روزشمار قتل سیاهان ، 9 جنایت جنجالی پلیس آمریکا از 2014 تا امروز

به گزارش آوای وحش، مرگ دردناک جورج فلوید زیر فشار زانوی افسر پلیس مینیاپلیس نخستین نمونه از کشتار هدفمند سیاهان در آمریکا نبود اما شاید در سایه آشوب ها و اعتراض های اخیر بتوان به پایان یافتن آن در آینده دور امیدوار بود.

روزشمار قتل سیاهان ، 9 جنایت جنجالی پلیس آمریکا از 2014 تا امروز

به گزارش خبرنگاران از بی بی سی، موج تازه قتل سیاهپوستان آمریکا در دست پلیس از تابستان 2014 آغاز شد و روزهای سرانجامی ماه می 2020 به جورج فلوید رسید. آنچه پیش رو دارید، مهم ترین پرونده های قتل سیاهان است که نیروهای پلیس در آن متهم اصلی بوده اند.

17 ژوییه 2014 - اریک گارنر: وقتی پلیس نیویورک جوان سیاهپوست را به اتهام فروختن غیرقانونی سیگار بازداشت کرد و روی زمین خواباند، گارنر 11 بار عبارت نمی توانم نفس بکشم را بر زبان آورد. یک رهگذر از این صحنه فیلم گرفت و انتشار آن به ناآرامی ها در سراسر آمریکا دامن زد. هر چند پلیس درگیر در ماجرا فقط اخراج شد و از تعقیب قضایی در امان ماند. این حادثه یک سال پس از راه افتادن جنبش Black Lives Matter به دلیل تبرئه متهم اصلی قتل ترایون مارتین در فلوریدا رخ داد.

9 اوت 2014 - مایکل براون: جوان سیاهپوست 18 ساله با شلیک پلیسی در فرگوسن، میسوری به قتل رسید که خبردار شده بود او یک پاکت سیگار دزدیده است. وزارت دادگستری آمریکا بعدها موارد غیرقانونی بازداشت براون را گفت و این قتل به شورش های محدود در فرگوسن انجامید.

22 نوامبر 2014 - تمیر رایس: وقتی یک شهروند اهل کلیولند در اوهایو به پلیس گزارش داد یک نوجوان احتمالا یک اسلحه قلابی را سمت رهگذران گرفته، پلیس وارد عمل شد و پسرک 12 ساله را با شلیک گلوله کشت. پلیس مدعی شد رایس به اخطار زمین انداختن اسلحه توجه نکرده است. هر چند گزارش ها نشان داد اسلحه اسباب بازی بوده اما سه سال طول کشید تا مامور متهم آن هم به جرم دادن اطلاعات نادرست در فرم استخدام از پلیس اخراج شود. خبری هم از تعقیب قضایی نبود.

چهارم آوریل 2015 - والتر اسکات: اسکات به دلیل خراب بودن نور خودروی خود با پلیس کارولینای جنوبی جر و بحث و پس از اندکی گریخته بود. یک پلیس سفیدپوست پنج بار از پشت سر به او شلیک کرده و مرد سیاهپوست را به قتل رسانده بود. پلیس خاطی اخراج و پس از محاکمه به 20 سال زندان محکوم شد.

5 ژوئیه 2016 - آلتن استرلینگ: اتهام اصلی استرلینگ شلوغ کاری بیرون یک فروشگاه بود و سزای او، کشته شدن با گلوله پلیس. انتشار ویدئوی صحنه به قتل رسیدن استرلینگ به ناآرامی ها در لوییزیانا دامن زد و دو مامور درگیر در ماجرا از اتهام قتل تبرئه شدند. یکی به کار برگشت و دیگری تعلیق شد.

6 ژوئیه 2016 - فیلاندو کاستیل: این شهروند سیاهپوست همراه نامزدش در مینه سوتا بود که به دستور پلیس توقف کرد. او در تلاش برای بیرون آوردن گواهینامه رانندگی گلوله خورد و کشته شد. گرچه نامزد فیلاندو تمام جریان را زنده در فیس بوک به اشتراک گذاشته بود، مامور پلیس از اتهام قبل تبرئه شد.

18 مارس 2018 - استفن کلارک: ماموری که برای بررسی که ماجرای ورود به عنف به منطقه ای در ساکرامنتو رسیده بود، هفت بار به کلارک شلیک کرد و او را به قتل رساند. در صحنه فقط یک گوشی همراه پیدا شد و دادستان آن محدود کالیفرنیا مامور پلیس را از اتهام قتل تبرئه کرد. پلیس مدعی شده بود به گمان مسلح بودن کلارک به او شلیک کرده است. انتشار ویدئوی حادثه خشم مردم را برانگیخت.

13 مارس 2020 - برنا تایلر: وقتی ماموران پلیس به آپارتمان تکنیسین 26 ساله بخش اورژانس در لویی ویل کنتاکی رسیدند، با شلیک هشت گلوله به زندگی او سرانجام دادند. آنها برای یافتن مواد مخدر وارد آپارتمان تایلر شده بودند اما بعد فهمیدند نشانی را اشتباه آمده اند. پلیس لویی ویل مدعی شد در این ماجرا ابتدا یکی از ماموران با شلیک گلوله زخمی شده و بعد سوی قربانی آتش گشوده است.

25 می 2020 - جورج فلوید: چهار افسر پلیس مینیاپلیس با زور شهروند 46 ساله سیاهپوست را بازداشت کردند و روی زمین خواباندند. یکی از آنها زانوی خود را بر گردن فلوید گذاشت و به التماس های او که نمی توانست نفس بکشد گوش نکرد. هر چهار پلیس خیلی زود اخراج شدند اما هر روز بر دامنه اعتراض ها و آشوب ها افزوده شد و سخنان دانلد ترامپ هم بنزینی بود بر آتش خشم معترضان در سراسر آمریکا.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 366

به "روزشمار قتل سیاهان ، 9 جنایت جنجالی پلیس آمریکا از 2014 تا امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزشمار قتل سیاهان ، 9 جنایت جنجالی پلیس آمریکا از 2014 تا امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید