شرایط سفر به اسپانیا در کرونا

به گزارش آوای وحش، شرایط سفر به اسپانیا در کرونابرای ایرانیان چگونه است؟

شرایط سفر به اسپانیا در کرونا برای علاقمندان سفر به این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. کوه های پوشیده از برف، قلعه های سنگی و آثار تاریخی متنوع در سطح شهرهای اسپانیا، این کشور را به مقصدی مجذوب کننده برای مسافران تبدیل نموده است. اسپانیا تنوع جغرافیایی و فرهنگی بسیاری دارد و گشت و گذار در شهرهای آن می تواند برای هر گردشگری مجذوب کننده باشد.

شرایط سفر به اسپانیا در کرونا

علاوه بر تنوع فرهنگی، هر نقطه از این کشور آب و هوای متفاوتی دارد. شاید بتوان گفت که اسپانیا بی شباهت به ایران نیست. به همین علت ایرانیان علاقه بسیاری برای سفر به این کشور دارند. اما توسعه ویروس COVID-19 سبب شده که شرایط سفر به کشور اسپانیا در کرونا با محدودیت هایی همراه گردد. با خبرنگاران همراه باشید تا شرایط نو ورود به این کشور را مرور کنیم.

محدودیت های مرزی

به طور کلی بیشتر مسافران راهی اسپانیا تا 30 سپتامبر 2021 مجاز به ورود نخواهند بود. البته، برای این قانون تبصره هایی هم وجود دارد که شامل موارد زیر می گردد:

مسافرانی که ویزای D آنها به وسیله یکی از کشورهای عضو شنگن صادر شده باشد و بخواهند از اسپانیا عبور کنند و به محل اقامت خود بازگردند، مجوز ورود به اسپانیا را خواهند داشت.

دانشجویانی که در دوره های آموزشی یکی از کشورهای عضور شنگن ثبت نام نموده باشند، مجاز به ورود خواهند بود. البته آنها باید بیمه درمانی داشته باشند و حدبیشتر تا 15 روز قبل از آغاز دوره به کشور محل تحصیل خود سفر کنند.

اعضای درجه یک خانواده شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای سفر یا اقامت در یکی از این کشورها، مسئله ای برای ورود به اسپانیا نخواهند داشت. مسافرانی که نامزد اسپانیایی دارند باید تاییدیه روابط خود را از سوی کنسلوگری اسپانیا دریافت کنند تا مجوز ورود به کشور را دریافت کنند.

مسافرانی که گواهی واکسیناسیون COVID-19 آنها نشان دهد 14 روز قبل از سفر به اسپانیا به طور کامل به وسیله یکی از واکسن های آسترازنکا واکسزویا، جانسن، مدرنا، فایزر، سینوفارم، سینوواک یا موسسه سرم هند واکسینه شده اند، مجاز به ورود خواهند بود.

مسافران زیر 12 سالی که با والدین واکسینه شده به اسپانیا سفر می کنند برای ورود به کشور مسئله ای نخواهند داشت.

شرایط آزمایش و واکسیناسیون Covid-19

به طور کلی بیشتر مسافران به آزمایش یا واکسیناسیون COVID-19 احتیاج دارند. در واقع گواهی های تست و واکسن این مسافران باید جزو موارد زیر باشد:

آزمایش منفی آنتی ژن سریع COVID-19 که حدبیشتر 48 ساعت قبل از ورود به اسپانیا اجرا شده و نتیجه آزمون باید به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا همراه با ترجمه رسمی اسپانیایی باشد.

آزمایش منفی NAAT حدبیشتر 72 ساعت قبل از سفر به این کشور اجرا شده باشد. آزمایش های پذیرفته شده عبارتند از: CRISPR، HAD ، LAMP ، NEAR ، PCR ، RT-LAMP ، RT-PCR ، SDA و TMA. نتایج این آزمون ها هم باید به زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی یا ترجمه رسمی اسپانیایی باشد.

گواهی واکسیناسیون COVID-19 مسافران باید نشان دهد که آنها حداقل 14 روز قبل از ورود با یکی از واکسن های آسترازنکا، جانسن، مدرنا، فایزر، سینوفارم، سینوواک یا موسسه سرم هند واکسینه شده اند.

مسافرانی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند باید 11 روز پس از بهبودی، گواهی سلامت را دریافت نموده باشند و برای سفر به اسپانیا حدبیشتر از این گواهی 180 روز گذشته باشد. این تبصره شامل خدمه هواپیما نمی گردد.

سایر شرایط برای سفر به اسپانیا

مسافرانی که وارد کشور می شوند یا از آن عبور می کنند باید فرم کنترل سلامت FCS را در سایت سلامت اسپانیا تکمیل کنند. پس از تکمیل فرم کد QR بدست آمده باید هنگام ورود به اسپانیا ارائه گردد.

خدمه هواپیما احتیاجی به پر کردن فرم سلامت برای ورود به این کشور نخواهند داشت.

مسافران در نظر داشته باشند که هنگام ورود تحت معاینه پزشکی قرار می گیرند.

گذرنامه و مدارک جایگزین گذرنامه که بیش از 10 سال قبل از تاریخ سفر صادر شده باشد، برای ورود به اسپانیا پذیرفته نمی گردد.

مسافران می توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط سفر به اسپانیا در کرونا به سایت IATA مراجعه کنند.

اگر در دوران کرونا به اسپانیا سفر نموده اید، مشتاق شنیدن تجربیات شما در قسمت نظرات هستیم.

طاهره یلفانی

منبع: فلای تودی
انتشار: 22 شهریور 1400 بروزرسانی: 22 شهریور 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1110

به "شرایط سفر به اسپانیا در کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سفر به اسپانیا در کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید