روش های مختلف برای رسیدن به کاپادوکیا از استانبول

به گزارش آوای وحش، استانبول تا کاپادوکیا تقریبا مسافت طولانی دارد و برای رفتن از استانبول به کاپادوکیا چندین وسیله حمل و نقل وجود دارد که شما به دلخواه خودتان می توانید از آن ها بهره ببرید. در هر سفری تا آنجا که می توانید مقاصد مختلف آن سرزمین را ببینید چون شاید شما یکبار به این منطقه سفر کنید و دیگر فرصت بازدید دوباره اش را نداشته باشید. برای ترکیه که کشور چندان بزرگی نیست یادتان باشد با یک برنامه ریزی صحیح می توانید به مقاصد توریستی مختلف این کشور سفر کنید و از جاذبه های بینظیرش را مشاهده کنید لذت ببرید.

روش های مختلف برای رسیدن به کاپادوکیا از استانبول

کاپادوکیا

کاپادوکیا منطقه ای در شرق ترکیه است که به خاطر جاذبه های طبیعی و تاریخی اش در لیست جهانی یونسکو قرار گرفته است. شهری با صخره های بسیار زیبا و حیرت انگیز، شهر های زیر زمینی، معابدی با سقف های قارچ مانند، خانه های در دل صخره های کندویی و کلیساهای منحصر به فرد باعث شده هر سال مسافران بی شماری در ترکیه به این مقصد زیبا سفر نمایند. جالب است بدانید این منطقه بر اثر فرسایش مذاب سرد شده آتشفشان ها به این شکل در دوره های مختلف زمینی شناسی درآمده است و همین تفاوت های زمینی اش باعث شده که در هزاره های دور این منطقه را ساکنان باستانی کاپادوکیا را برای زندگی انتخاب نمایند.

این شهر از منطقه ها باستانی ترکیه محسوب می گردد و از دوران پیش از تاریخ تا صد سال پیش پیوسته دارای آثار بوده است و یکی از سکونتگاه های اصلی در شبیه جزیره آناتولی به شمار میرود. در این شهر در فصل بهار و تابستان بالن های بسیار زیبا و رنگارنگ شما را مجذوب می نماید و خبرنگاران به شما پیشنهاد می دهد که حداقل یکبار به این شهر سفر کنید. از لحاظ خانه های شهری نیز در ایران بسیار شبیه کندوان تبریز است که این دو نوع سبک خانه سازی مشابه از نظر پژوهشگران اتفاقی نیست. اگر در استانبول سکونت دارید و یا میخواهید از استانبول به کاپادوکیا سفر کنید پنج راه دسترسی به آن وجود دارد که هر کدام آن ها را به شما شرح میدهیم.

فاصله کاپادوکیا تا استانبول

فاصله کاپادوکیا به استانبول بسته به راه فرق دارد از راه زمینی دو راستا دارد و بسته به اینکه شما کدام راستا را انتخاب کنید زمانش فرق می نماید. از راستا استانبول ، آنکارا تا کاپادوکیا هشت ساعت و ده دقیقه است و اگر از استانبول، Eskişehir به کاپادوکیه سفر کنید نه ساعت و 20 دقیقه زمان را باید سپری کنید. فاصله استانبول تا کاپادوکیه با هواپیما نیز 1 ساعت و 10 دقیقه است که سریع ترین راستا برای رسیدن به این شهر توریستی به شمار میرود.

راستا هوایی استانبول به کاپادوکیا

آن دسته از مسافرانی که دوست دارند در وقت خود صرفه جویی نمایند برای سفر از استانبول به کاپادوکیا گزینه هوایی را انتخاب نمایند. مدت زمان پرواز استانبول به کاپادوکیا یک ساعت و ده دقیقه است و یعنی 80 دقیقه زمان را باید سپری کنید تا به شهر بالن های رنگارنگی کاپادوکیا برسید.

روزانه شش سرویس از فرودگاه بین المللی استانبول یا فرودگاه سابیها گوکچن به فرودگاه کایسری نزدیک کاپادوکیا پرواز دارند. فرودگاه کایسری در شهر کایسری قرارد و این شهر 80 کیلومتر با شهر کاپادوکیا فاصله دارد اما برای رسیدن به کاپادوکیا هیچ نگرانی نداشته باشید چون در فرودگاه کایسری تاکسی ها و خودروهای ترنسفر می توانند شما را به کاپادوکیا برسانند.

به غیر از فرودگاه کایسری در مقصد نزدیک کاپادوکیا شما می توانید پرواز فرودگاه بین المللی استانبول به سمت فرودگاه نوشهیر کاپادوکیا را انتخاب کنید اما یادتان باشد در روز فقط یک سرویس پروازی به این مقصد ازفردوگاه بین المللی استانبول وجود دارد و پروازها محدود هستند. مقصد فرودگاه نوشهیر کاپادوکیا به نسبت فرودگاه کایسری نزدیک تر است و تنها 40 کیلومتر با شهر کاپادوکیا فاصله دارد از همین رو انتخاب بسیاری از مسافران نیز هست. اگر گزینه هوایی را برای سفر از استانبول به کاپادوکیا انتخاب کردید یادتان باشد با احتساب ترنسفر زمینی دو ساعت زمان لازم دارید و نزدیک ترین راه رسیدن از استانبول به کاپادوکیا است.

سفر از استانبول به کاپادوکیا با قطار

اگر می خواهید گزینه زمینی سفر استانبول به کاپادوکیا را انتخاب کنید می توانید از گزینه زمینی قطار را انتخاب کنید که بسیار مناسب و راحت است. اما بلیط مستقیم استانبول به کاپادوکیا وجود ندارد و یادتان باشد که بلیط استانبول به آنکارا را باید خریداری نمایید. اگر دوست داشتید بنا به سلیقه خودتون می توانید در آنکارا مرکز ترکیه نیز توقف داشته باشد و جاذبه های این شهر را نیز ببینید. روزانه هشت قطار سریع السیر از استانبول به آنکارا سفر حرکت می نمایند که دو ساعت زمان آن از طول می کشد و از ایستگاه های اتوگار، آنکارا، قونیه خدمات اتوبوس به شهر کاپادوکیا وجود دارد که می توانید از آن بهره ببرید.

قونیه آرامگاه مولانا نیز به شهر کاپادوکیا اتوبوس دارد و اگر دوست دارید در این راستا زمینی، آنکارا و قونیه را از دست ندهید. یادتان باشد بلیط قطارهای بسیار زود پر می شوند و جایگاه های آن یکی پس از دیگری رزرو می شوند پس حتما از چند روز قبل بلیط استانبول به آنکارا برای سفر به کاپادوکیا را انتخاب کنید.

سومین وسیله حمل و نقل از استانبول به کاپادوکیا اتوبوس

اتوبوس های بین شهری یکی از مقرون به صرفه ترین وسیله حمل و نقل به حساب می آیند البته که هزینه کمتری به نسبت قطار و هواپیما پرداخت می کنید اما زمان بیشتری را باید سپری کنید. برای سفر زمینی با اتوبوس استانبول به کاپادوکیا شرکت های مختلف اتوبوس رانی چون نوشهیر سیاحت، کامیل، کوچ مترو و سفر بین را می توانید انتخاب کنید. اتوبوس های از اسلنر و اتوگار استانبول مستقیما به ایستگاه نوشهیر در 18 کیلومتری کاپادوکیا حرکت دارند و روزانه حدود 10 الی 15 سرویس رفت و برگشت در این راستا تردد دارند.

راستا شما حدود 12 ساعت طول می کشد که برای بسیاری از مسافران خسته نماینده است. اتوبوس ها برای صرف غذا و استفاده از سرویس بهداشتی نیز دوبار توقف دارند. تمامی اتوبوس ها به مانیتور، نوشیدنی های سرد و گرم و یک وعده غذایی مجهز هستند و دارای سیستم سرمایشی و گرمایشی نیز هستند. از ایستگاه نوشهیر اوتوگار با استفاده از مینی بوس ها می توانید مستقیما به مراکز گردشگری کاپادوکیا، اورگوپ و آوانوس بروید. در سفرها با اتوبوس بیشتر با خلق و خوی مردمان مقصد آشنا می شوید و سبک زندگی آن ها را مشاهده می کنید.

کرایه اتومبیل از استانبول به کاپادوکیا

اگر دوست دارید سفرتان شخصی تر باشد و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید یادتان باشد باید از گزینه کرایه خودرو و با اتومبیل بهره مند شوید. از نظر مسافت زمانی تفاوت چندانی با اتوبوس ندارد و حدود 8 الی 10 ساعت طول می کشد. یادتان باشد دو راه زمینی وجود دارد که فاصله به استانبول کاپادوکیا از راستا استانبول ، آنکارا تا کاپادوکیا هشت ساعت و ده دقیقه است و اگر از استانبول، Eskişehir به کاپادوکیا سفر کنید نه ساعت و 20 دقیقه زمان را باید برای رسیدن به این شهر سپری کنید. یادتان باشد اگر دوست دارید در راستاهای مجذوب کننده گردشگری بین استانبول به کاپادوکیا توقف کنید برترین گزینه است. در این راستا می توانید از ویرانه های باستانی گوردیون، دهکده حفاظت شده عثمانی، خرابه های هاتوشا را بازدید.

خودروها را در فرودگاه و بعضی هتل های بزرگ استانبول با ارائه مدارک لازم ارائه می شوند. مدارک لازم برای اجاره خودرو کپی پاسپورت و اصل آن برای چک کردن شخص حیقیقی، فرم پر شده مربوط به خودرو و هزینه پرداخت شده اجاره خورودرو هستند که یادتان باشد را باید به صورت حضوری انجام دهید و بخشی از مراحل آن به هیچ وجه به صورت اینترنتی نیستند پس از ارائه مدارک و پرداخت هزیینه اجاره خودرو می توانید آن را دریافت کنید. و در فرم نیز عنوان شده است که چند روزه می خواهید خودرو را در اختیار داشته باشید و باید سر ساعت و روز دقیق محاسبه شده در فرم تحویل دهید و اگر این اتفاق نیفتد جریمه نقدی سنگینی را متحمل می شوید که باید این نکته را به خاطر داشته باشید.

استفاده از تورهای ترکیه به مقصد استانول، آنکارا، کاپادوکیا

اگر هر یک از مراحل نام برده شده و جابه جایی برای شما سخت است از گزینه تورهای مسافرتی به مقصد کاپادوکیا ترکیه را انتخاب کنید. در کشور مقصد یعنی ترکیه نیز می توانید تورهای کاپادوکیا را انتخاب کنید اما برترین و آسان ترین راه چاره این است که این تورها از یک آژانس مسافرتی معتبر در ایران بخرید و به راحتی به مقصد مورد نظر خود یعنی کاپادوکیا برسید. یادتان باشد تورها برای صرفه جویی در زمان شما برنامه ریزی می شوند که برترین بهره را زمان خود را ببرید و می توانید پکیج های تورهای استانبول به کاپادوکیا را نیز انتخاب کنید.

در این مقاله خبرنگاران 5 راستای دسترسی استانبول به کاپادوکیا را به شما مخاطب اهل سفر شرح داد. برای سفر به ترکیه چنان می خواهید رزرو بلیط و یا هتل و یا پکیج تور را تهیه کنید به راحتی می توانید از وب سایت خبرنگاران استفاده نمایید و هر یک از خدمات نام برده شده را در سریع ترین زمان رزرو نمایید. اگر برای سفر به ترکیه نیازمند مشاوره سفری نیز هستید تیم پشتیبانی خبرنگاران جوابگوی شما مخاطب گرامی و اهل سفر نیز هست.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1449

به "روش های مختلف برای رسیدن به کاپادوکیا از استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش های مختلف برای رسیدن به کاپادوکیا از استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید