1224 فوتی کرونا در روسیه طی یک روز

به گزارش آوای وحش، شمار جان باختگان روسیه در اثر کرونا طی 24 ساعت گذشته یکهزار و 224 نفر اعلام شد و مسئولان روسیه برای مقابله با این شرایط بحرانی، تشویق و تبلیغ واکسیناسیون را در پیش گرفته اند.

1224 فوتی کرونا در روسیه طی یک روز

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ستاد مقابله با کرونا روز یکشنبه در گزارش خود بیان نمود: در شبانه روز اخیر یکهزارو 224 نفر بر اثر کرونا جان باخته اند و با احتساب این آمار تعداد قربانیان کرونا در روسیه به 272 هزار و 755 نفر رسید.

مسکو در آمار مرگ و میر بین شهرهای روسیه در مکان نخست قرار گرفته است و در مرکز روسیه در شبانه روز اخیر 95 نفر بر اثر کرونا جان سپردند و در پی آن سن پترزبورگ و استان مسکو به ترتیب با مرگ 68 و 61 نفر در مکان های بعدی قرار گرفتند.

بر اساس اطلاعات ستاد مقابله با کرونا در روسیه، در شبانه روز اخیر 30 هزار و 646 نفر مبتلا به کرونا یا آلوده به ویروس آن در منطقه ها مختلف روسیه شناسایی شدند و مجموع شمار افرادی که از ابتدای همه گیری کرونا در این کشور به کرونا مبتلا شدند به 9 میلیون و 570 هزار نفر رسید.

در بین شهرهای روسیه، در شبانه روز اخیر مسکو با 4138 نفر مبتلا به کرونا، بالاترین آمار ابتلا را داشت.

مسئولان روسیه در این شرایط برای مقابله با کرونا و کاهش آمار بالای آن تشویق به واکسن را در پیش گرفته اند و از رسانه های این کشور بویژه شبکه های تلویزیونی سراسری برای ترغیب مردم به واکسن زدن کمک می گیرند.

در راستای همین تلاش ها با ابتکار شماری از پزشکان، امروز گروهی از مخالفان واکسیناسیون به بیمارستان ویژه کرونا در منطقه فیلاتوف مسکو دعوت شده و از بخش بستری بیماران بازدید کردند.

الکساندر گینزبورگ رئیس موسسه ویروس شناسی گاملیا وابسته به وزارت بهداشت روسیه (سازنده واکسن اسپوتنیک وی) هم خواستار لغو دانشنامه و مجوز کار پزشکان مخالف واکسیناسیون کرونا شده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه که پیشتر واکسن اسپوتنیک وی و اسپوتنیک لایت به خود زده بود هفته گذشته بصورت داوطلبانه در آزمایش واکسن اسپری بینی که ساخت موسسه گاملیا است، شرکت کرد.

براساس اطلاعات سایت اینترنتی رسمی واکسیناسیون کرونا از جمعیت 146 میلیون نفری روسیه، حدود 56 میلیون و 509 هزار نفر دو دُز واکسن کرونا را زده و حدود 66 میلیون و 201 هزار نفر هم یک دُز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

روسیه اولین کشوری بود که واکسن موسوم به اسپوتنیک وی را علیه ویروس کرونا ثبت کرد و همین کشور هم برای نخستین بار در جهان واکسیناسیون شهروندان خود را با همین واکسن آغاز کرد، اما آمار رسمی نشان می دهد که در مقایسه با بسکمک از کشورها، اندازه تزریق واکسیناسیون کرونا در روسیه پایین است و با پیش بینی های قبلی مقام های این کشور مطابقت نمی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1285

به "1224 فوتی کرونا در روسیه طی یک روز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "1224 فوتی کرونا در روسیه طی یک روز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید