معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهایی که در کوش آداسی ترکیه باید امتحان کنید

به گزارش آوای وحش، معرفی اجمالی شهر کوش آداسی

یکی از شهرهای گردشگر پذیر و زیبای کشور ترکیه شهر کوش آداسی است. این شهر در استان آیدین قرار گرفته و 71 کیلومتری مرکز این استان و 90 کیلومتری شهر ازمیر واقع شده است. به دلیل هم جواری با دریای اژه، این شهر اقلیمی معتدل دارد.

معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهایی که در کوش آداسی ترکیه باید امتحان کنید

تابستان های این شهر از اواخر اردیبهشت شروع شده و تا ابتدای ماه آبان ادامه دارد. اصولا دمای هوای کوش آداسی در زمستان پایین نخواهد آمد و حضور در این فصل از سال می تواند برای اغلب دنیاگرد ها، خوشایند به نظر آید. چنانچه به گرمای هوا حساس هستید از سفر به این کشور خصوصا در ماه جولای پرهیر کنید؛ زیرا دمای هوا در این مدت به 53 درجه سانتی گراد خواهد رسید.

جاذبه های تاریخی در کوش آداسی

در این شهر آثار باستانی زیادی هم چون پرینه، یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا، نیز وجود دارد که می توانید از آن دیدن کنید و یا در سواحل زیبای کوش آداسی به گشت و گذار بپردازید و از قدم زدن بر روی شن های نرم و داغ لذت ببرید.

البته اینها تمام آن چیزی نیست که شما می توانید در کوشی آداسی تجربه کنید. اقامت در هتل های لوکس و شیک این شهر نیز از دیگر جذابیت هایی است که این شهر برای شما فراهم نموده است.

چنانچه غواصی را به صورت حرفه ای بلد هستید، کوش آداسی جذابیت را برایتان به روش دیگری معنا می نماید. شنا کردن در آب های زلال و آبی دریایی که این شهر در کنار آن قرار گرفته است و تماشای بی واسطه حیواناتی که در این منطقه قرار دارند، خود می تواند یکی از جذاب ترین و هیجان انگیز ترین بخش های سفر شما به حساب آید. در سواحل این شهر مربیان غواصی آمده اند تا در ایجاد خاطره ای به یادماندنی به شما یاری نمایند.

برای تجربه تعطیلات به یاد ماندنی و متفاوت، با خرید آنلاین تور کوش آداسی خبرنگاران در هر کجا و هر ساعت از شبانه روز سفر خود را به این مقصد دیدنی در کشور ترکیه برنامه ریزی کنید.

چطور به کوش آداسی سفر کنیم

کوش آداسی به جزایر اطراف از جمله پاموکاله و پرگاموم نیز دسترسی خوبی دارد. برای سفر به این شهر باید بلیط خود را به مقصد فرودگاه ازمیر که در فاصله 90 کیلومتری کوش آداسی قرار گرفته است خریداری کنید. پس از رسیدن به فرودگاه ازمیر می توانید به وسیله تاکسی، اتوبوس و مینی بوس خودتان را به کوش آداسی برسانید.

شهر کوش آداسی با آب و هوایی دل چسب و دیدنی های تاریخی متعدد همیشه مورد علاقه گردشگران از سرتاسر دنیا بوده است. از جمله دیدنی های این شهر می توان به پرین (Perine)، آدالند (Adaland)، دیدیما (Didyma)، دیلک (Dilek)، روستای کیزارلی (kizarli village) و گورجین آداسی (Guverjin Adasi) اشاره نمود.

برای خرید بلیط هواپیما ازمیر خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید و سفر خود را آنلاین برنامه ریزی کنید.

بهترین غذاهای کوش آداسی

سفر رفتن بدون امتحان غذاهای بومی منطقه ای که به آن رفته اید، هیچ لطفی ندارد و حتی بعضی اعتقاد دارند که اگر غذاهای محلی و بومی یک منطقه را امتحان ننمایند اصلا به مسافرت نرفته اند. معمولا این دسته، می دانند بهترین غذاهای هر منطقه یا کشور چیست و به خوبی اطلاع دارند کدام رستوران چه غذایی را به خوبی سرو نموده و در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. اگر شما نیز عاشق طعم و مزه های مخصوص هر کشور یا شهر هستید بهتر است با این افراد به سفر بروید.

یکی از کشورهایی که با ایران مرزهای مشترک دارد، کشور ترکیه است. این کشور نیز مانند ایران قدمت و تاریخچه زیادی داشته و مناظر و جذابیت های دیدنی و آثار باستانی زیادی در آن مشاهده می گردد. به همین علت نه تنها از ایران بلکه از کل دنیا هر ساله عده زیادی به این کشور سفر می نمایند تا از تمام شهرهای آن دیدن نمایند.

یکی از شهرهای کشور ترکیه که افراد زیادی علاقه دارند از آن دیدن نمایند، شهر کوش آداسی است. این شهر با داشتن سواحل بسیار زیبا و آرام محلی مناسب برای کسانی است که دوست دارند از همهمه و ازدحام شهر محل سکونت خود فرار نموده و چند روزی را در آرامش زندگی نمایند و خستگی کار و مشغله شان را از تن به دور نمایند. در فصل های تابستان و بهار عده زیادی به کوش آداسی سفر می نمایند تا از قدم زدن در سواحلی که در کنار یک دریای آبی و زیبا آرام گرفته اند دیدن نمایند.

برای تجربه یک تعطیلات به یاد ماندنی در ترکیه، با خرید آنلاین تور ترکیه خبرنگاران هزینه های سفر خود را به میزان زیادی کاهش دهید و از گذراندن تعطیلات خود در این کشور لذت ببرید.

خوراک های مخصوص کوشی آداسی

میل کردن غذاهایی مخصوص کوش آداسی برای عده ای که عاشق خوردن خوراکی های جدید هستند، نیز نوعی تفریح به حساب می آید. در این شهر شما می توانید انواع و اقسام خوراک های خوشمزه و باب طبع خود را پیدا نموده و آن را میل کنید. ما در ادامه بعضی از غذاهای مخصوص این شهر را به شما معرفی خواهیم کرد تا دفعه بعدی که به کوش آداسی سفر کردید بدانید چه خوراک هایی در آن طبخ می گردد.

1-کومرو

کومرو یکی از ساندویچ های مخصوص کوشی آداسی است که دلیل شهرت آن نیز نان مخصوص این فست فود است. نانی که در این ساندویچ استفاده می گردد گرد و پر از کنجد است و معمولا با گوجه، سوسیس، خیارشور و بقیه مواد لازم برای درست کردن یک ساندویچ خوشمزه پر شده و در اختیار مسافرین قرار داده می گردد.

برای مشاهده لیست کامل هتل ها و رزرو آنلاین ارزان ترین هتل ترکیه خبرنگاران، سفر خود را با کمترین هزینه تنها با چند کلیک برنامه ریزی کنید و تعطیلات خود را در کشور ترکیه رویایی کنید.

2-بادمجان شکم پر

یکی از غذاهایی که برای ایرانی ها نیز طعم آن بسیار لذت بخش و دوست داشتنی است، بادمجان شکم پر یا کانیاریک است. این غذا با گوشت چرخ نموده، بادمجان، گوجه، فلفل، پیاز و ادویه طبخ شده و از آنجایی که ایرانی ها نیز این غذا را در کشور خود آماده می نمایند، امتحان کردن آن در کوشی آداسی می تواند برایشان بسیار جذاب و دلنشین باشد.

3-سیمیت

در کوش آداسی انواع و اقسام نان ها پخت می گردد که یکی از معروف ترین آنها، سیمیت است. ترک ها این نان را برای وعده صبحانه خود میل نموده و خوردن آن در کنار چای گرم می تواند یک اتفاق بی نظیر و به یادماندنی در سفر باشد. نان سیمیت از کنجد پوشانده شده و بسیار ترد است و در اغلب کافه های موجود در این شهر می توانید این نان را میل کنید.

4-لاماجون

از دیگر غذاهای خوشمزه ای که تنها می توانید طعم آن را در کوش آداسی تجربه کنید، لاماجون یا لاه ماجون است. این غذا ترکیبی از نان و گوشت بوده و همراه با سبزی، کاهو و یا بادمجان کبابی میل می گردد. به این غذا پیتزای ترکیه ای هم می گویند، اما لاماجون به دلیل استفاده از مواد غذایی با کالری کمتر، نسبت به پیتزا سبک تر است و طعم و مزه خوبی نیز با اضافه کردن ادویه های مختلف پیدا می نماید.

5-غذاهای دریایی

همان طور که در قسمت معرفی شهر کوش آداسی به آن اشاره نمودیم، این شهر در کنار دریا واقع شده و به همین دلیل انواع و اقسام غذاهای دریایی را می توانید در این شهر میل کنید. از جمله این غذاها می توان به فیله ماهی کباب اشاره نمود که معمولا همراه با سبریجات موجود در این منطقه سرخ شده و در اختیار دنیاگرد ها و مسافرین قرار داده می گردد.

6-دونر کباب

از دیگر غذاهای معروف و مشهور در ترکیه می توان به دونر کباب اشاره نمود. این غذا در کوش آداسی نیز طبخ شده و مزه و طعم بسیار خوبی که دارد تا مدت ها زیر زبان شما باقی خواهد ماند. هر چند که در اغلب شهرهای ایران نیز این غذا در اختیار قرار داده می گردد، اما خوردن دونر کباب در خاستگاه آن لطف دیگری دارد که به شما توصیه می کنیم حتما برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.

7-صدف شکم پر

از دیگر غذاها و خوراک های محبوب در کوش آداسی، صدف شکم پر است. این غذا در اغلب رستوران های این شهر وجود دارد و به عنوان یک غذای محلی این ناحیه مطرح است. بعضی با دیدن ظاهر این خوراک ممکن است تمایل چندانی به خوردن و امتحان کردن آن نداشته باشند، اما بهتر است زود قضاوت ننموده و حداقل یک بار این صدف ها را امتحان کنید، شاید نظرتان عوض شده و شما نیز به یکی از هواداران پر و پا قرص این غذا تبدیل شدید.

8-پلوی ترکیه ای

از دیگر غذاهایی که ایرانی ها به آن علاقه زیادی دارند، پلو است. در ترکیه نیز غذایی به نام پلوی ترکیه ای طبخ شده و شما نیز می توانید در سفر خود به این شهر کوش آداسی، مزه و طعم کم نظیر آن را امتحان کنید. این پلو با یاری گوشت و برنج درست شده و با طعم دلپذیری که دارد توانسته نظر مساعد بسیاری از مسافران و دنیاگرد ها را به خود جلب کند.

9-سوپ عدس

اگر به دنبال خوردن یک غذای سبک هستید، به شما توصیه می کنیم حتما سوپ عدس را که با عدس قرمز تهیه می گردد امتحان کنید. این غذا نیز به مانند بقیه خوراک هایی که در کوش آداسی طبخ می گردد مزه و طعم خوبی دارد و معمولا به همراه نان و لیمو مصرف می گردد. خوردن این سوپ گرم و خوشمزه مخصوصا در فصل زمستان رنگ و بویی متفاوت به سفر شما می بخشد.

برای تجربه یک سفر بی نظیر به ترکیه، با خرید آنلاین بلیط هواپیمای خبرنگاران سفر خود را با بهترین قیمت به این کشور برنامه ریزی کنید و تنها با چند کلیک سفر به ترکیه را شروع کنید.

ازمیراستانبولترکیهشکم گردیکوش آداسی

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 788

به "معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهایی که در کوش آداسی ترکیه باید امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 9 تا از خوشمزه ترین غذاهایی که در کوش آداسی ترکیه باید امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید