شقایق سرخ نمادی از یادبود کهنهسربازان جنگ جهانی اول است

به گزارش آوای وحش، روز یادبود در کانادا در 11 نوامبر گرامی داشته می گردد در این روز برای احترام به کهنه سربازان بسیاری شقایق سرخ به لباشان نصب می نمایند.

شقایق سرخ نمادی از یادبود کهنهسربازان جنگ جهانی اول است

شقایق نمادی پایدار یادبود جنگ جهانی اول بوده است. این گل با Armistice Day یا روز آتش بس (11 نوامبر) نیز کاملا مرتبط است. در این روز، آتش بس بزرگ تاریخی جنگ جهانی اول، در ساعت 11 صبح روز 11 نوامبر سال 1918 برقرار شد. بعدها این روز به عنوان Remembrance Day یا روز یادبود نام گرفت.

طبق گفته های لژیون سلطنتی کانادا، انتظار می رود سال جاری تقریباً 20 میلیون شقایق سرخ توزیع گردد. زدن گل شقایق روی لباس پروتکل خاصی دارد که باید رعایت گردد.

از زدن آن در جای مناسب گرفته تا کارهایی که در صورت یافتن گل شقایق گم شده باید انجام دهید، در اینجا بعضی از قوانین غیررسمی لژیون که باید رعایت گردد، آمده است.

-به گفته سازمان لژیون، همواره باید آن را در سمت چپ سینه قرار داد تا روی قلب قرار گیرد. یعنی نباید آن را روی کیف، کلاه، کوله پشتی یا هر جای دیگری از بدن خود قرار داد!

-بایستی مطمئن شد که روی آن با چیزی پوشیده نگردد. شقایق سرخ نماد مقدس روز یادبود است و سنجاقی که آن را به لباس وصل می نماید نباید هیچ قسمتی از گل را بپوشاند.

-زمان مناسب برای چسباندن شقایق روی لباس از آخرین آدینه ماه اکتبر تا 11 نوامبر است، اما در موارد دیگری نیز فرد به انتخاب خود می تواند از آن استفاده کند.

-لژیون پوشیدن شقایق سرخ را در مراسم خاکسپاری کهنه سربازان و برای هر رویداد یادبودی مانند مراسم یادبود، یا سالگرد نبرد ویمی ریج تشویق می نماید.

-بعضی شقایق سرخ خود را در خاتمه روز 11 نوامبر از روی لباس برمی دارند. پس از برداشتن بهتر است آن را روی مقبره سرباز گمنام در اتاوا روی تاج گل یا بنای یادبود کشته شده گان جنگ قرار داد، یا باید به شیوه ای محترمانه نگهداری گردد.

- درصورت پیدا کردن گل گم شده ای روی زمین بهتر است گل برداشته و گرد و غبار آن را پاک گردد. می توان آن را نگهداری کرد تا در زمان دیگری از آن استفاده کرد یا با احترام آن را دفع کرد.

در حالی که هیچ یک از این قوانین رسمی نیستند، اما برای احترام بهتر است رعایت شوند!

منبع: خبرکانادا
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: wildbuzz.ir شناسه مطلب: 1227

به "شقایق سرخ نمادی از یادبود کهنهسربازان جنگ جهانی اول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شقایق سرخ نمادی از یادبود کهنهسربازان جنگ جهانی اول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید