان فستیوال ها بیشتر هم می شود.

هزینه اقامت

در صورت اقامت در هاستل باید شبی 25 یورو بپردازید و اگر اتاق تک تخته بخواهید، این قیمت بین 60 تا 90 یورو می شود. هتل های بزرگ در شهرهای بزرگ هم از شبی 200 یورو آغاز می شوند.

هزینه غذا

صرف غذا در یک رستوران معمولی حدود 30 یورو و صرف یک وعده غذایی کامل در یک رستوران شیک حدود 70 یورو هزینه بر می دارد.

هزینه حمل و نقل

اگر در وین باشید، می توانید از سیستم حمل ونقل کامل آن مثل تراموا، مترو، اتوبوس و قطار بهره ببرید. در صورت رفت و آمد با این وسایل، Vienna Card خیلی به کارتان می آید و با یکبار خرید آن می توانید بین 2 تا 3 روز بدون محدودیت جابه جا شوید. البته برای جابه جایی می توانید از کالسکه هم بهره ببرید که یک شیوه جالب دیگر برای حمل و نقل در این شهر است.

جاذبه های توریستی اتریش

قصر هافبرگ (Hofburg): تا چند قرن، پادشاهان و خانواده سلطنتی هافبرگ در این قلعه زندگی می نموده اند و حالا هم محل اقامت رییس جمهور است. معماری گوتیک این قصر و باغ های اطراف آن واقعا تماشایی است.

کوه Kitzbüheler Horn: این کوه هزار و نهصد و نود و هشت متری در منطقه تیرول اتریش قرار گرفته و بسیار دیدنی است. به این قله می توانید به وسیله تله کابین دسترسی داشته باشید یا با پای پیاده به قله برسید و از چشم انداز خارق العاده آن لذت ببرید.

قلعه Hochosterwitz: قلعه ای قرون وسطایی که تاریخ پر فراز و نشیبی در پس خود دارد و بر فراز تپه ای ساخته شده که از فاصله 30 متری معلوم است!

هال اشتات (Hallstatt): مطمئنا هال اشتات یکی از زیباترین شهرهای کوچک تمام جهانست که جدا از طبیعت بی مانندش، منطقه ای دارد که در لیست اثار میراث فرهنگی یونسکو ثبت شده است.

کاخ شون برون (Schonbrunn): از مشهورترین جاذبه های توریستی وین، کاخ شرون برون است که تاریخ ساخت آن به چندین قرن قبل بر می شود و دارای 1441 اتاق است. از باغ های زیبا تا قدیمی ترین باغ وحش جهان را فقط در این کاخ ببینید.

سنت آنتون آلبرگ St Anton am Arlberg)): منطقه اسکی مشهوری در اتریش که در ناحیه تیرول قرار گرفته و امکانات بسیار مجهزی برای این ورزش دارد. این منطقه جایی عالی برای تفریحات زمستانی، طبیعت گردی، کوهنوردی است.

خانه اپرای وین (Vienna opera house): معمای نفس گیر آن هر چشمی را خیره می نماید. این خانه اپرا، یکی از مشهرترین خانه های اپرا در طول تاریخ است.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1305

به "راهنمای سفر به اتریش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به اتریش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید