روسیه کارمند سفارت اوکراین را عنصر نامطلوب خواند

به گزارش آوای وحش، روسیه یکی از کارمندان سفارت اوکراین را عنصر نامطلوب خوانده و به وی برای خروج از کشور ضرب الاجل داد.

روسیه کارمند سفارت اوکراین را عنصر نامطلوب خواند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روسیه یکی از اعضای سفارت اوکراین را عنصر نامطلوب خواند و از او خواست تا خاک کشورش را ترک کند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه روسیه به اوکراین در مورد این تصمیم اطلاع داده است و از این دیپلمات اوکراینی خواسته شده تا خاک روسیه را تا پیش از اول ماه مه ترک کند.

در بیانیه ای که در پایگاه رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شده، اعلام شده این اقدام، در پاسخ به تصمیمی مشابه صورت پذیرفته که از سوی کی یف در 19 آوریل گرفته شده بود.

در این بیانیه آمده است: از او (این دیپلمات) خواسته شده تا خاک روسیه را تا خاتمه سی ام آوریل ترک کند. یادداشت مربوطه هم به سفارت اوکراین در مسکو ارسال شده است.

در ادامه بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: به کی یف هشدار داده شده در صورتی که اقدامات خصمانه علیه کارمندان هیئت های دیپلماتیک و کنسولی روسیه در اوکراین ادامه یابد، مسکو گام های بعدی را در این زمینه برخواهد داشت.

لازم به ذکر است پیشتر اوکراین یک دیپلمات روس را در تاریخ 19 آوریل، عنصر نامطلوب معرفی نموده بود. این اقدام اوکراین در پی آن اجرا شده بود که روسیه به کنسولگری اوکراین در سن پترزبورگ گفته بود تا خاک روسیه را ترک کند. بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این دیپلمات که از وی خواسته شده تا خاک روسیه را ترک کند، کوشش داشته تا اطلاعات طبقه بندی شده را از سازمان های اجرای قانون روسیه بدست آورد.

این در حالی است که در روزهای اخیر با بالا گرفتن تنش ها میان اوکراین و روسیه، مسکو اقدام به استقرار ده ها هزار نظامی خود در شرق این کشور کرد. روسیه این اقدام را واکنشی به تهدیدات سازمان ناتو و دولت اوکراین علیه منطقه ها روس نشین دونباس در شرق اوکراین گفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1088

به "روسیه کارمند سفارت اوکراین را عنصر نامطلوب خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه کارمند سفارت اوکراین را عنصر نامطلوب خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید