روش پلاسمایی که منجر به مرگ سلول های سرطانی می گردد

به گزارش آوای وحش، محققان به تازگی یک روش جدید پلاسما درمانی کشف نموده اند که می تواند باعث مرگ سریع سلول های سرطانی گردد.

روش پلاسمایی که منجر به مرگ سلول های سرطانی می گردد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از شینهوا، محققان به تازگی یک روش جدید پلاسما درمانی کشف نموده اند که می تواند باعث مرگ سریع سلول های سرطانی گردد.

پلاسما اتمسفری سرد (CAP)، یک گاز یونیزه شده نزدیک به دمای اتاق، در سال های اخیر به عنوان یک درمان ضد سرطان شناخته شده است که رشد سرطان را با آسیب کمتری به سلول های طبیعی مهار می نماید.

محققان موسسه ماکس پلانک برای اولین بار اثرات هم افزایی پلاسمای اتمسفری سرد(گازهای یونیزه شده) و شیمی درمانی را بر روی سلول های مهاجم تومور مغزی نشان داده اند.

محققان موسسه علوم فیزیکی Hefei، تحت آموزشگاه علوم چین دریافتند که درمان با CAP می تواند باعث ایجاد پیروپتوز گردد، همچنین به نام مرگ سلولی آتشین شناخته می گردد که توسط مولکول های التهاب ایجاد می گردد.

هان وی، محقق اصلی این پژوهش گفت: به جای کاهش سرعت رشد و گسترش سرطان، روش پلاسما سلول های سرطانی را با سرعت بیشتری از سایر روش های پرتودرمانی از بین می برد.

مرگ آتشین سلول های سرطانی همچنین می تواند سیگنال زنگ خطر را ایجاد کند و به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد سلول های سرطانی را بشناسد و آنها را به عنوان مهاجمان از بین ببرد.

طبق گفته ها ، یافته جدید به تعمیق درک روش پلاسما یاری نموده و یک استراتژی جدید برای درمان ضد سرطان ارائه می دهد.

نتایج این تحقیق در ژورنال بین المللی Cell Death and Disease منتشر شد.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 396

به "روش پلاسمایی که منجر به مرگ سلول های سرطانی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش پلاسمایی که منجر به مرگ سلول های سرطانی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید