روحانی: شبانه روز برای کاهش مسائل مردم در تلاشیم ، تجارت دولت منهای نفت اداره می گردد؛ این بی سابقه است

به گزارش آوای وحش، رییس جمهور گفت: در این شرایط سخت، روزی نبود که در کشور دچار خاموشی یا قطعی آب و گاز شویم و یا بنزین و گازوییل نباشد. در بخش راه، جاده و حمل و نقل نیز همه کوشش کردند. اینکه شما می بینید که از بندر تا انبار و از انبار تا فروشگاه همه چیز سر جای خودش حرکت می نماید به دلیل کوشش همگانی است.

روحانی: شبانه روز برای کاهش مسائل مردم در تلاشیم ، تجارت دولت منهای نفت اداره می گردد؛ این بی سابقه است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در جلسه هیات دولت گفت: این درس زندگی اباعبدالله (ع) است که به ما می گوید خودتان را برای روز های سختی و امتحان آماده کنید. زندگی دارای فراز و نشیب هست و هر ملت و امتی روز های سختی پیش رو دارد و در آن روز های سخت است که جوهره انسان ها تعیین می گردد.

باید اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم

وی اضافه نمود: ما سال جاری در محرم مثل همه سال ها عشقمان را به خاندان رسالت و ابی عبدالله الحسین باید نشان دهیم و مثل قرن ها که ملت ایران همواره پرچم دار عزاداری ابی عبدالله الحسین بوده سال جاری هم همین طور خواهد بود. البته ممکن است شکل عزاداری مقداری تغییر کند و ما باید اجتماعات را در حد مجاز انجام دهیم و همه ما باید دستورالعمل های بهداشتی را مراعات کنیم.

احترام به شریعت و دین و مناسک است

رئیس جمهور ادامه داد: یکی از راه های عزاداری برای ما این است که در این راه و جهت به اهداف امام حسین برسیم و اهداف امام حسین همان احترام به شریعت و دین و مناسک است و یکی از اصول دینی ما هم حفظ جان خودمان و همنوعان مان و جامعه و مردم است.

روحانی با بیان اینکه انشالله همه دستورالعمل های بهداشتی را مراعات می نمایند گفت: محرم پر شوری خواهیم داشت و فضای مجازی و صدا و سیما و مطبوعات و رسانه ها و همه سایت ها هر کس به هر نوع که می تواند باید این پرچم عزا را به اهتزاز در بیاورد.

وی اضافه نمود: این پرچم عزاداری امام حسین را در زندگیمان و دل هایمان و جامعه و خانه هایمان را به اهتزاز در بیاوریم و باید فضا از روز آدینه که اولین روز ماه محرم است فضای حسینی گردد و هرکس به جامعه نگاه می نماید عشق ابی عبدالله را مشاهده کند. سال جاری هم انشاءالله با رعایت همه اصول بهداشتی عزاداری اباعبدالله الحسین را انجام خواهیم داد و ناظرین هم نظارت خواهند کرد. همه مسئولین مساجد و تکایا و حسینیه ها هم به وظیفه خودشان که به آن ها ابلاغ شده انشاالله عمل خواهند کرد.

روحانی با بیان اینکه سال جاری محرم ما با هفته دولت توام می گردد اظهار داشت: هفته دولت هفته بسیار درس آموزی برای ما هست. کاری که دشمنان ما با ما انجام دادند و در هفتم تیر بزرگترین شخصیت های ما را شهید کردند و فکر کردند کل نظام تمام شده و گفتند مجلس و دولت و قوه قضاییه تعطیل است، ولی مردم ما و مسئولین و راهنمایی های آن روز امام راحل نگذاشتند یک روز هم مجلس تعطیل گردد.

رئیس جمهور اضافه نمود: بعد از هفتم تیر وقتی مجلس تشکیل دادیم، چون چند نفر از عدد کم بود از بیمارستان نمایندگان با برانکارد به مجلس آمدند تا مجلس رسمیت پیدا کند. آن روز نشان داده شد که این نظام قابل شکست نیست و من در مجلس واقعا احساس می کردم که هیچ قدرتی نمی تواند ما را شکست دهد.

وی با بیان اینکه هفت تیر طراحی استکبار جهانی علیه ما بود، هرچند مزدوران آن ها عمل نماینده این اقدام بودند، گفت: با این حال هفتم تیر نتوانستند نظام را زمین بزنند آمدند و در یک فاصله بسیار کوتاهی حدود دو ماه بعد از هشتم شهریور یک توطئه دیگری مشابه هفتم تیر طراحی کردند و مقامات عالی دولتی رئیس جمهور و نخست وزیر و مقامات امنیتی همه را به شهادت رساندند و صدای انفجاری که از همین ساختمانی که ما اکنون در آن هستیم بلند شد و ما در همین مجلس شورای اسلامی بودیم و همه فکر می کردند این ضربه دیگر ضربه نهایی است و ما را از پا در می آورد، ولی هرجا دچار مشکل شدیم مردم به صحنه آمدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دیدید که مردم برای هفتم تیر با آن شعار ایران پر از بهشتیه به خیابان ها چه کردند گفت: همچنین در هشتم شهریور دیدید که مردم در خیابان ها چه کردند و حضور مردم استکبار را لرزاند و حضور امام قدرت آن ها را درهم شکاند. پرچمداران و سرداران بزرگ این نظام را به شهادت می رسانند و به خون می غلتند مردم با روحیه قوی تر و با نفسی بلندتر به صحنه می آیند و نمی ترسند.

روحانی با تاکید بر این که ما امروز هفته دولت مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش داریم گفت: چیزی شبیه همان سال های شصت و توطئه های بزرگی که علیه ما طراحی کردند امروز هم استکبار جهانی همان توطئه را علیه ما طراحی نموده است. یک وقت می خواست با کشتن مسئولین ما نظام را به زمین بزند، یک روز خواست ما را با جنگ به زمین بزند و امروز هم با جنگ اقتصادی.

سال 60 را به شکلی در سال های 97 و 98 و 99 برگردانده اند

وی با بیان اینکه دشمن امروز با جنگ اقتصادی وارد شده تا ما را بشکند و به زانو در بیاورد، شرح داد: ما در هفته دولت ضمن تجلیل از روح بلند شهید رجایی و باهنر و همه عزیزان و شهدای دولت در طول این مدت و یاد و نام همه عزیزان، به مردم قول میدهیم که با همه توان در صحنه ایم. می دانیم که سال 60 را به شکلی در سال های 97 و 98 و 99 برگردانده اند. آن هایی که کامل برایشان ملموس نیست با زبان دیگری حرف میزنم، ولی اکثریت قاطع جامعه ما برایشان ملموس است، اما نمی دانند که دشمن سال 60 را دو مرتبه به نحو دیگری تکرار می نماید.

دولت یک روز را هم برای خود روز تعطیلی و استراحت قرار نداده است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما قدرت و توان و ایستادگی مان و تاب آوری مان را از دست نخواهیم داد، گفت: مردم باید بدانند که دولت با همه توان در خدمت آن ها است و حالا اگر یک جایی موفقیتش کامل است به خاطر حضور و یاری مردم هست و ممکن است در یک جایی هم موفقیت مان کمتر باشد، ولی مردم بدانند دولت یک روز را هم برای خود روز تعطیلی و استراحت قرار نداده است. تمام روز ها در صحنه بوده مخصوصا سال جاری با این سختی ها و مسائلی که داریم ما یک روز و یک ساعت تعطیل هم نخواهیم داشت.

وی ضمن بیان اینکه در صحنه هستیم و در برابر دشمن سر فرود نمی آوریم، گفت: دشمن می خواست یا ما را تسلیم کند که به این هدف نخواهد رسید و یا می خواست جامعه ما را به هم بریزد و بحران درست کند که به این هم نخواهد رسید یا می خواست کاری بکند که مردم بگویند ما فرش قرمز برای آن ها پهن می کنیم تا وارد کشور شوند. در سال 97 می گفتند که در 22 بهمن ملت برای ما فرش قرمز پهن می نمایند و ما وارد ایران می شویم، ولی دیدند که کسی از شما که عمری از 28 مرداد 32 تا امروز جنایت نموده اید استقبال نمی نماید.

چرا آمریکا در سال 1332 کودتا کرد و یک جبار را بر سر مردم مسلط کرد؟

روحانی خطاب به آمریکا اضافه نمود: چرا در سال 1332 کودتا نموده و دولت قانونی را سرنگون کردید؟ یک جبار را بر سر مردم مسلط کردید؟ شما بر علیه ملت کوشش کردید و بر علیه دموکراسی و دولت قانونی کار کردید و طاغوت و دیکتاتور را بر مردم مسلط کردید و همین راه غلط را ادامه می دهید. مرتب باختید و باز دوباره بلند شدید و همان راه غلط را ادامه دادید.

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکایی ها امروز در 24 مرداد هم نتوانستند حتی یک پیروزی ظاهری به دست بیاورند، گفت: آمدند و در شورای امنیت دیدند که وضع چگونه بود. این همه خودشان را مهیا کردند و افراد را فرستادند و کاسه گدایی را در دست گرفتند و تلفن زدند و حتی در روز رای گیری مداوم در حال فشار به کشور ها بودند. من اینجا از 11 کشوری که به آمریکا رای ندادند تشکر می کنم و از دو کشور دوستی که در برابر آمریکا با قاطعیت رای منفی دادند.

روحانی با بیان اینکه آمریکا تنها ماند، گفت: ملت ما باید این عظمت را مشاهده کند و این عظمت مال ملت است. دولت هم نماینده و خادم مردم است. کِی بوده در تاریخ سازمان ملل که در سال 97 خودت را در شورای امنیت بنشیند و سران همه 15 کشور را بر علیه برجام دعوت کند و تمام 14 کشور علیه او حرف بزنند؟ آمریکا در سال 97 مفتضحانه باخت و این به خاطر تدبیر نظام و دولت بود. اگر روزی که در اردیبهشت ماه گفت من از برجام خارج شدم ما در روز بعد می گفتیم ما هم از برجام خارج شدیم آمریکا دیگر هزینه ای نداشت و تمام قطعنامه های سازمان ملل و شورای امنیت علیه ما برمی گشت و او بی هزینه به ما خیانت نموده بود.

وی با بیان اینکه ما این هزینه را به آمریکا تحمیل کردیم و ایستادیم و با تدبیر عمل کردیم، گفت: آن وقت در مهر ماه همان سال که شورای امنیت تشکیل شد همه علیه او صحبت کردند و آنجا روشن شد که راهشان غلط است و راه ما درست است. سال جاری هم که شورای امنیت تشکیل شد و خواست در خصوص تحریم تسلیحاتی هم تصمیم بگیرد هم با وجود آنکه تحریم تسلیحاتی به گونه ای است که می توانند بعضی کشور ها را به غلط و دروغ تحریک نمایند، اما در عین حال همه رو به رویش ایستادند و فقط یک جزیره کوچک در کنار ترامپ ایستاد.

روحانی با بیان اینکه دو شکست تاریخی سال 97 و 99 را همه جهان به چشم دید گفت: حالا دو مرتبه آمدند و طبل دیگری را به صدا درآوردن و من این یکی دو روز دیدم که این رسانه های بیگانه فارسی زبان چقدر مزدور و خائن هستند. خوشحالند و لبخند می زنند و روزی که برای ملت مسئله ای پیش می آید و آن روزی که ملت پیروز می گردد همه زانوی غم در بغل می گیرند و تا 22 بهمن و آن تظاهرات بزرگ می گردد زانوی غم در بغل می گیرند. روز عاشورا می گردد و مردم هم حسینی می شوند زانوی غم در بغل می گیرند و تا آمریکا شکست می خورد زاوی غم در بغل می گیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه حالا هم می گویند که آمریکا می خواهد از ساز و کار 2231 استفاده کند، گفت: نیست که استفاده کند و عقل چیز شریفی است. در 2231 همه جا می گوید طرف های برجام یا یکی از طرف های برجام؛ در حالی که آمریکا به صراحت گفته من از برجام خارج شدم و به برجام توهین نموده و گفته این بدترین پیمان بوده که بسته شده است. آدمی که بیرون رفته که حضور ندارد.

وی اضافه نمود: هم اتحادیه اروپا و همچین و هم روسیه و همه کشور هایی که در زمینه مسائل سیاسی و حقوقی صاحب نظر هستند همگی، آمریکا را محکوم کردند و می نمایند.

رییس جمهوری گفت: آمریکا از هر پیمان و قرارداد مفیدی که بوده خارج شده و بیرون آمده است. چرا دشمن و حماقت دشمن را نمی بینیم؟ گاهی حرف های عجیب در گوشه و کنار زده می گردد و دچار حیرت می شویم.

وی اضافه نمود: اگر دولت قوی باشد یعنی نظام قوی است، اگر دولت بشکند یعنی نظام شکسته است. همه ما می دانیم بار سنگین و اصلی اجرایی بر دوش دولت است. این دولت است که اگر یک روزی بشکند، آموزش، بهداشت، برق و آب مردم از بین می رود. اگر دولت یک روز یا یک ساعت نباشد همه خدماتی که به مردم ارائه می گردد، اعم از مواد غذایی در فروشگاه ها و همه نیازمندی ها و صنعتی که برای دولت و ملت است، از بین می رود.

روحانی با بیان اینکه تقویت نظام به نفع همه ما است، گفت: البته ما در این شرایط خاص، می فهمیم و می دانیم که دشمن با فشارهایش به اهدافش نرسیده و نخواهد رسید، اما مردم را دچار مسائلی نموده و به آن ها آزار رسانده و می رساند. ما باید در برابر دشمن بایستیم چرا که این دوره تمام می گردد. اگر کسی در ایران فکر می نماید که این حکومت جبار کاخ سفید و این تحریم های ظالمانه دائمی است هر دو را اشتباه نموده است. هم جباران کاخ سفید برای همواره نمی مانند و هم تحریم برای همواره نمی ماند و تحریم می شکند و از بین می رود.

رییس جمهوری اضافه نمود: ما یکی دو سال مقاومت کردیم و خواهیم کرد و به آن ها هم فهمانده ایم که اشتباه نموده اند آن ها هم کاملا این موضوع را فهمیده اند. کاخ سفید کاملا متوجه اشتباه خود شده است منتها آن ها راهی را رفته اند که اکنون در آن درمانده اند و اکنون پیدا کردن راه خروج برای آنها، کار بسیار سخت و مسئله ای است.

وی با بیان اینکه در این شرایط اقتصادی دغدغه دولت، اول ثبات و آرامش اقتصادی است، گفت: ما می خواهیم اقتصاد کشور ما، دارای آرامش و ثباتی باشد. مردم نسبت به هفته آینده و ماه و سال آینده دلشان قرص باشد و نگرانی نداشته باشند. از طرفی ما در سال جهش فراوری قرار داریم و می خواهیم روی فراوری تکیه کنیم، ما سال جاری در کشاورزی، صنعت و همه بخش ها رشد فراوری را می بینیم. در بخش صنعت در چهارماهه سال جاری نسبت به چهارماهه سال گذشته، 9 درصد رشد فراوری داریم که با توجه به شرایط کرونا و فشار و سخت بسیار مهم است.

رییس جمهور اضافه نمود: در این شرایط سخت، روزی نبود که در کشور دچار خاموشی یا قطعی آب و گاز شویم و یا بنزین و گازوییل نباشد. در بخش راه، جاده و حمل و نقل نیز همه کوشش کردند. اینکه شما می بینید که از بندر تا انبار و از انبار تا فروشگاه همه چیز سر جای خودش حرکت می نماید به دلیل کوشش همگانی است.

روحانی با بیان اینکه افتخار دولت است که بگوید کشور را بدون نفت اداره می نماید. سال گذشته حدود 43 میلیارد واردات داشتیم، ولی به همان میزان هم صادرات غیر نفتی داشتیم و کشور را بر اساس صادرات غیرنفتی اداره می کنیم که در تاریخ ایران سابقه نداشته است، گفت: اگر به تاریخ قبل از انقلاب بازگردید متوجه می شوید اگر یک زمان نفت نبود، چه می کردند؟ این را رصد کنید تا متوجه شوید که اتکا دولت های قبل از انقلاب به نفت چقدر بوده و پس از انقلاب چقدر شده است؟ زیرا در سال های گذشته زمانی بوده که 40 تا 50 درصد بودجه کشور متکی به نفت بود، ولی در سال 99 فقط10 درصد بودجه کشور متکی به نفت بوده است.

رییس جمهور ضمن تاکید بر اینکه با یادآوری اینکه در شرایط سخت کشور را اداره می کنیم و برای مسائل بودجه، طراحی لازم را انجام دادیم، گفت: اگر قرار بود به جای فروش نفت اقتصادیات در نظر می گرفتیم این برای مردم سخت می شد و باید در سال جهش فراوری به نحوی اقتصادیات در نظر می گرفتیم که اصل فراوری صدمه نبیند. روحانی اظهار داشت: دولت نمی خواهد از بانک مرکزی استقراض کند، دولت قبلی 50 هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برای مسکن استقراض کرد، ولی ما به رغم برخورداری از این قدرت، دست خود را در این 7 سال هیچ وقت به سوی بانک مرکزی دراز نکردیم و به دنبال پول پر فشار نبودیم.

رییس جمهوری به راه حل های دولت برای درآمدزایی اشاره نمود و گفت: در چنین شرایطی برای اداره کشور باید اوراق منتشر می کردیم یا سهام یا نفت می فروختیم که هر سه کار در حال اجرا است.

روحانی ادامه داد: 57 هزار میلیارد اوراق خزانه از ابتدای سال در حال فروش است و هر جا که لازم باشد باز خواهیم فروخت و شیوه ای قانونی است. همچنین سهام دولتی هم در حال فروش است و خوشبختانه فروش سهام شرایط خوبی دارد، زیرا معتقدیم اقتصاد باید به مردم واگذار گردد.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بازار بورس، بازار خوبی است و دولت با تاکید به بانک مرکزی، شورای بورس و وزیر اقتصاد همواره خواهان مراقبت این بازار بوده، مطرح نمود: البته این مراقبت انجام می گردد، ولی ذات بورس و اقتصاد به صورت خط مستقیم نیست بلکه شکستگی دارد، ولی مهم این است که در طول سال این خط شکسته به سمت بالا باشد و دولت این خط را حفظ می کنیم.

روحانی در ادامه به فروش سلف نفت اشاره نمود و شرح داد: برای فروش نفت طرحی را در نظر گرفته شد و در سه قوه نیز این طرح مورد بحث و آنالیز نهاده شد و دولت این طرح را 100 درصد به نفع کشور می داند و بهترین راه تامین اقتصادی و بهتر از اوراق است.

وی اظهار داشت: از طرفی این طرح تو دهنی به آمریکاست. زیرا آمریکا می خواهد نفت فروخته نگردد، ولی اگر روسای دو قوه دیگر حمایت و موافقت کردند، طرح اجرایی آن را عملیاتی می کنیم. اگر هم موافقت نکردند پیگیر طرح های دیگر خواهیم شد.

خدمات بهداشتی در مبارزه با کرونا، رایگان به مردم ارائه می گردد

رییس جمهور با اشاره به اینکه از زمان شیوع ویروس کرونا خدمات بهداشتی زیادی به صورت رایگان به مردم ارائه شده، گفت: با کشور های دیگر مقایسه کنید که برای مبارزه با کرونا چه میزان از آن ها وجه نقد می گیرند؟ ولی دولت این خدمات را برای مردم و حتی اتباع بیگانه ساکن در کشور به صورت رایگان ارائه می دهد و بار کرونا بر دوش دولت است.

روحانی با بیان اینکه دولت در مبارزه با شیوع کرونا از نظر اقتصادی و تجهیزات، امکانات لازم را تامین می نماید، گفت: خوشبختانه کادر متخصص، فداکار و کاردان به خوبی عمل کردند و این روش را ادامه می دهند.

روحانی ادامه داد: علاوه بر این برای کسب و کار هایی که از کرونا آسیب دیدند، وام اختصاص یافت و در بخش مسکن نیز برای کاهش اجاره بهاء و اعطای ودیعه مسکن قدم هایی برداشته شد. همچنین برای همسان سازی حقوق بازنشستگان با همکاری وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی کار های خوبی از اول مردادماه 99 اجرایی شده است.

رییس جمهوری ادامه داد: همسان سازی حقوق 3 و نیم میلیون نفر بازنشسته جامعه کارگری اجرا شده و احکام آن ها از امروز 29 مردادماه اجرایی می گردد. بر همین اساس بازنشسته هایی که 30 سال سابقه داشتند و حداقل دستمزد آن ها یک میلیون 600 هزار تومان بود، در همسان سازی حقوق این مبلغ به 2 میلیون و 800 هزار تومان تبدیل خواهد شد.

وی ادامه داد: بازنشستگانی که 35 سال سابقه کار دارند حداقل دستمزد آن ها از یک میلیون 700 هزار تومان به مبلغ به 3 میلیون می رسد. حتی حقوق بازنشسته هایی که 25 سال سابقه کار داشتند تا 80 درصد اضافه می گردد.

روحانی با تاکید بر اینکه برای تحقق این هدف، دولت 32 هزار میلیارد تومان سهام را به تامین اجتماعی واگذار کرد، اظهار داشت: مردم بدانند برای تحقق این هدف، دولت گام مهمی برای جامعه کارگری برداشته که بسیارارزشمند است و در زمینه های دیگر هر کاری لازم باشد در حد توانی که داریم، انجام خواهیم داد.

رییس جمهوری اضافه نمود: البته ما می دانیم که زندگی مردم به سختی می گذرد، ولی دولت به صورت شبانه روز به فکر کاهش این سختی ها است و ان شاء الله دشمن شکست خواهد خورد و این شرایط ماندگار نیست.

روحانی بیان اینکه انتقال و برگزاری کنکور به زمان دیگر می تواند مسائلی را ایجاد کند، گفت: ممکن است در پاییز، آنفلوآنزا شیوع کند. پیش بینی اینکه تاخیر موجب بهتر شدن شرایط می گردد، وجود ندارد. برگزاری کنکور با رعایت اصول بهداشتی است مانند مردم که با رعایت اصول بهداشتی به خرید می فرایند، بیرون می فرایند و مسافرت می فرایند. این ها اشکالی ندارد، اما اکنون که بحث کنکور مطرح می گردد، گویی آسمان به زمین می آید، ولی ما با رعایت اصول بهداشتی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه توصیه، خواهش و تاکید من از وزرای علوم و بهداشت این است که تمام مراقبت ها در روز کنکور رعایت گردد، شرح داد: ما از نیروی انتظامی می خواهیم که به ما یاری کند. اجتماعات اگر نباشد، خود کنکور مسئله ای ندارد. فضایی است که افراد با فاصله نشسته اند. مسئله اجتماع در ورود و خروجی است که اقوام و دوستان می آیند و می خواهند خداحافظی نمایند و دعا بخوانند و در پایان کنکور بگویند آزمون چطور بود.

رئیس جمهور تاکید نمود: همه باید مراعات نمایند. این جوانان برای ما مهم هستند. این ها سرمایه کشور و مدیران آینده هستند. همه باید مراقبت کنیم تا کوچکترین مسئله ای از ناحیه کنکور برای آن ها ایجاد نگردد.

روحانی با بیان اینکه عزاداری مقدس و کنکوربرای ما مهم است، اظهار داشت: جایی که بار مسئولیت بر دوش ماست، باید رعایت کنیم. صداوسیما نظارت نموده و به محل های امتحان سر زده و به مردم نشان دهد تا مردم اطمینان نمایند. فاصله یک متر و هشتاد واقعا است. ان شاالله برگزاری عزاداری و کنکور مشکی ایجاد نکند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 مهر 1399 بروزرسانی: 23 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 511

به "روحانی: شبانه روز برای کاهش مسائل مردم در تلاشیم ، تجارت دولت منهای نفت اداره می گردد؛ این بی سابقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روحانی: شبانه روز برای کاهش مسائل مردم در تلاشیم ، تجارت دولت منهای نفت اداره می گردد؛ این بی سابقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید